Hallo,
Ik gebruik al jaren tot mijn volle tevredenheid een fritzbox 7140 anex A. Voip werkt er prima op.
Tot op heden zijn mijn computers steeds draadloos verbonden geweest, zonder probleem. Maar nu wil ik er ook eentje met draad aansluiten, en dat lukt dus totaal niet. Mijn fritzbox is aangesloten achter de Telenet router, via een kabel in de lan1. Ik zou die andere lan poorten dus willen gebruiken, maar hoe doe ik dat?
Groetjes,
Freakske_b (ik kreeg mijn oude users id freakske niet meer aan de praat)
LANpoorten gebruiken FritzBox 7140
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 4 keer
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Wat is het probleem?
Krijgt je pc een ip adres toegekend? Ik heb geen 7140, maar in 7170 en 7270 kan je in de 'energy settings' per LAN-poort instellen of die moeten geactiveerd zijn. Misschien staat enkel LAN1 aan bij jou?
Krijgt je pc een ip adres toegekend? Ik heb geen 7140, maar in 7170 en 7270 kan je in de 'energy settings' per LAN-poort instellen of die moeten geactiveerd zijn. Misschien staat enkel LAN1 aan bij jou?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
@ Freakske_b
De beschrijving van jou probleem is niet gedetailleerd genoeg jou om een goede support te kunnen geven.
Geef gerust wat meer details over het probleem, en over je huidige instellingen.
Een mogelijk probleem (buiten het inschakelen van de LAN poorten op de FritzBox) is dat de LAN kaart van je Laptop misschien uitgeschakeld is (omdat je tot nu toe altijd wireless gewerkt hebt) ?
De beschrijving van jou probleem is niet gedetailleerd genoeg jou om een goede support te kunnen geven.
Geef gerust wat meer details over het probleem, en over je huidige instellingen.
Een mogelijk probleem (buiten het inschakelen van de LAN poorten op de FritzBox) is dat de LAN kaart van je Laptop misschien uitgeschakeld is (omdat je tot nu toe altijd wireless gewerkt hebt) ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
De pc krijgt geen ip toegekend, denk ik want ik kan niet op internet. Ik heb de energie settings van de lanpoorten op de Fritz verandert van auto detect naar always enable.johcla schreef:Wat is het probleem?
Ook de lanpoort op de pc zelf is geactiveerd. Het rare is dat ik daar geen lichtjes zie verschijnen. Normaal heb je daar toch zo'n groen en oragne lampje?philippe_d schreef:@ Freakske_b
De kabel van de Telenet-router zit wel degelijk in LAN1. Als ik dan LAN2 verbind met mijn PC doet hij niets.
Zijn er nog andere settings die van belang kunnen zijn?
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
-
- Pro Member
Ik word gek. Ondertussen met de support gebeld, maar die leveren geen ondersteuning meer omdat de 7140 een te oud model is....
Misschien nog wat settings uit mijn Fritzbox:
- Internet connection via LAN 1
- Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
- No account information required (IP)
- Enter the IP settings here.
Obtain the IP address automatically (DHCP)
DHCP host name - fritz.fonwlan.box
Iemand? Zou dit echt wel snel opgelost willen krijgen.

Misschien nog wat settings uit mijn Fritzbox:
- Internet connection via LAN 1
- Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
- No account information required (IP)
- Enter the IP settings here.
Obtain the IP address automatically (DHCP)
DHCP host name - fritz.fonwlan.box
Iemand? Zou dit echt wel snel opgelost willen krijgen.

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Alle bovenvermelde setting's zijn in orde voor het gebruik van de FritzBox achter een Telenet modem.
Anders zou je internet via wireless ook niet werken. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk de LAN kaart van je PC ?
* Als je PC bedraad aangesloten is, zou je deze moeten terugvinden in de "Netwerk" lijst van de FritzBox. Je moet dezelfde PC dus 2* zien staan in de lijst: een keer met het IP adres van de wireless adapter, en een keer met een (ander) IP adres van je LAN kaart.
* Probeer eens dezelfde PC rechtstreeks te verbinden met je Telenet modem. Als je nog altijd geen Internet hebt, dan ben je zeker dat het probleem bij de PC is.
Anders zou je internet via wireless ook niet werken. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk de LAN kaart van je PC ?
* Als je PC bedraad aangesloten is, zou je deze moeten terugvinden in de "Netwerk" lijst van de FritzBox. Je moet dezelfde PC dus 2* zien staan in de lijst: een keer met het IP adres van de wireless adapter, en een keer met een (ander) IP adres van je LAN kaart.
* Probeer eens dezelfde PC rechtstreeks te verbinden met je Telenet modem. Als je nog altijd geen Internet hebt, dan ben je zeker dat het probleem bij de PC is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Pro Member
Thanks Philippe!
Ik kreeg - tot mijn verbazing - wel verbinding wanneer ik rechtstreeks aansloot op de Telenet modem!
Het enige wat dit kon verklaren is een slechte lankabel/slechte connecties. Dus, kabeltje vervangen en alles gaat weeer prima! Soms zit het toch in zo van die stomme dingen....
Maar allemaal bedankt voor de tips!!!
[Mod Edit] opgelost: slotje

Ik kreeg - tot mijn verbazing - wel verbinding wanneer ik rechtstreeks aansloot op de Telenet modem!
Het enige wat dit kon verklaren is een slechte lankabel/slechte connecties. Dus, kabeltje vervangen en alles gaat weeer prima! Soms zit het toch in zo van die stomme dingen....

Maar allemaal bedankt voor de tips!!!
[Mod Edit] opgelost: slotje