GSM Remote Switch - Welke Simkaart ?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Voor een bepaalde toepassing in mijn radio hobby zou ik iets willen via GSM uitschakelen/inschakelen en loggen via sms ( temperatuur bijvoorbeeld ) .
Ik zou hiervoor een dergelijk systeem gebruiken http://www2.conrad.be/goto.php?artikel=199000 .

Wat zou de goedkoopste oplossing zijn qua simkaart in dit systeem .. er zal normaal nooit mee gebeld worden .

Enkel sms mee ontvangen en verzonden en eventueel naar gebeld worden ( systeem werkt maar als de CLIP van de Beller in de acces lijst staat )
In geval van prepaid oplossing moet ik via internet kunnen herladen .

Enkele overwegingen die ik maak :

Base Postpaid ALL 0 - 10 cent /sms 18 cent /min die blijft veronderstel ik altijd werken ..

Telenet Walk&Talk 0 -> 5 euro activatie 0 euro abonnement kost 12 cent /sms 17 cebt /minuut ( de vraag is blijft die kaart eeuwig geldig ? ook al bel je niet )

Pay&Go Classic - 13 cent/sms 31 cent /min kaart blijft 1 jaar geldig na 1ste oproep ( ook sms ? ) .
Je moet dan wel met minstens 10 euro herladen voor weer een jaar actief te zijn en de nog resterende belwaarde ben ik kwijt ..
Dus kostprijs is 10 euro /jaar minstens ... dat zijn al 100 smskes bij base 0 ..
Wat veel is in dit geval denk ik . als ik er 50 in een jaar ga hebben gaat veel zijn ..

Grote voordeel van die 0 euro abonnement formules is dat ik er geen omkijken naar heb .. met prepaid moet ik zien dat ik tijdig herlaad .
Enige nadeel voor de provider is als ik dan het systeem in een maand één keer gebruik .. ze een factuur van enkele cents mogen sturen :-)

Iemand nog beter tips ??
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Van je keuzes denk ik dat je best af bent met Base Postpaid 0. Inderdaad geen omkijken naar en goedkoopste tarief.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

als het enkel voor sms is kies dan voor een smsformule?
bij jim mobile prepaid voor 5€ 500sms
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

ja maar wat ook belangrijk is hoeveel keer ik moet herladen en hoe lang kaart in leven blijft zonder herladen ..

het spul komt op een locatie waar ik niet zomaar altijd binnen kan ..
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

ja maar wat ook belangrijk is hoeveel keer ik moet herladen en hoe lang kaart in leven blijft zonder herladen ..
*Pay&Go Generation 15€ (5000 gratis smsn) -> gewoon iedere maand online opladen kan je van overal doen.

*jim mobile red kan je ook nemen als je de mogeijkheid hebt om iedere maand met je toepassing een sms te sturen om je smspaket te activeren. (5€)

*Tempo bij mobistar 15€ ook 5000 smsn

al de bovenstaande blijven 12maanden geldig.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Kitt zegt in zijn post duidelijk dat 50 sms'jes per jaar al veel is. Het lijkt me dus niet nodig om bulksmsformules aan te raden.
Ik denk dat BASE postpaid0 een goede keuze is. Je moet minimaal 1 handeling doen met je gsmnummer om actief te blijven (1 sms of 1 call van 1 seconde is al voldoende). Je krijg ook niet elke maand een factuur normaalgezien, pas als het een fatsoenlijk bedrag is (dus niet voor enkele centen).
Het 0€-abo van Telenet is ook interessant, maar (ter info) daar zit je al met een opstartkost van 5€ en - als je de module er dan toch mee zou laten bellen - rekenen ze per eerste seconde maar met een connectiekost van 10ct.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat Telenet nog het simpelste gaat zijn .
Gezien ik zelf klant ben bij Telenet en ooit eens zo een kaartje genomen had en 5 euro betaald ( en eigenlijk niet gebruik zelfs )

Gebeld zal er eigenlijk nooit mee worden , vooral om naar toe te bellen en smsen ( al dan niet met feedback ) .

En 1 sms kost 12 cent ofzo ... stel dat het spul 100 feedback smskes stuurt per jaar .. is dat nog maar 12 euro per jaar ( of 1 euro /maand ) .

Nadeel van Base 0 is dat ik weer een nieuw contract etc moet aanvragen en het is eigenlijk voor een vereniging ( waarvan ik lid ben ) .
En weet uit ervaring het niet zo simpel is om iets op een Afdeling ( sectie ) van een V.Z.W te zetten ...
Ik zie trouwens op de site van Base dat het ook 5 euro is als je probeert in te schrijven ...

Herlaad kaartjes lijken me een te grote rompslomp , zeker om dat ze niet geldig blijven eindeloos en het krediet die erop staat ook niet .
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Bij BASE is het 5 euro die je terugkrijgt als credit op je factuur, bij Telenet ben je die kwijt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Als Telenet als op naam van de VZW staat, is dat misschien nog de beste en vooral gemakkelijkste optie.

Ikzelf heb een BASE Postpaid 0 abonnement en ik krijg, tot tegenstelling wat hierboven beweerd is, elke maand een factuur, ook al bedraagt die minder dan €1 (zelfs bij €0).
Gelukkig kan je die ook elektronisch laten komen en domiciliëren.

Ik weet niet waar je het ding gaat hangen, maar als het in een ruimte is met slechte gsm-ontvangst is dat ook wel iets om rekening mee te houden.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

Dat zou zeker geen probleem mogen zijn , gezien de locatie 40-50 meter boven zeeniveau is ( het ding dat ik er mee ga aansturen is een repeater voor radio-amateur gebruik ) . En ik heb ook gekeken op de kaart van BIPT en staan gsm masten volop in dat dorp/gemeente ..van alle operatoren .

Wat ook leuk is bij telenet kan je via mijn telenet veel opties uitzetten .. zoals 090xx nummmer roaming etc . ik moet enkel kunnen smsen in België .
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Waar kan je die kaart vinden op de BIPT website?

Bijkomend vraagje (eventueel per PM ofzo) : welke callsign heb je, en aangesloten bij welke sectie?
Leuk om te horen dat er nog radioamateurs leven :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

site heb ik hier ook maar via UB gevonden hoor ..

http://www.sites.bipt.be/

Check PM :)-
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”