fbr-1407a : probleem hangup

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gast

Iemand met een LevelOne "fbr-1407a" router hier op dit forum?
Sinds enige tijd heb ik het probleem met deze router dat hij na verloop van tijd (minuten, uren, soms een dag) volledig blijft hangen. Mijn ADSL-connectie werkt dan niet meer en kan ook niet aan de router via IE. Maw volledig geblokkeerd en enige dat werkt is de router volledig manueel rebooten (On/OFF). Iemand dit probleem ook? Of nog beter ... iemand dit probleem kunnen verhelpen?
Prince
Plus Member
Plus Member

Ik had enige tijd geleden identiek hetzelfde voor met een LevelOne FBR-1402TX
Ik had hem -- nadat ik het rebooten beu werd -- binnen gedaan in de winkel, waar ze hem gingen testen. Die mannen wisten ook niet wat er juist gaande was, en daarom werd hij terug gedaan naar LevelOne, waar ze hem dan gingen testen.
Uiteindelijk, enkele weken later, en een aankoop van een linksys BEFSX41 later, kreeg ik hem terug. Volgens de mensen van de winkel een totaal nieuwe, maar ze kregen ook geen reden waarom hij vastliep.

Hetgeen ik later nog ben opgekomen op een of andere site, maar nog niet heb kunnen testen is dat een router een beperkt aantal verbindingen aankan. Als je bijvoorbeeld Overnet draait en als je zegt dat hij 1000 verbindingen mag aanmaken, dan zal hij normaalgezien crashen. (alhoewel ik dat niet erg normaal vind, mja)
Gast

Heb je hem dan nog getest wanneer je hem terug had en deed deze het wel?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Prince schreef:Hetgeen ik later nog ben opgekomen op een of andere site, maar nog niet heb kunnen testen is dat een router een beperkt aantal verbindingen aankan. Als je bijvoorbeeld Overnet draait en als je zegt dat hij 1000 verbindingen mag aanmaken, dan zal hij normaalgezien crashen. (alhoewel ik dat niet erg normaal vind, mja)
Dit is inderdaad de NAT tabel welke moet bijhouden welke connecties er zijn zodat de router weet als hij een reply krijgt naar welk intern adres hij het pakketje moet doorsturen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”