b-box2 .. huur? koop?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Kan er hier iemand de administratieve status van de b-box2 toelichten?

Ik ben verleden vrijdag, in urgentie, mijn bbox gaan omwisselen omdat die plots en zonder voorgaande verwittiging de geest heeft gegeven (en hij wordt nochtans 24/7 gekoeld :lol: ).
Hij was op een paar dagen na, net geen jaar oud :eek:
Hoedanook ... op mijn rekening van vorig jaar stond "aankoopsom 0,00€" en nu krijg ik terug een nieuwe garantiebon voor één jaar. Betekent dat dan dat die bbox onder een status "aangekocht" loopt met een garantieperiode van 1 jaar? :?
Moet er dan betaald worden als die na die garantieperiode de geest geeft?
& BTW .. is 1 jaar niet bijzonder krap qua levensverwachting? :-( :? :roll:
Graag uw idee hoe de vork hier aan de steel zit?
mvg
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Geen idee wat bij u het geval is, maar sinds kort worden alle modems in huur gegeven aan de klant. De klant hoeft geen waarborg te geven voor de huur. Maar als de klant zijn abonnement stop zet moet hij de modem terug brengen of hij krijgt daarvoor een kost aangerekend.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Vermits na het lezen van je post je bbox2 na een jaar de geest heeft gegeven was het een "koop", je hebt die wel gratis gekregen maar het is eigenlijk een gratis verkocht toestel.
Dit betekent dat je 2 jaar garantie hebt, is het toestel stuk binnen die twee jaar dan krijg je gratis een ander en heb je op het nieuwe toestel 1 jaar garantie.
Naar mijn weten is dit zo voor alle producten in België
Zoals trojan al heeft gepost is dit sinds kort veranderd en worden de bbox2 in huur geleverd.
Dit is alleen voor de nieuwe klanten.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Trojan schreef:Geen idee wat bij u het geval is, maar sinds kort worden alle modems in huur gegeven aan de klant. De klant hoeft geen waarborg te geven voor de huur. Maar als de klant zijn abonnement stop zet moet hij de modem terug brengen of hij krijgt daarvoor een kost aangerekend.
Ik heb nochtans nog nooit een modem moeten kopen in de 6 jaar dat ik klant ben hoor. Hoe was het dan vroeger wel?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Toen werden de modems aan de klanten verkocht voor €0,00.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Regulus
Pro Member
Pro Member

Ik denk nu dat die van mij ook "'gekocht" is aan 0,0€ .. ik heb echter domweg het originele kasticket achtergelaten in de Bcom winkel :-( .. veel zal het niet uitmaken zeker? Garantie loopt idd nu nog voor 1 jaar ...
thnx iedereen ..
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Dit heb ik gekregen als antwoord op een vraag aan Belgacom via contactformulier inverband met B-Box2

Reactie (*****, Technical Support) 28/02/2011 07:51 AM
Geachte Heer,

U bent eigenaar van deze modem, deze hebt u gratis gekregen van Belgacom.
Sinds kort is er een nieuwe procedure geldig voor modems die defect geraken buiten de garantieperiode. De klant heeft de keuze uit twee opties:

- de klant koopt zelf terug een nieuwe modem aan en krijgt twee jaar garantie
- de klant huurt gratis een modem, heeft onbeperkt garantie maar moet de modem terugbrengen na een ev. beëindiging van het contract

Met vriendelijke groeten,
Regulus
Pro Member
Pro Member

Bedankt voor de informatie! Goed om weten! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”