Belgacom en afspraken *zucht*

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Normaal gezien zou mijn lijn op 17 januari omgezet worden naar ADSL2+ (wegens nog steeds geen VDSL beschikbaar, en ik wou overstappen naar een limietloos abo bij Edpnet).
's Avonds zat er een briefje in de bus dat ze iets moesten wijzigen aan de binneninstallatie (ik heb nog steeds geen idee wat). Een afspraak gemaakt voor 28 januari, die dag dus verlof genomen, maar wie hebben we niet gezien? Juist, een Belgacom technieker. Edpnet hebben ze wijsgemaakt dat er niemand thuis was, maar ik had geen briefje in de bus en bovendien was er niemand te zien op de beelden van onze beveiligingscamera. Ze zijn dus niet langsgeweest, en hebben zelfs de moeite niet genomen om te laten weten dat ze hun afspraak niet konden nakomen. Als zelfstandige betekent een dag verlof voor mij een dag geen inkomen, dus die kerel van Belgacom heeft me al wat geld gekost.
Voor vandaag werd er een nieuwe afspraak gemaakt, maar wie hebben we weer niet gezien? Héél juist, een Belgacom technieker! En ik weet van Edpnet dat ze mijn GSM nummer hadden doorgegeven, dus er was geen enkele reden om mij niet te verwittigen.

Frustrerend, héél frustrerend :cry:
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bel Belgacom zelf op 080022800, die kunnen nagaan tussen welke uren een tech ging langskomen en wie de tech was.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Kdenk dat ze dan moeilijk gaan doen omdat je geen Belgacom klant bent hoor, volgens mij kunnen ze dat zonder klantennummer niet controleren... Tenzij de TS natuurlijk nog analoge telefonie heeft bij Belgacom
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Hoewel we analoge telefonie hebben, hebben ze me daar vorige keer niet kunnen helpen. Meer dan een uur aan de telefoon gehangen, wachten, doorgeschakeld worden, wachten, doorschakeling, wachten, ... En uiteindelijk toch iemand aan de lijn gekregen die de werkorders kon inkijken (wat dat zouden de first lines niet kunnen). Die persoon zag wel dat het werkorder was afgesloten, maar de reden kon hij niet zien omdat het niet voor Belgacom zelf was.
De volgende werkdag heeft Edpnet mij dan opgebeld en volgens hen was het afgesloten wegens "niemand thuis" :?
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Mijn ervaring is ook dat wanneer EDPnet iemand van Belgacom moet laten komen er een hoop miserie bijkomt.
In ben er in mijn EDPnet-periode zelfs nooit in geslaagd om een technieker van Belgacom te krijgen, maar zelfs al heb je 1 beet dan is het blijkbaar nog niet simpel om hem ook werkelijk te doen afkomen...
Nu ben ik Belgacom-klant en is het natuurlijk veel makkelijker om, indien nodig, een technieker te laten komen. Blijven zagen voor een technieker zou ik zeggen....
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Voor mijn installatie is er ook enkele keren iamand van BGC moeten langskomen, en daar heb ik geen problemen mee gehad. Die belde zelfs elke keer een half uur op voorhand om na te gaan of er iemand thuis is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”