Telkens ik een mail naar m'n skynet-account stuur die een zip-file als bijlage heeft komt deze niet toe, niet in outlook express maar ook op de webmail niet. Met andere bijlagen lukt het wel. Stuur ik dezelfde mail met zip-file naar bv. een hotmail-account dan ontvang ik die daar wel.
Er zit met 100% zekerheid geen virus in.
Weet iemand waaraan dit ligt ?
Keytje
mail met zip-files
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Misschien dat de virusscanner van skynet standaard alle zipfiles blokt? Heb je die aan staan? Probeer eens die af te zetten en opnieuw te sturen, als het dan wél aankomt weet je wie de schuldige is.
meon was me juist vóór, dit kan je ook nog eens checken, je hebt misschien de gratis toepassing van Skynet Mail Protection van Belgacom geactiveerd, eventueel deze ook eens uitschakelen.
Grtz,
Grtz,

Laatst gewijzigd door Blue-Sky 12 mei 2004, 09:49, in totaal 1 gewijzigd.

ik heb wel de Skynet Mail Protection geactiveert maar ben zeker dat het geen virus bevat, en spammail komt toch in Outlook express toe in een aparte spammap. Ik heb geen idee waar ik het blokken van zip-files kan aan of uit zetten, ik kan alleen maar mail protection activeren of desactiveren.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ewel ja, desactiveer dat eens. Misschien is een van protectie-methodes het blokkeren van alle zipfiles 
Je kan ook eens proberen de extensie te wijzigen, dus naar bestand.zip.txt of zo, en zien of het dan wél toekomt.

Je kan ook eens proberen de extensie te wijzigen, dus naar bestand.zip.txt of zo, en zien of het dan wél toekomt.
Misschien een domme vraag maar van waaruit zend je die mails?
Als dat vanop je werk/school is kan het best zijn dat zij die attachments tegenhouden.
In dat geval kan het ook de inhoud van de zip zijn die ervoor zorgt dat ie niet doorkomt. Als ik hier een filmpje naar huis stuur komt die niet door ... ook niet als ik het zip/winrar/winace/rename/etc.
Als dat vanop je werk/school is kan het best zijn dat zij die attachments tegenhouden.
In dat geval kan het ook de inhoud van de zip zijn die ervoor zorgt dat ie niet doorkomt. Als ik hier een filmpje naar huis stuur komt die niet door ... ook niet als ik het zip/winrar/winace/rename/etc.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
daar heb ik ook ff aan gedacht, ja ik stuur idd vanop het werk.
maar aangezien ze wel in m'n hotmailaccount toekomen sluit ik deze mogelijkheid uit. Het is trouwens gelukt deze keer, ik heb spam gedesactieert maar weet niet 100% zeker of het wel daardoor is, ik kreeg nl spammail altijd in m'n inbox maar in een aparte map (hoewel Belgacom op de site het tegendeel beweert :
Belgacom zorgt ervoor dat SPAM en geïnfecteerde mails worden tegengehouden VOOR ze in uw mailbox terechtkomen en dus noch uw mailbox noch uw computer noch uzelf belasten!)
De mails met zipfiles kreeg ik helemaal niet, ook in mailwasher niet dus zaten ze ook niet in de webmail. Misschien bepaalde woorden in de subjectlijn die als spam aanzien werd (nee geen voze) waardoor ze toch geblokt werden wie weet ...
maar aangezien ze wel in m'n hotmailaccount toekomen sluit ik deze mogelijkheid uit. Het is trouwens gelukt deze keer, ik heb spam gedesactieert maar weet niet 100% zeker of het wel daardoor is, ik kreeg nl spammail altijd in m'n inbox maar in een aparte map (hoewel Belgacom op de site het tegendeel beweert :
Belgacom zorgt ervoor dat SPAM en geïnfecteerde mails worden tegengehouden VOOR ze in uw mailbox terechtkomen en dus noch uw mailbox noch uw computer noch uzelf belasten!)
De mails met zipfiles kreeg ik helemaal niet, ook in mailwasher niet dus zaten ze ook niet in de webmail. Misschien bepaalde woorden in de subjectlijn die als spam aanzien werd (nee geen voze) waardoor ze toch geblokt werden wie weet ...