Beste,
Iemand een idee hoe Belgacom het volgende zou interpreteren (aka : contractbreuk of niet)?
Ik heb sinds augustus 2010 2 PSTN lijnen met nummers die vanuit 3starsnet geporteerd zijn (09 277 00 00 en 09 277 99 99 als fictief voorbeeld). Op de ene lijn zit een skynet vdsl, op de andere een dommel vdsl. Daar zowat iedereen deze nummers gebruikt/kent en dit nummer ook op kaartjes staat wil ik deze 2 nummers zeker niet kwijt!
Echter bestaat de kans dat ik verhuis naar een andere telefoonzone (van 09 naar 054). Ik ga dus 2 nieuwe nummers krijgen van Belgacom in de 054 zone, maar kan ik dan mijn 2 huidige 09 nummers overzetten naar een andere provider (voip, bvb weepee) zonder ze mij beschuldigen van contractbreuk? Immers ik neem 2 nieuwe nummers van hun af, en de diensten blijven verder lopen zoals voorheen.
Iemand die hier een duidelijk antwoord kan op geven? Contact met de KD van Belgacom leert mij dat als je VoIP uitspreekt ze meteen aan hun (oude) iTalk product denken met als kers op de taart dat "alleen iTalk werkt via VoIP maar dit product niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten". *zucht*
Verhuizen van telefoonzone : contractbreuk?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Terug naar de klantendienst bellen en hopen dat je iemand slimmer aan de lijn krijgt
Gezien je hetzelfde product blijft afnemen zou ik denken dat ze er niet moeilijk over doen?

Gezien je hetzelfde product blijft afnemen zou ik denken dat ze er niet moeilijk over doen?
- krisken
- userbase crew
Als je 3x iemand aan de lijn hebt waarvan 2 slimmerikken zoals hierboven beschreven en 1 iemand die (terecht, maar soit) beweert dat je enkel nummers uit je telefoonzone mag hebben via voip (tenzij niet-nomadische nummers) dan richt ik mij liever tot dit forum 
Overigens : telefoonnummer 1 = een pack met internet favorite, tv comfort en telefoon, telefoonnummer 2 = discoveryline met dommel erop.

Overigens : telefoonnummer 1 = een pack met internet favorite, tv comfort en telefoon, telefoonnummer 2 = discoveryline met dommel erop.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
de nummers behouden en Belgacom een doorschakeling laten uitvoeren naar de nummers uit de andere (nieuwe) zone? Zal U natuurlijk wat centjes kosten, maar misschien wel de moeite waard als je die nummers zeker wenst te behouden. (al dan niet tijdelijk tot het nieuwe nummer gekend is ofzo)

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
- Volgens het BIPT mag je natuurlijk alleen een nummer krijgen in de zone waar je aansluiting is. Je zal dus bij Belgacom geen 09 nummer kunnen behouden in een 054 zone (technisch is dat tegenwoordig wel mogelijk, maar de regels laten het niet toe).
- Bij VOiP providers is er minder controle, maar theoretisch gelden dezelfde regels (tenzij: nomadische nummers).
- Praktisch gezien kan je een VoIP nummer meenemen, en in een andere zone gebruiken: eens je het nummer hebt gekregen, is er ook geen controle meer op.
Hoewel, ik zie toch tal van uitzonderingen:
- Als ik naar mijn ziekenfonds bel op hun 050 nummer (Brugge) of hun 03 nummer (Antwerpen) bel, wordt er in Roeselare opgenomen (051)
.
- Ik ken iemand die met een 056 nummer (Kortrijk) in het 069 gebied is gaan wonen, en die heeft zijn 056 meegenomen (en staat zelfs met zijn 056 nummer in het telefoonboek van Doornik !).
De grootste slaagkans om jouw geliefde 09 nummers te behouden is ze te porteren naar VoIP en ze dan gebruiken waar je naartoe gaat. Maar dat is geen antwoord op jouw initiële vraag i.v.m. contractbreuk bij Belgacom.
Misschien wachten met de verhuis tot je contract ten einde is
Het vervelende met Belgacom (sorry Belgacom boys) is dat de minste wijziging op je lijn automatisch een nieuw jaarcontract betekent voor alle diensten op die lijn, incl. telefonie (vb upgrade van ADSL naar VDSL, upgrade van formule Favorite naar Intense, TV erbij nemen ...). Hier scoort Telenet beter: formule wijzigingen is géén nieuw jaarcontract, alleen een éénmalige kost i.g.v. downgrade.
De reden waarom ik het hier vermeld, is dat je dus bij Belgacom veel langer onder "contract van bepaalde duur zit" ... en dat is waarschijnlijk het probleem van de TS.
- Bij VOiP providers is er minder controle, maar theoretisch gelden dezelfde regels (tenzij: nomadische nummers).
- Praktisch gezien kan je een VoIP nummer meenemen, en in een andere zone gebruiken: eens je het nummer hebt gekregen, is er ook geen controle meer op.
Hoewel, ik zie toch tal van uitzonderingen:
- Als ik naar mijn ziekenfonds bel op hun 050 nummer (Brugge) of hun 03 nummer (Antwerpen) bel, wordt er in Roeselare opgenomen (051)

- Ik ken iemand die met een 056 nummer (Kortrijk) in het 069 gebied is gaan wonen, en die heeft zijn 056 meegenomen (en staat zelfs met zijn 056 nummer in het telefoonboek van Doornik !).
De grootste slaagkans om jouw geliefde 09 nummers te behouden is ze te porteren naar VoIP en ze dan gebruiken waar je naartoe gaat. Maar dat is geen antwoord op jouw initiële vraag i.v.m. contractbreuk bij Belgacom.
Misschien wachten met de verhuis tot je contract ten einde is

Het vervelende met Belgacom (sorry Belgacom boys) is dat de minste wijziging op je lijn automatisch een nieuw jaarcontract betekent voor alle diensten op die lijn, incl. telefonie (vb upgrade van ADSL naar VDSL, upgrade van formule Favorite naar Intense, TV erbij nemen ...). Hier scoort Telenet beter: formule wijzigingen is géén nieuw jaarcontract, alleen een éénmalige kost i.g.v. downgrade.
De reden waarom ik het hier vermeld, is dat je dus bij Belgacom veel langer onder "contract van bepaalde duur zit" ... en dat is waarschijnlijk het probleem van de TS.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Wat zijn gisdnummers ? nog nooit van gehoord
(het woord gidsnummer zegt me alleen iets in verband met TV programma's opnemen via Showview
)

(het woord gidsnummer zegt me alleen iets in verband met TV programma's opnemen via Showview

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 22 keer
Een nummer dat je kan nemen in een zone bv. in de 02 zonder dat je in de 02 zone een fysieke aansluiting hebt, en je laat de oproepen doorschakelen
bv naar een andere zone of buiteland. Wordt vooral toegepast voor bedrijven, je belt naar een bedrijf 02nr en je komt bv. in holland terecht.
bv naar een andere zone of buiteland. Wordt vooral toegepast voor bedrijven, je belt naar een bedrijf 02nr en je komt bv. in holland terecht.
- fdgroote
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Gidsnummers lijken me een peperdure vorm van doorschakelen. Not my cup of tea.
@ topicstarter: 2 vragen
- een vraagje over je twee 09-nummers: zitten die nu allebei bij Belgacom OF zit er eentje bij Belgacom en eentje bij Dommel? (ik vermoed beide bij Belgacom)
- weet je al of VDSL2 beschikbaar is op je toekomstige 054 locatie?
Bij Belgacom moet je - dacht ik - 1 jaar klant zijn om gratis je nummer(s) te kunnen laten overdragen. Respecteer wel je vooropzegtermijn.
@ topicstarter: 2 vragen
- een vraagje over je twee 09-nummers: zitten die nu allebei bij Belgacom OF zit er eentje bij Belgacom en eentje bij Dommel? (ik vermoed beide bij Belgacom)
- weet je al of VDSL2 beschikbaar is op je toekomstige 054 locatie?
Bij Belgacom moet je - dacht ik - 1 jaar klant zijn om gratis je nummer(s) te kunnen laten overdragen. Respecteer wel je vooropzegtermijn.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
- krisken
- userbase crew
Beide 09 nummers zitten bij Belgacom. Op het nieuwe adres is VDSL2 (30MBit profiel, KVD/ROP op 80meter) beschikbaar.
Ik weet dat je na een jaar kosteloos je nummers kan overdragen. Echter zoals reeds gezegd zou ik 2 nummers naar weepee doen, en 2 nieuwe nummers nemen bij hun (zone 054). Voor hun veranderd er dus eigenlijk niks.
Ik weet dat je na een jaar kosteloos je nummers kan overdragen. Echter zoals reeds gezegd zou ik 2 nummers naar weepee doen, en 2 nieuwe nummers nemen bij hun (zone 054). Voor hun veranderd er dus eigenlijk niks.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste Krisken,
Stuur mij via privé-bericht even uw telefoonnr en contactnr door zodat ik dit even kan nazien.
Ik zal u dan commercieel een voorstel doen om dit op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Stuur mij via privé-bericht even uw telefoonnr en contactnr door zodat ik dit even kan nazien.
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- krisken
- userbase crew
Eva,
Bedankt om hier ook even te komen kijken, ik zal morgen u contacteren.
Bedankt om hier ook even te komen kijken, ik zal morgen u contacteren.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
en graag op forum hier verduidelijking waarom bij verhuis een nieuw contract jaar start.Eva_van_Belgacom schreef:Beste Krisken,
Eva
lijkt me dat hier iets niet klopt bij overdracht.
normaal oorspronkelijke duur me dunkt.
een upgrade en nieuwe contract duur lijkt me wel oke.
- krisken
- userbase crew
Heb ook geen probleem met een nieuw contract ze.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste fendtje,
Een verhuis is een nieuwe aansluiting op een ander/nieuw adres.
Bij een verhuis is er altijd een nieuw jaarcontract.
Beste Krisken,
Ik heb nog geen gegevens ontvangen.
We willen u nog steeds een oplossing bieden.
Eva
Een verhuis is een nieuwe aansluiting op een ander/nieuw adres.
Bij een verhuis is er altijd een nieuw jaarcontract.
Beste Krisken,
Ik heb nog geen gegevens ontvangen.
We willen u nog steeds een oplossing bieden.
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.