Door aanhoudende problemen met onze VDSL-verbinding overwegen wij een overgang van Belgacom naar Telenet. Niet alleen voor internet, maar ook voor telefonie en we nemen er dan direct digitale televisie bij => een fibernet 40 shake dus.
Ik heb al een en ander van die nieuwe router gelezen in het modem/only versus modem/router topic, maar omdat ons huidige netwerk nogal wat aftakpunten kent wil ik graag even jullie advies...ik ben slechts in beperkte mate vertrouwd met de netwerktopologie waarover daar wordt gesproken

Prentje van de opstelling die ik voor ogen heb: http://img651.imageshack.us/i/tnopstelling.png/
De opstelling is nogal 'ringvormig' omdat het moeilijk is om nog kabels bij te leggen.
Wegens de opmerkingen die worden gegeven over die nieuwe router vraag ik me af of deze opstelling haalbaar is ? Kan die WRV200 daar zo blijven staan (DHCP uitgeschakeld, vast ip ?) Andere problemen waarmee ik te maken kan hebben ?
Andere vragen:
- is een coaxkabel naar de televisie nog vereist ? In het model/only vs. modem/router topic postte iemand een opstelling waar ook nog een coaxkabel naar de digicorder ging en van de digicorder naar de televisie

- Wegens de opmerkingen ivm privacy achter die nieuwe modem/routers: zijn er mogelijkheden om het netwerk toch af te schermen ? Wij maken geen gebruik van dynDNS, NAS, VOIP etc... Neemt niet weg dat TN geen zaken heeft met wat er zich achter de router afspeelt.
Dank!