Ik zou hiervoor een dergelijk systeem gebruiken http://www2.conrad.be/goto.php?artikel=199000 .
Wat zou de goedkoopste oplossing zijn qua simkaart in dit systeem .. er zal normaal nooit mee gebeld worden .
Enkel sms mee ontvangen en verzonden en eventueel naar gebeld worden ( systeem werkt maar als de CLIP van de Beller in de acces lijst staat )
In geval van prepaid oplossing moet ik via internet kunnen herladen .
Enkele overwegingen die ik maak :
Base Postpaid ALL 0 - 10 cent /sms 18 cent /min die blijft veronderstel ik altijd werken ..
Telenet Walk&Talk 0 -> 5 euro activatie 0 euro abonnement kost 12 cent /sms 17 cebt /minuut ( de vraag is blijft die kaart eeuwig geldig ? ook al bel je niet )
Pay&Go Classic - 13 cent/sms 31 cent /min kaart blijft 1 jaar geldig na 1ste oproep ( ook sms ? ) .
Je moet dan wel met minstens 10 euro herladen voor weer een jaar actief te zijn en de nog resterende belwaarde ben ik kwijt ..
Dus kostprijs is 10 euro /jaar minstens ... dat zijn al 100 smskes bij base 0 ..
Wat veel is in dit geval denk ik . als ik er 50 in een jaar ga hebben gaat veel zijn ..
Grote voordeel van die 0 euro abonnement formules is dat ik er geen omkijken naar heb .. met prepaid moet ik zien dat ik tijdig herlaad .
Enige nadeel voor de provider is als ik dan het systeem in een maand één keer gebruik .. ze een factuur van enkele cents mogen sturen

Iemand nog beter tips ??