Hallo,
Vandaag heeft Belgacom een BBox komen plaatsen nadat we verhuisd zijn.
In mijn netwerk heb ik vroeger altijd een firewall staan gehad D-Link DFL-200. Dit heeft nooit geen problemen met zich meegebracht.
Nu blijkt er echter een probleem te zijn met het IP-adres.
De BBox van Belgacom heeft als standaard IP-adres 192.168.1.1 en dit is toevallig ook het standaard IP-adres van de firewall.
Door de firewall te verwijderen uit het netwerk hebben alle computers internet verbinding.
Ik zou het liefste de instellingen van de BBox laten staan en de instelling van de firewall aanpassen. Iemand een idee hoe en waar dit dient te gebeuren. Heeft het ook belang in welke poorten de verbindingen tussen BBox en firewall zitten ?
BBox en Firewall D-Link DFL 200
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Is er enige reden waarom je die "firewal" wil blijven gebruiken ?
Waarom die niet gewoon vervangen door je bbox2 ?
Waarom die niet gewoon vervangen door je bbox2 ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dfl200/QIG/ ... IG_101.pdf
Ik zie dat dit ook een router is .. is in principe te doen , hij doet ook PPOE ( zie pagina 5,6 ) , dus login en password instellen in de Firewall .
En dan de wan poort aansluiten op de LAN1 van de BBOX2 is een oplossing ....
Teminste als de PPoE compatible is .. sommige routers blijken niet te werken met PPoE ...
Maar zoals Philipe zegt .. de BBOX2 is een router/firewall/wifi AP dus eigenlijk heb je die Dlink niet echt meer nodig ..µ
Ik zie dat dit ook een router is .. is in principe te doen , hij doet ook PPOE ( zie pagina 5,6 ) , dus login en password instellen in de Firewall .
En dan de wan poort aansluiten op de LAN1 van de BBOX2 is een oplossing ....
Teminste als de PPoE compatible is .. sommige routers blijken niet te werken met PPoE ...
Maar zoals Philipe zegt .. de BBOX2 is een router/firewall/wifi AP dus eigenlijk heb je die Dlink niet echt meer nodig ..µ
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste Donamd,
Als u de instellingen van de D-link wilt wijzigen moet ik u ook doorverwijzen naar de handleiding van dit apparaat.
Echter, zoals philippe_d en Kitt reeds vermelden hebt u eigenlijk geen extra firewall nodig. De BBOX(2) werkt als router en heeft een ingebouwde firewall. U zou zonder de extra firewall perfect (en) veilig moeten kunnen surfen.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Als u de instellingen van de D-link wilt wijzigen moet ik u ook doorverwijzen naar de handleiding van dit apparaat.
Echter, zoals philippe_d en Kitt reeds vermelden hebt u eigenlijk geen extra firewall nodig. De BBOX(2) werkt als router en heeft een ingebouwde firewall. U zou zonder de extra firewall perfect (en) veilig moeten kunnen surfen.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.