Twee toestellen op een kabel met hub

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tullius
Starter
Starter

Situatie is als volgt:
in mijn bureau: telenetmodem + hub met op de hub mijn WLAN-router (met daarop mijn pc) en mijn kabel die van de digibox komt (de digibox staat in de woonkamer).
Als ik nu in de woonkamer een hub plaats kan ik dan daarop mijn digibox en een mediaplayer aansluiten? En vooral, kan ik dan met die mediaplayer bestanden lezen van mijn pc? Maw, kan ik de twee toestellen over dezelfde kabel laten werken (want heb maar één kabel naar mijn woonkamer)?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Hangt er van af. Met deze opstelling zal je mediaplayer buiten je eigen LAN hangen en een publiek IP adres van Telenet krijgen. Via port-forwarding op je eigen router kan je er wel voor zorgen dat hij met je PC kan praten. In de media-player moet je dan het publiek IP adres van je router opgeven en niet het 10.x.x.x. of 192.168.x.x adres dat je PC heeft.
Je zorgt dan echter ook best voor de nodige beveiliging want op die manier kan iedereen op het Internet ook aan je media-bestanden op je PC.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Waarom nog hub's gebruiken? Dat zorgt alleen maar voor snelheidsvertraging wanneer er communicatie transfers zijn tussen verschillende poorten. En voor de prijs van een switch'ke hoef je het ook niet meer te laten.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Als je niet zoals ik het probleem hebt om een extra utp kabel bij te trekken zou ik aanraden dat zeker te doen!
Dus van TN naar de switch (geen hub!) ; van de switch naar de digibox (woonkamer) en naar uw router.
Vervolgens ook van uw router over de nieuwe netwerkkabel naar de mediaspeler in de woonkamer.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”