HD Digibox

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 142 keer

Wou eigenlijk dit bericht posten als reactie op praktijken ivm. gratis jaar fiber-net & facturatie maar dit zou off-topic geweest zijn.
Toch illustreert mijn verhaal m.i. hetzelfde principe van "kassa, kassa, kassa, ..."

- Heb hd digicorder: live tv kijken niet het minste probleem; opnames bekijken = haperend beeld & geluid, ook niet sychroon

- Tel. naar technische dienst TN: zullen corder resetten vanuit Mechelen, als probleem dan niet opgelost is aub richting TN center voor ruil toestel

- Reactie familieleden en collega's: verloren moeite, hebben ook geruild zonder het minste resultaat

- Reactie TN center: inderdaad, er schort iets aan de huidige software van TN en men is aan het zoeken naar een oplossing maar .... wanneer dit zal opgelost
zijn = ? en bovndien komt in april een nieuwe HD digicorder uit die performanter is want snellere processor en meer geheugen en meer compatibel met
huidig software platform. De uitbater van het TN center - zijnde de baas van de "bediende" die me tewoord stond - had dergelijke recorder al en daarmee zouden de problemen blijkbaar echt van de baan zijn.

A propos: zelfde ervaring met BGC waar sedert nieuwe recorder problemen met haperend beeld en geluid bijna nihil zijn; van technieker van BGC trouwens vernomen dat ze 100- tallen oproepen behandeld hebben van klanten met TV problemen wetende dat probleem de box was maar zei moesten natuurlijk zwijgen
als vermoord en bij de klant liefst toch indruk wekken dat er binnenshuis bij hem iets niet pluis was. Zelfs de software-developpers bij BGC zouden gevloekt hebben omdat ze voor een toestel met dergelijke beperkingen een software moesten schrijven, aldus deze ingwijde. De geselecteerde decoders waren natuurlijk niet de duurste ...

- Om nu terug te komen bij TN: was altijd tegenstander van huurformules wegens op lange termijn veel duurder, anderzijds heb je natuurlijk garantie dat je
altijd over het recentste toestel beschikt (alzo sprak de TN klantendienst althans in den beginne) en ten allen tijde kunt ruilen weliswaar voor een ander toestel dat blijkbaar al evenmin zijn ding doet (ook allemaal meegemaakt bij Belgacom).

De nieuwste TN box is inderdaad de oplossing maar dan betaal je opnieuw 50 euro activatiekosten (hegeen bij BGC niet het geval was en toestel werd
zelfs thuis geleverd met taxipost).

- Moraal van het verhaal: je levert een product, dienst - in deze digitale TV - dat niet werkt zoals het hoort maar doet de klant toch betalen ondanks het feit dat het niet volledig OK is. Om uiteindelijk toch hetgeen te krijgen waarvoor je klant al betaalt, doe je hem opnieuw extra betalen. Misschien moesten mensen massaler hun digitale TV abonnemeneten opzeggen bij BGC en TN.

Hopelijk wordt het monopolie van BGC en TN ooit doorbroken ... Nu zijn er wel lternatieven maar gebruiken grotendeels weer de bestaande infrastructuur van ... inderdaad weer TN & BGC die daarvoor opnieuw goed betaald worden.

Waarom zouden ze daar dan nog wakker liggen van een klant ...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Goh telenet en belgacom brol buiten zwieren en tvv/Cd nemen. Zelf net gedaan en alles perfect in orde 2*Hd opnemen en 1* HD kijken op een decoder.
+Opnames kan je op de pc bekijken/mediastreamer zetten en overal meenemen.

Nu goed bij telenet decoders heb "ik" dat ook.
Belgacom V4 geen last van iets enkel dat er hier geen vdsl ligt & eenmaal verhuisd ook een schotel nemen :-D
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb er eerlijk gezegd weinig problemen mee. Er zijn wel enkele dingen waar je altijd op moet letten. Zorg altijd dat je zeker ongeveer 10% schijfruimte vrijhebt. Anders moet je Digibox in 't midden van een opname of timeshift soms ineens dingen gaan wissen, en dat merk je inderdaad, dan blijft het beeld even hangen. Ook wanneer er een nieuwe opname start en de schijf zit wat vol wil dit wel eens gebeuren. Ik ruim mijn opnames regelmatig op (HD Digicorder, niet de nieuwe), zit altijd rond 60% schijfgebruik, en heb zelden of nooit haperingen!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer

Ik ook dat er bij jou specifiek iets mis is. Zelfs met 2% vrij heb ik dat niet voor. Zowel met expressnetmodem als die nieuwe modem. Heb een zwarte rechthoekige NIU
aceke
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 15 keer

er word geen extra 50€ activatie bij het swappen van decoder gevraagt, dat is mij verzekerd door medewerker van telenet
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Hier ook haperingen de laatste maanden bij afspelen van opnames. Zelfs al staat er niets anders geprogrammeerd.
Ook soms lange wachttijden (5-10 sec) na drukken van vb. tv-gids of min opnames.
TIP : Ik heb wel al de afstandsbediening buiten gezwierd en vervangen door een Logitech!
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Hier een gewone digicorder thuis en in de garage een HD digicorder; mee de gewone digicorder geen probleem maar met de HD digicorder al zeker 6maanden al haperingen als ik wat opneem.
Ondertussen is er al een HD digicorder overleden en de nieuwe is minstens even erg wat haperingen betreft.
Ge kunt ze kussen
MadCompie
Plus Member
Plus Member

Hawel, er wordt wel 50 euro aangerekend voor een omwisseling met een nieuwe digicorder, dat werd mij verzekerd :bang:
Nu al voor nieuwe klanten blijkbaar en vanaf mei mogelijkheid tot inruilen, mits 50 euro + start nieuw jaarlijks contract whatever dat laatste ook mag inhouden...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
byter
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 7 keer

Dit staat btw letterlijk op de Telenet site.

http://onlinesupport.telenet.be/content ... ieuw-model
MadCompie
Plus Member
Plus Member

byter schreef:Dit staat btw letterlijk op de Telenet site.
http://onlinesupport.telenet.be/content ... ieuw-model
Quod erat demonstrandum!
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”