Hoj
We zijn hier sinds een maand of twee overgestapt van belgacom naar telenet in verband met digitale tv enzovoort.
maar bij installatie van telenet internet was er geen draadloze router of iets voorhanden, en heb ik zelf een goedkope router gaan halen en die aangesloten, nu is het probleem dat na een minuut of twee het internet gewoon wegvalt en na een paar minuten terug erdoor komt, de verbinding blijft wel, enkel internet pagina's worden niet meer geladen.
Weet iemand of dit ligt aan die router of een telenet instelling?
router die ik gebruik is een level one model WBR-6002.. ik kan hierop een WPA2 persoonlijk beveiliging instellen, maar heb dit niet gedaan, misschien is dit nodig voor een stabiele verbinding ofzo iets?
Bram
Telenet draadloos internet
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Kan zijn dat die router niet optimaal is ingesteld, welk merk en/of type is het wel ?

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
bekijk even het wifi spectrum met de gratis tool inssidder van metageek
dan kun je eens zien of er misschien een "ongebruikt" wifikanaal kan ingesteld worden;
je internet valt weg als je accesspoint van kanaal veranderd...
je kunt het in diens interface fixeren op 1 kanaal en dan best eentje die het minst gebruikt/gestoord wordt
btw ik zou toch als ik jouw was zagen achter die gratis wifi
bij mijn overbuur heeft telenet daar 3 dagen staan camperen tot er "werkende" wifi geinstalleerd werd...
iets van een slecht pallet dlinks ofzo
dan kun je eens zien of er misschien een "ongebruikt" wifikanaal kan ingesteld worden;
je internet valt weg als je accesspoint van kanaal veranderd...
je kunt het in diens interface fixeren op 1 kanaal en dan best eentje die het minst gebruikt/gestoord wordt
btw ik zou toch als ik jouw was zagen achter die gratis wifi

bij mijn overbuur heeft telenet daar 3 dagen staan camperen tot er "werkende" wifi geinstalleerd werd...
iets van een slecht pallet dlinks ofzo

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een tool heb je daar niet meteen voor nodig, in Windows of welk OS dan ook kan je normaal zien welke WIFI's er aanwezig zijn, welke sterkte ze hebben en op welk kanaal ze zitten. Het is dan misschien geen grafiekje, maar het gaat over exact dezelfde gegevens.skynetbbs schreef:bekijk even het wifi spectrum met de gratis tool inssidder van metageek
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
in sommige os'en is de meest interessante info mooi weggestoken...
onlangs nog bij een telenetter geweest en de wifi in zijn mediahub of whatever dat ze die docsis3.0 noemen was amper 1 streepje;
de wifi van de buurman was 5 blokjes... het was al gauw gezien grafisch dat de wifi-n van de buurman zijn wifi volledig wegdrukte...
even het kanaal op mijntelenet op een vast & ander kanaal gezet (11) en het was in orde
Zelfs zijn wireless printer kon opeens verbinding maken
http://alternativeto.net/software/airradar/about voor macosx
onlangs nog bij een telenetter geweest en de wifi in zijn mediahub of whatever dat ze die docsis3.0 noemen was amper 1 streepje;
de wifi van de buurman was 5 blokjes... het was al gauw gezien grafisch dat de wifi-n van de buurman zijn wifi volledig wegdrukte...
even het kanaal op mijntelenet op een vast & ander kanaal gezet (11) en het was in orde
Zelfs zijn wireless printer kon opeens verbinding maken

http://alternativeto.net/software/airradar/about voor macosx