BBox2 - wireless internet valt weg na aansluiten wired NAS

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
davidius
Starter
Starter

hallo

Ik gebruikte een bbox 2 samen met een belkin wireless N router, maar sinds kort wil deze laatste niet meer aansluiten met de bbox 2 via de modem-poort van de Belkin. Is deze kapot of niet, ik weet het niet.
Geen probleem dacht ik, ik heb enkel een NAS en een printserver om aan te sluiten op het wired netwerk, want surf draadloos met laptop.
Nu wou ik de bbox 2 hiervoor gebruiken. Draadloos internet geen probleem, maar van zodra ik een wired device (NAS) aansluit op de lanpoort van de bbox 2, valt het internet/verbinding weg, en kan ik noch op internet, noch op de NAS. Als ik wireless uitzet, en via de andere LANpoort aansluit met de laptop, kan ik de NAS wel bereiken. Het is precies alsof wired/wireless niet samen gaan.

Zou dit normaal niet moeten werken, heb beiden al gereset zodat ze zelf IP adres toewijzen, maar voorlopig zonder resultaat.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe, of zou er iets kunnen zijn met die bbox2?
davidius
Starter
Starter

na testen met een andere modem, werkt de modempoort van de belkin nog steeds niet. Deze is dus kapot. Maar dit verklaart nog altijd niet het wired/wireless probleem van de BBOX2.
Echt niemand die hier ervaring mee heeft?
Kunnen jullie wireless op bijvoorbeeld een wired NAS aangesloten op de LAN-poort van de BBOX? Hier valt mijn internet dan uit.

Bedankt

Dave
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”