Hey,
Vermits mijn werkgever mijn internet wil betalen, overweeg ik om er dan ineens ook goed voor te gaan ipv mijn EdpNet abonnementje met 6 mbit lijntje.
Had een Shake digitale TV + Fibernet 60 in gedachte 70€/maand dus.
Nu lees ik hier vanalles over modem en router toestanden, dus toch maar even checken.
Ik heb volgende setup:
- beneden gewone beeldbuis tv met enkel scart aansluiting
- Linksys WAG120 ADSL modem + wifi + 4 ethernet uitgangen
- daar hangen verscheidene kamers aan en de zolder
- op de zolder Netgear switch waaraan verschillende computers en TV (LE37C550) aanhangt
- op mijn homeserver heb ik een IPv6 tunnel draaien
Wat gaat Telenet allemaal installeren? Moet ik zo'n 6120E modem vragen?
Kan ik nog steeds een IPv6 tunnel draaien?
Kom ik met die 70€ en 30€ activatie toe, of zijn er nog kosten verdoken?
Kan ik die DigiCorder boven op de zolder zetten achter 2 switches bij mijn TV?
Overstap van EdpNet naar Shake60
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Wat gaat Telenet allemaal installeren? Moet ik zo'n 6120E modem vragen?
Ik zie geen problemen met de modem/router van telenet icm jouw opstelling.
De linksys WAG120 zal gewoon vervangen worden door de modem/router.
Eveneens wordt er nog een extra bakje geïnstalleerd (waar de coax binnenkomt)... geen idee hoe dit in feite noemt.
Ik draai momenteel ook softwarematig een IPv6 tunnel, dit is geen enkel probleem.
Voor enkel surfen en wat downloaden kan de fibernet40 ook prima voldoen... maar dit hangt natuurlijk van je surfgedrag af.
Bij de 70 euro (69,95) komt maandelijks ook nog de auteursrechten (hier iets meer dan 13 euro), maar dit betaal je momenteel ook.
Probeer je ervan te vergewissen dat de activatie van digitale tv niet ook nog eens 50 euro zal kosten, want ik meen al enkele keren op het forum te hebben gelezen dat ze die soms proberen aan te rekenen.
Televisie loopt bij telenet niet over de internet(/UTP)kabel (zoals bij belgacom), maar over coax.
Indien er coax ligt tot op zolder, dan is dit geen enkel probleem.
Voor de "interactiviteit" (rode knop, ...) mag er wel geen router (met DHCP) tussen staan, maar dit is dus niet het geval.
Ik zie geen problemen met de modem/router van telenet icm jouw opstelling.
De linksys WAG120 zal gewoon vervangen worden door de modem/router.
Eveneens wordt er nog een extra bakje geïnstalleerd (waar de coax binnenkomt)... geen idee hoe dit in feite noemt.
Ik draai momenteel ook softwarematig een IPv6 tunnel, dit is geen enkel probleem.
Voor enkel surfen en wat downloaden kan de fibernet40 ook prima voldoen... maar dit hangt natuurlijk van je surfgedrag af.
Bij de 70 euro (69,95) komt maandelijks ook nog de auteursrechten (hier iets meer dan 13 euro), maar dit betaal je momenteel ook.
Probeer je ervan te vergewissen dat de activatie van digitale tv niet ook nog eens 50 euro zal kosten, want ik meen al enkele keren op het forum te hebben gelezen dat ze die soms proberen aan te rekenen.
Televisie loopt bij telenet niet over de internet(/UTP)kabel (zoals bij belgacom), maar over coax.
Voor de "interactiviteit" (rode knop, ...) mag er wel geen router (met DHCP) tussen staan, maar dit is dus niet het geval.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat kan dan wel eens voor problemen zorgen vrees ik.Kan ik die DigiCorder boven op de zolder zetten achter 2 switches bij mijn TV?
Ik heb enkel coax beneden, naar boven is het enkel Cat5e, ook geen vrije buis meer.
Dan wordt Belgacom misschien toch interessanter.
Ik ga het in dat forum ook eens vragen.