Telenet mail met Thunderbird 3.1

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Heeft hier iemand ervaring met de settings in Thunderbird 3.1 voor een Telenet account?

Ik heb gisteren geprobeerd om dit in te stellen op de nieuwe laptop van mijn schoonvader.
Wat ik ook probeerde, de mails gingen wel uit maar inhalen leek niet te lukken.

Ja en ik ben geen voorstander van Windows Live Mail en Outlook voor windows 7 valt een beetje duur uit. Vandaar de keuze voor Thunderbird.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Inkomende E-mail server (pop3) in.telenet.be
Uitgaande E-mail server (pop3) uit.telenet.be

Gebruikersnaam en wachtwoord.

Thats it dacht ik!
Afbeelding
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

bombas schreef:Heeft hier iemand ervaring met de settings in Thunderbird 3.1 voor een Telenet account?
Ja en ik ben geen voorstander van Windows Live Mail en Outlook voor windows 7 valt een beetje duur uit. Vandaar de keuze voor Thunderbird.
Thunderbird is helemaal geen slechte keuze, momenteel draait deze op al onze home pc's (naast WLM). Doen beide goed hun werk!
Settings zijn voor Thunderbird niet anders als die voor WLM/Outlook (in en uit .telenet.be, POP3).

Als dit dan nog niet werkt zou ik even naar de poorten kijken (in thunderbird en in de firewall)
Afbeelding
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Bedankt voor de reacties.

Probleem is opgelost.
De instellingen bleken te kloppen maar na een gesprek met een Telenetverdeler bleek dat het opgegeven paswoord (op de telenetkaart) niet duidelijk was.
Op de handgeschreven kaart leek er een spatie in het paswoord voor te komen, wat dus blijkbaar nooit gedaan wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”