Hallo!
Ik vraag me af of dit mogelijk zou zijn. Een familielid is overgeschakeld op een Business Fibernet-shake. Ikzelf heb een gewone shake met Fibernet 60. Hij heeft een Motorola Modem-only gekregen, terwijl voor hem een modem met WiFi zo'n tien keer beter was geweest. Ik heb een modem met WiFi gekregen, maar die zit bij mij in de kelder dus heeft nauwelijks bereik, en ik had al een router. Ik vraag me nu af, zou ik die twee modems gewoon kunnen wisselen en via activeer.telenet.be terug juist inschakelen... Iemand een idee?
Thanks!
Ambroos
Modem ruilen met familielid
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Als je op exact dezelfde node ( zelfde straat bijvoorbeeld ) zit kan dat lukken door gewoon te swappen ...
Maar dan surf je wel op de account van dat familielid ( en die snelheid) .
Indien je niet op dezelfde node zit vrees ik dat hij zelfs niet zal registreren ( vroeger ging dat wel )
En ik denk niet dat telenet die 2 modems zomaar gaat willen swappen in het systeem ...
M.a.w. niet doen , als je een modem only wil klagen .. vorige week hadden ze ook bij een kennis zo een wifi spul gezet , vandaag zijn ze hem al gaan omwisselen voor een Modem only .. na klacht van klant ;.
Maar dan surf je wel op de account van dat familielid ( en die snelheid) .
Indien je niet op dezelfde node zit vrees ik dat hij zelfs niet zal registreren ( vroeger ging dat wel )
En ik denk niet dat telenet die 2 modems zomaar gaat willen swappen in het systeem ...
M.a.w. niet doen , als je een modem only wil klagen .. vorige week hadden ze ook bij een kennis zo een wifi spul gezet , vandaag zijn ze hem al gaan omwisselen voor een Modem only .. na klacht van klant ;.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
ja voor de modale gebruiker is dat idd goed genoeg .
Voor de meer power user ook als die ooit MAC PT voorzien of een bridge mogelijkheid in mijn Telenet ..
Maar zomaar swappen gaat nie lukken zoals ik al zei
Voor de meer power user ook als die ooit MAC PT voorzien of een bridge mogelijkheid in mijn Telenet ..
Maar zomaar swappen gaat nie lukken zoals ik al zei

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 17 keer
Bleh. Dan maar naar Telenet bellen en zeggen dat ik een Wireless modem wil bij m'n nonkel
Ze zullen er wel genoeg in overschot hebben met de hoeveelheid mensen die een modem-only willen atm!

Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.