Beste allemaal,
Zeer eigenaardig fenomeen: mijn BGC pack is overgezet van "favorite" naar "intense".
De uploadsnelheid bedraagt nu inderdaad 4400 Kbps en meer zelfs maar de downloadsnelheid ligt lager dan met favorite-abo: van 22 tot 23 000 kbps naar 20 tot max. 21 000 Kbps.
Bbox 2 al herstart, PC herstart, verschillende metingen op verschillende sites: speedtest.io, speedtest.net, telenet speedtest met telkens zelfde resultaat.
Storingsdienst gebeld: lijnmeting normaal. Weersomstandigheden zouden rol spelen !!!!!???
Dank voor jullie reacties
Downloadsnelheid intense
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 142 keer
-
- Elite Poster
Was WIFI test.
Hoor nu van collega dat Bbox 2 WIFI max 22 Mbps aankan.
Heb wireless-N usb adapters van Netgear op pc's van de kinderen. Eventueel aan bbox 2 Netgaer router hangen, bv. volgende Netgaer
Of is het werken met PLC adapters een mogelijk alternatief. Heb wel al mijn BGC TV decoder verbonden met PLC. Kan ik daarnaast ook nog een PLC inpluggen in de BBOX 2 om 2 PC's te voorzien van verbinding?
Dank voor de reactie
Hoor nu van collega dat Bbox 2 WIFI max 22 Mbps aankan.
Heb wireless-N usb adapters van Netgear op pc's van de kinderen. Eventueel aan bbox 2 Netgaer router hangen, bv. volgende Netgaer
Of is het werken met PLC adapters een mogelijk alternatief. Heb wel al mijn BGC TV decoder verbonden met PLC. Kan ik daarnaast ook nog een PLC inpluggen in de BBOX 2 om 2 PC's te voorzien van verbinding?
Dank voor de reactie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Goeie vraag. Het zullen zeker geen PLC's van hetzelfde merk en type mogen zijn als je huidige nu. Je hebt natuurlijk sowieso het risico dat je daar interferentie tussen krijgt.
Ik ben nog van't oude principe: een goei CAT5E of CAT6 netwerkkabel en die laat je nooit in de steek. Wat al die wireless en lan over power dingen ook mogen beweren. Maar tmoet haalbaar zijn natuurlijk.
Ik ben nog van't oude principe: een goei CAT5E of CAT6 netwerkkabel en die laat je nooit in de steek. Wat al die wireless en lan over power dingen ook mogen beweren. Maar tmoet haalbaar zijn natuurlijk.
-
- Elite Poster
Kabels ... daar wringt hem het schoentje.
Denk dat er al veel zou opgelost zijn, mocht BGC net als TN een wireless N modem hebben.
A propos, iemand die weet of je tout court wel powerlines kunt gebruiken voor internet EN Tv samen of beter gaan voor de wireless N router, aangesloten op de Bbox 2?
Denk dat er al veel zou opgelost zijn, mocht BGC net als TN een wireless N modem hebben.
A propos, iemand die weet of je tout court wel powerlines kunt gebruiken voor internet EN Tv samen of beter gaan voor de wireless N router, aangesloten op de Bbox 2?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Dat is een vraag waar niemand op kan antwoorden, bij de ene werkt wifi niet naar behoren(slechte ligging of teveel wifistations in de buurt) bij de andere werkt het powerline systeem niet naar behoren (storing door andere apparaten of een slechte elektriciteits installatie)
De meeste powerline adapters kan je trouwens zo instellen dat je ze met meerdere tegelijk kan gebruiken, dus wat TomG hier vertelt is absoluut niet waar.
De meeste powerline adapters kan je trouwens zo instellen dat je ze met meerdere tegelijk kan gebruiken, dus wat TomG hier vertelt is absoluut niet waar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Van 22 naar 20Mbps.. Voor hetzelfde geld is het gewoon de server die een beetje trager is. Zo'n miniem verschil is toch echt niet de moeite om kosten voor te gaan doen..
Iig, ligt waarschijnlijk gewoon aan je wireless.
Iig, ligt waarschijnlijk gewoon aan je wireless.
-
- Elite Poster
Ligt duidelijk aan wireless: 28.2 Mbps down met kabel en 4.54 up ... Idem met PLC
Kan ik nu 2 PC's met PLC koppelen aan 1 PLC die van Bbox 2 vertrekt of ...
Beter toch N- wireless router koppelen aan Bbox 2?
Kan ik nu 2 PC's met PLC koppelen aan 1 PLC die van Bbox 2 vertrekt of ...
Beter toch N- wireless router koppelen aan Bbox 2?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
in principe kan je 1 devolo aan de modem en bij 2pc's elk een devolo zetten.
Het zal dan wel niet meer lukken om nog een set devolo's te gebruiken voor digitale tv, ookal hebben ze een andere code.
Het zal dan wel niet meer lukken om nog een set devolo's te gebruiken voor digitale tv, ookal hebben ze een andere code.

- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Effe off-topic, maar buiten de snelheidsverhogingen t.o.v. het Favorite abbo (van 25/3,5 naar 30/4,5) en van het volume van 100 GB naar ongelimiteerd zijn er nog voordelen bij het Intense abbo die velen niet weten:
- 2 gratis boeketten (*) van elk 5 € (t.o.v geen bij de lagere abbonementen)
- 4 gratis films op aanvraag van elk 12 € max. (t.o.v. 1 gratis film ter waarde van 12 € max. bij Favorite)
(*) Voorbeeld:
- Nature & Discover: Discovery HD Showcase, Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild HD, Travel Channel, History HD, Myzen.tv
- Entertainment: TCM, Hallmark Channel,13th Street, Syfy, MGM Channel, BBC3, BBC Entertaintment, BBC HD
- 2 gratis boeketten (*) van elk 5 € (t.o.v geen bij de lagere abbonementen)
- 4 gratis films op aanvraag van elk 12 € max. (t.o.v. 1 gratis film ter waarde van 12 € max. bij Favorite)
(*) Voorbeeld:
- Nature & Discover: Discovery HD Showcase, Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild HD, Travel Channel, History HD, Myzen.tv
- Entertainment: TCM, Hallmark Channel,13th Street, Syfy, MGM Channel, BBC3, BBC Entertaintment, BBC HD
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dat is enkel bij de tv abonnementen.
Klanten met een intense internet en comfort tv krijgen niets extra.
Klanten met een intense internet en comfort tv krijgen niets extra.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
yep zat het ook net te denken
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
En gigabit poortjes...koenraaddeconinck schreef:Denk dat er al veel zou opgelost zijn, mocht BGC net als TN een wireless N modem hebben.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
OK jeanke, 't moet juist zijn. Maar in dit geval gaat het dus om een klant met Intense + Intense TV. En deze klant was écht niet op de hoogte van deze voordelen. Dus ik dacht dat het misschien ook eens vermeld mocht worden. De kern van mijn post was dan ook dat velen met deze formule niet op de hoogte zijn van de bijkomende voordelen. Daar gaat ge me toch niet in tegenspreken, of wel ?Trojan schreef:Dat is enkel bij de tv abonnementen. Klanten met een intense internet en comfort tv krijgen niets extra.
Laatst gewijzigd door quistnix 24 jan 2011, 23:53, in totaal 2 gewijzigd.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik in elk geval absoluut niet Quistnix! Overigens : vele klanten weten dit inderdaad niet!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Na contact met de storingsdienst, gekozen voor de Netgear WN2000 zoals in eerdere post afgebeeld.
Qua aansluiting?
- Verbinding router met Bbox 2 (WAN poort)
- Wireless op Bbox 2 uitschakelen.
- Bbox 2 in "bridge modus zetten" via wireless > advanced > network > ppoe uitschakelen
Is dit werkelijk nodig of kan ik proberen om Netgear router zonder meer aan te sluiten op Bbox 2 na uitschakeling Bridge Modus
Iemand enig idee of ik eventueel de Netgear gewoon als access point of repeater kan gebruiken ?
Dank voor jullie raad !!
Qua aansluiting?
- Verbinding router met Bbox 2 (WAN poort)
- Wireless op Bbox 2 uitschakelen.
- Bbox 2 in "bridge modus zetten" via wireless > advanced > network > ppoe uitschakelen
Is dit werkelijk nodig of kan ik proberen om Netgear router zonder meer aan te sluiten op Bbox 2 na uitschakeling Bridge Modus
Iemand enig idee of ik eventueel de Netgear gewoon als access point of repeater kan gebruiken ?
Dank voor jullie raad !!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik heb gewoon mijn belkin in de bbox gestoken niks gewijzigd en het werkt ook !
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
Zal misschien daarmee beginnen en zien wat het geeft.
Heb je wireless op Bbox2 niet uitgeschakeld?
Heb je inderdaad snelheidswinst gehad?
Dank voor de reactie !!!
Heb je wireless op Bbox2 niet uitgeschakeld?
Heb je inderdaad snelheidswinst gehad?
Dank voor de reactie !!!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Inderdaad. Dit zou ook moeten werken. Ik ken de BBox niet maar als je het zo doet, heb je dan geen problemen met:proximusboyke schreef:ik heb gewoon mijn belkin in de bbox gestoken niks gewijzigd en het werkt ook !
- port forwarding indien connectie van buitenaf gewenst is (dyndns)
- netwerkproblemen? Dan heb je al 2 subnets?
Tom
-
- Elite Poster
Dus gewoon LAN-poort router verbinden met LAN-poort Bbbox 2?
Veel dank voor de tip!!
Veel dank voor de tip!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik heb het anders gedaan, wel bij Scarlet maar die sagems zijn zowat hetzelfde als die bbox2's.
Kabel zit in lan1 van de sagem en in de wan poort van de router
Wireless, firewall en DHCP uitgeschakeld op de sagem.
Sagem heeft IP 192.168.168.168
Router heeft ip 172.16.16.16 en hierop staat DHCP ingeschakeld voor het lokale netwerk
In de sagem het IP van de router als DMZ ingesteld zijnde 172.16.16.16
Internetverbinding in de router ingesteld als fixed ip 192.168.168.169, subnet 255.255.255.0 en als gateway 192.168.168.168
Werkt perfect. Ja, enkel dyndns ofzo werkt niet, maar gebruik dat toch niet dusja.
Maar voor de rest gaat alles, torrents, games, xbox-live, msn-filetransfers, ...
En ik kan zowel de sagem als mijn router simultaan benaderen vanop m'n pc.
Ohja, de gegeven IP's zijn fictief. Je kan daar zelf gebruiken wat je wilt zolang je maar binnen de local range blijft
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255
Kabel zit in lan1 van de sagem en in de wan poort van de router
Wireless, firewall en DHCP uitgeschakeld op de sagem.
Sagem heeft IP 192.168.168.168
Router heeft ip 172.16.16.16 en hierop staat DHCP ingeschakeld voor het lokale netwerk
In de sagem het IP van de router als DMZ ingesteld zijnde 172.16.16.16
Internetverbinding in de router ingesteld als fixed ip 192.168.168.169, subnet 255.255.255.0 en als gateway 192.168.168.168
Werkt perfect. Ja, enkel dyndns ofzo werkt niet, maar gebruik dat toch niet dusja.
Maar voor de rest gaat alles, torrents, games, xbox-live, msn-filetransfers, ...
En ik kan zowel de sagem als mijn router simultaan benaderen vanop m'n pc.
Ohja, de gegeven IP's zijn fictief. Je kan daar zelf gebruiken wat je wilt zolang je maar binnen de local range blijft
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255
-
- Elite Poster
Netgear koppelen aan Bbox was fluitje van cent !!!
Gewoon LAN Netgear verbonden met LAN Bbox 2. Had direct automatisch verbinding, weliswaar niet beveiligd.
Beveiliging was even zoeken maar eenvoudig: als je in netwerkcentrum op het symbool van de Netgear Router klikt, wordt gemeld dat de router niet geconfigureerd is. Pincode router (staat achteraan op toestel) ingeven. Vervolgens beveiliging instellen en ... alles klaar.
Waarden? ZELFDE ALS MET KABEL: 28 tot 28.3 Mbps down en 4.2 tot .3 up en dat met een tussenverdieping !!
Netgear heeft nu geen IP-adres; waarschijnlijk omdat hij wireless bridged is ?
Nogmaals dank iedereen voor alle adviezen. Hopelijk brengt BGC vlug Bbox 3 met N-range uit ... Bij TN hebben ze die al ....
Gewoon LAN Netgear verbonden met LAN Bbox 2. Had direct automatisch verbinding, weliswaar niet beveiligd.
Beveiliging was even zoeken maar eenvoudig: als je in netwerkcentrum op het symbool van de Netgear Router klikt, wordt gemeld dat de router niet geconfigureerd is. Pincode router (staat achteraan op toestel) ingeven. Vervolgens beveiliging instellen en ... alles klaar.
Waarden? ZELFDE ALS MET KABEL: 28 tot 28.3 Mbps down en 4.2 tot .3 up en dat met een tussenverdieping !!
Netgear heeft nu geen IP-adres; waarschijnlijk omdat hij wireless bridged is ?
Nogmaals dank iedereen voor alle adviezen. Hopelijk brengt BGC vlug Bbox 3 met N-range uit ... Bij TN hebben ze die al ....