Bron: Advocatenkantoor Elfri De NeveOpname eigen telefoongesprekken en verboden telefoontap.
Het opnemen van telefoongesprekken waaraan met zelf deelneemt maakt geen schending uit van art. 90 ter en volgende van het wetboek van strafvordering, noch een schending van art. 8 EVRM, noch van artikel 259bis van de strafwet.
Deze opgenomen telefoongesprekken kunnen derhalve gebruikt worden in burgerlijke of strafrechtelijke procedures.
....
Facturatieprobleem verlenging jaarcontract door korting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Maar is dit niet enkel op voorwaarde dat de persoon van de klantendienst dit gesprek zelf opneemt en zelf beheert (bijhouden, verwerken, ...)* = de andere deelnemer? De organisatie (gsmoperator) zelf mag dit niet dacht ik zonder voorafgaandelijk akkoord.
* Of de klant zelf natuurlijk, maar de bewijslast ligt bij de operator in dit geval.
De mening van de rechters is idd verdeeld: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... weO3NRS61g
* Of de klant zelf natuurlijk, maar de bewijslast ligt bij de operator in dit geval.
De mening van de rechters is idd verdeeld: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... weO3NRS61g
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Rechtspraak is inderdaad onderhevig aan evolutie net zoals de maatschappij waarin we leven.
Mochten de mensen van Neveneffecten hun uitzendingen van Basta 40 jaar geleden uitgezonden hebben, 't zou gestoven hebben ....
Echter een belangrijk verschil in deze is dat bedrijven (bv de helpdesk/klantendienst waarvan sprake) optreden in hun hoedanigheid als handelaar mét een maatschappelijk karakter bovendien. Het maatschappelijk belang dient in deze zeker niet verwaarloost te worden. Het aankaarten van (systematische) (mis)toestanden zal in deze zeker een doorslaggevende rol kunnen spelen.
Een quote uit jouw link:
Maar uiteindelijk is het toch de rechter die beslist. Ik kan me voorstellen dat rechters die al jarenlang in functie zijn anders zullen oordelen dan hun jongere ambtsgenoten. Evolutie noemt zoiets.
Het artikel dat jij aanhaalt is echter meer uit het oogpunt geschreven waarbij er nog een andere factor speelt: beroepsgeheim/vertrouwelijkheid...
Mochten de mensen van Neveneffecten hun uitzendingen van Basta 40 jaar geleden uitgezonden hebben, 't zou gestoven hebben ....
Echter een belangrijk verschil in deze is dat bedrijven (bv de helpdesk/klantendienst waarvan sprake) optreden in hun hoedanigheid als handelaar mét een maatschappelijk karakter bovendien. Het maatschappelijk belang dient in deze zeker niet verwaarloost te worden. Het aankaarten van (systematische) (mis)toestanden zal in deze zeker een doorslaggevende rol kunnen spelen.
Een quote uit jouw link:
Indien de klant een privé persoon is, zal het argument privacy uiteraard een heel belangrijk gegeven zijn. En bij privé personen onderling zal de privacy uiteraard een (nog) belangrijk(er) gegeven zijn.Dit impliceert dat gesprekken van zakelijke aard zonder enig probleem kunnen genoteerd en/of opgenomen worden en dat deze vastlegging als bewijselement kan worden gebruikt.
Maar uiteindelijk is het toch de rechter die beslist. Ik kan me voorstellen dat rechters die al jarenlang in functie zijn anders zullen oordelen dan hun jongere ambtsgenoten. Evolutie noemt zoiets.
Het artikel dat jij aanhaalt is echter meer uit het oogpunt geschreven waarbij er nog een andere factor speelt: beroepsgeheim/vertrouwelijkheid...