De afgelopen dagen kreeg ik vreemde telefoonoproepen. Op het telefoondisplay verschijnt het nummer *694* . Als ik opneem hoor ik niemand. Maar wat nog vreemder is, de led van internet telefonie - die normaal continu brandt tijdens eeen voip gesprek - blijft na een oproep van *694* knipperen (aan/uit).
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Vreemd gedrag Fritzbox 7140
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 4 keer
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
-
- Pro Member
Het gaat blijkbaar niet om een echte oproep. De telefoon belt maar 1 x. En blijkbaar telkens kort na 4u 's nachts...
De Fritz staat achter een telenet-modem.
Ik denk dat het iets te maken heeft met MWI, maar ken daar eigenlijk niets van.

De Fritz staat achter een telenet-modem.
Ik denk dat het iets te maken heeft met MWI, maar ken daar eigenlijk niets van.

internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
-
- Pro Member
Ik zat wel degelijk juist met mijn denkspoor dat het iets met MWI (message waiting indicator) te maken heeft.
Na lang googlen vond ik een shortcode om MWI uit te schakelen. Helaas werkt geen enkele shortcode via mijn dect (zie nieuwe topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=28950 ). MWI moet blijkbaar voor elke Fon aansluiting uitgeschakeld worden. Op Fon1 - met bedraad toestel - was dat geen probleem, lukte direct. Op Fon2 lukte dat niet via de shortcode weg, maar gelukkig is het ook instelbaar in de webinterface via Telephony Device Features...
Eindelijk weer nachtrust!
Na lang googlen vond ik een shortcode om MWI uit te schakelen. Helaas werkt geen enkele shortcode via mijn dect (zie nieuwe topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=28950 ). MWI moet blijkbaar voor elke Fon aansluiting uitgeschakeld worden. Op Fon1 - met bedraad toestel - was dat geen probleem, lukte direct. Op Fon2 lukte dat niet via de shortcode weg, maar gelukkig is het ook instelbaar in de webinterface via Telephony Device Features...
Eindelijk weer nachtrust!