Telenet modem: usb-poort

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer

Ik heb een van de nieuwe Telenetmodems. Mijn model is de CBN CH6541e. Daar is een usb-poort aan.
Hebben andere mensen hier al iets mee gedaan? Als je die gebruikt als NAS, wat zijn dan zo'n beetje de snelheden die je haalt?
Moet je om er meerdere HDs aan te hangen een switch gebruiken of iets anders?

PS: de overschakeling van goldshake naar shake+ (comfornetxl naar fn40) verliep vlekkeloos, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees :p
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb pas nog geprobeerd een USB-stickje erin te gooien, maar 't werkte toch niet. Moet nog eens wat experimenteren met verschillende dingen zoals FAT32 etc, zien wat werkt en wat niet. Alleen een beetje jammer dat de coax tussen mijn modem en de NIU zo strak is aangespannen dat ik nauwelijks aan m'n USB-poort kan...
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer

Ik heb het ondertussen ook eens getest. Met mijn stick werkt het, met mijn schijf niet. Moet nog wat testen. Ik heb het voorlopig enkel met ubuntu getest maar ik vermoed dat je in windows dit moet intypen in de verkenner: \\192.168.0.1\
Dan zie je een map met een willekeurige (?) naam en daarin zitten je bestanden.

Graag nog reacties van andere mensen met dit of een gelijkaardig toestel.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”