Goeie Service ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Sinds kort heb ik bij een klant wat problemen met de BGC lijn (BGC Pro ADSL). Sinds eergisteren was de lijn zo traag en onstabiel, het duurde 8 minuten om google.be te openen bijvoorbeeld en er was veel packetloss.

Gisteren is er een technieker langsgekomen en men zag inderdaad problemen op de lijn, maar na een interventie kon men nog altijd niet op de modem. Om problemen te vermijden, werd de modem ook vervangen, maar de technieker kon niet zien wat de oude configuratie was en had er een nieuwe config op gezet. Ik werd gebeld om de firewall aan te passen. Tijdens dat gesprek heb ik moeten uitleggen waarom een subnetmasker belangrijke informatie is en dat deze op zowel modem als firewall gelijk dient te zijn.

Na de interventie was de lijn nog altijd niet "super', vooral de upload is traag. We halen +/- 4Mbit down, maar slechts maximaal 240kbit up (afstand is wel 3,2km). Voor de problemen begonnen haalden we hetzelfde, maar wel met +/- 400kbit upload. Echter, de technieker daar was én de Belgacom technische dienst wijt onze problemen aan het feit dat wij VOIP gebruiken en dat dit de gehele lijn toeknijpt.

Na een nachtje de PBX uitgetrokken te hebben heb ik nog altijd +/- 2% packetloss op een onbelaste lijn en 10% packetloss gedurende belasting (speedtest uitgevoerd + continuous ping met packetsize 512). Er is duidelijk iets aan de hand, maar Belgacom blijft zich verschuilen achter het feit dat we IP telefonie gebruiken en dat dat niet goed is voor de lijn. De PBX hangt er al maanden en voor de issues begonnen was er nooit een probleem.

Misschien iemand anders die weet hoe ik dit toch nog opgelost krijg via BGC ? Er is bij de klant enkel nog ADSL beschikbaar, de VDSL ROP staat er al, maar word pas aangesloten na September. Telenet is ook niet beschikbaar op het industrieterrein :(

Al bij al ... als dit de "Pro" Support is ... goed bezig dan.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

PM zijn nummer eens.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”