VDSL2 in Poederlee / Lille

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
JanTeunis
Starter
Starter

Heeft er hier iemand ervaring met de aansluitbaardheid op VDSL2 en/of Digitale TV via Scarlet / Belgacom of andere?
Er kan mij blijkbaar niemand zeggen wanneer dit mogelijk is voor mijn adres op de kruising Herentalsesteenweg / Lichtaartseweg (centrum Poederlee)

Scarlet kan en wil er geen antwoord op geven wanneer en kan mij ook niks aanbieden. Belgacom kan mij enkel digitale TV aanbieden voor 1 toestel. Ondertussen zit ik nog steeds met mijn ADSL-lijn.

Volgens een kaart die ik gevonden heb zit ik 2 a 300m van een KVD (14LIL0_00302) en binnen de straal van een LEX (14LIL0)

Kan er iemand mij wat meer uitleg geven? Thanks!
Azgard
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik dacht dat het zo was:

- 2 TV-toestellen aansluitbaar BGC-TV (HD) = VDSL2
- 1 TV-toestel aansluitbaar BGC-TV = ADSL2

Ben er niet 100% zeker van, maar ff zoeken op het forum hier zou uitsluitsel moeten brengen.
JanTeunis
Starter
Starter

Dus zou ik perfect op ADSL2 kunnen geplaatst worden? Want dit is iets waar ik nu al 2 jaar voor bel met Scarlet (waarna ze mij nu al 2 jaar zeggen dat dit in de nabije toekomst mogelijk zal zijn).

Mijn huidig abo is een "ADSL20 unlimited". Een quote uit de activatiemail bij scarlet op 14/01/2009:
"Dan rest er nog enkel uw ADSL2+ -modem te installeren en snel te surfen."
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

JanTeunis schreef:Volgens een kaart die ik gevonden heb .....
Mooie kaart. :!: :!:

@ Userbase crew: deze kan allicht wel opgenomen worden "Services" ==> "Belgacom telefooncentrales". :idea:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

ADSL2+ op 12 Mbit is normaal gezien 2 SD TV's. ADSL2+ op 9 Mbit of misshcien zelfs ADSL1 is waarschijnlijk 1 SD TV. Maar scarlet sluit niet aan op ADSL2+, dacht ik.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ADSL2+ op 9MB = 2SD streams ofte 2 tv's
ADSL2+ op 7MB = 2SD streams ofte 2 tv's
ADSL2+ op 6MB = 1SD stream ofte 1 tv
ADSL2+ op 4,6MB = 1 SD stream ofte 1 tv

Belgacom zal voor TV altijd proberen om je op VDSL2 te plaatsen. Ongeacht het aantal decoders dat je wenst te installeren.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Deze kaart werd, onder druk van Belgacom, en op verzoek van de auteur van onze website verwijderd.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

eternum schreef:
JanTeunis schreef:Volgens een kaart die ik gevonden heb .....
Mooie kaart. :!: :!:

@ Userbase crew: deze kan allicht wel opgenomen worden "Services" ==> "Belgacom telefooncentrales". :idea:
Censorship is bad - Here's the source of this page. Take it. Share it. ;-)
Diefstal <> Censuur.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:... of misshcien zelfs ADSL1 is waarschijnlijk 1 SD TV....
Enkel in een vroeg teststadium ergens eind 2003, begin 2004 zijn er testen gedaan op ADSL(1). Nadien is beslist van BGC TV enkel op ADSL2+ en VDSL aan te bieden. Nadien gevolgd door VDSL2.
quistnix
Erelid
Erelid

JanTeunis schreef:Heeft er hier iemand ervaring met de aansluitbaardheid op VDSL2 en/of Digitale TV via Scarlet / Belgacom of andere?
Er kan mij blijkbaar niemand zeggen wanneer dit mogelijk is voor mijn adres op de kruising Herentalsesteenweg / Lichtaartseweg (centrum Poederlee)

Scarlet kan en wil er geen antwoord op geven wanneer en kan mij ook niks aanbieden. Belgacom kan mij enkel digitale TV aanbieden voor 1 toestel. Ondertussen zit ik nog steeds met mijn ADSL-lijn.

Volgens een kaart die ik gevonden heb zit ik 2 a 300m van een KVD (14LIL0_00302) en binnen de straal van een LEX (14LIL0)

Kan er iemand mij wat meer uitleg geven? Thanks!
Je kan aangesloten worden op ADSL2+. VDSL2 is voorzien vanaf October 2012.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Azgard schreef:Ik dacht dat het zo was:
Ben er niet 100% zeker van, maar ff zoeken op het forum hier zou uitsluitsel moeten brengen.
En indien meer op VDSL? Ik ga van het volgende uit:

3 Toestellen (incl 2 HD):
Bv: 3 TV's aangelsoten: (min 30Mbits profiel) 24 Mbits voor BTV = (2x 9Mbits (HD kijken) + 3Mbits (SD kijken) + 3 Mbits (nog 1 kanaal lokaal opnemen SD).
Bv: Ook optie 6x SD stream: (min 25 Mbits profiel) 22 Mbits voor BTV = 6x 3 Mbits (3x SD kijken + 3x SD opnemen)

2 Toestellen (incl 2 HD)
Bv: 2 x HD + 2x SD: (min 30Mbits profiel) 24Mbits voor BTV = 2x 9Mbits (HD kijken) + 2x 3 Mbits (SD opnemen)
Bv: Ook optie 4x SD stream: (min 16.5 Mbits profiel) 12 Mbits voor BTV = 4x 3 Mbits (2x SD kijken + 2x SD opnemen)

(kijken en opnemen kan verwisseld worden) (Niet elke optie weergegeven)
Is dit ongeveer correct?
quistnix
Erelid
Erelid

Dat is zelfs volledig correct.
ReLoad
Pro Member
Pro Member

quistnix schreef:Dat is zelfs volledig correct.
Ik heb dan daarbij nog een vraagje.

Hoe betrouwbaar is hun beschikbaarheid test.
Ik bedoel kan het zijn dat de test zegt 30Mbits beschikbaar (in de zin van: 3 Tv beschikbaar waarvan 2 HD), en kan dat dit 'totaal' niet zo is.

In mijn geval toont deze 3 TV (2 HD, zie vorig post), wat dus normaal wil zeggen dat (25Mbits of) 30 Mbits (dan wel 17A) profiel beschikbaar is/zal komen.
Maar ik 'haal' met huidige profiel (8D) maar een 16.5 profiel, met de nadruk dommel (waar ik nu voorlopig nog bij zit) zegt dat mijn lijn niet beter kan.
Ook al denk (=hoop ik) ik dat de afstand veel korter is dan de 'meer dan 700m dat dommel mij laat weten'.
Dit door vergelijking van mijn waardes (link) met ander userbase leden, die uiteindelijk wel een hoger profiel kregen dan 16.5 (op 8D), en voor sommige 30Mbtis profiel (17A).

Om het kort te maken:
Ik zie er gewoon niets goed in dat ik nu maar 16.5 kan, en dat de test zegt dat ik 30Mbits profiel beschikbaar is/zal komen.
En dan zal Belgacom Tv, voor 2 TV's met HD wel niet haalbaar zal zijn.

Edit:
Misschien een betere vraag:
Is de beschikbaarheidstest alleen afhankelijk van de afstand, of houd het ook rekening met huidige waarden van de lijn. Dit dan wel voor reeds afnemers van Belgacom (of alternative ISP's van Belgacom netwerk)
Benbits
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 24 keer

poederlee vdsl2
timeframe : 01/12/2012

b.
quistnix
Erelid
Erelid

Zoals in mijn eerdere post heb ik 01/10/2012 staan. Maar bon, concreet is dat dus ergens in Q4 volgend jaar anyway :???:
ReLoad schreef:Ook al denk (=hoop ik) ik dat de afstand veel korter is dan de 'meer dan 700m dat dommel mij laat weten'.
Stuur me eens je adres, ik zal het eens opzoeken.
quistnix
Erelid
Erelid

ReLoad schreef:Maar ik 'haal' met huidige profiel (8D) maar een 16.5 profiel, met de nadruk dommel (waar ik nu voorlopig nog bij zit) zegt dat mijn lijn niet beter kan. Ook al denk (=hoop ik) ik dat de afstand veel korter is dan de 'meer dan 700m dat dommel mij laat weten'.
Straf, heel straf van Dommel. Je zit namelijk maar op 193 meter van de ROP !
Azgard
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik weet niet wat er het laatste jaar aan de hand is bij Dommel, maar t lijkt of ze de pedalen kwijt zijn. Ik ben er klant sinds 2006, en ik heb altijd veel sympathie gehad voor het bedrijf. Ze waren de eerste om ruime limieten/limietloos aan te bieden en daarbij ook nog dé prijsbreker te spelen.

Ok, helpdesk is altijd een heikel punt geweest, maar als je een beetje thuis was in internet enz. had je eigenlijk niet veel help nodig. Maar nu blijven ze ter plaatse staan, terwijl de concurrentie hen in sneltreinvaart voorbij stoomt. Nog steeds geen VDSL2+tel. abonnement, capaciteits- en snelheidsproblemen...
Van 2006 tot begin 2010 bijv. had ik Netconnect @ 4Mbit, ik schakel over naar Netline en ineens kunnen ze niet hoger meer dan 2Mbit... ??? Meer dan een halfjaar spiegelen ze dan een verhoging voor, die op heden weer maar s wordt uitgesteld...
Ik vermoed dat er nog best wat mensen zullen overstappen...
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Hun rol als provider met goedkoop internet en ruime limieten is dan ook beetje uitgespeeld hé. Ik denk dat veel van hun klanten ondertussen terug bij Belgacom/Scarlet zitten.
ReLoad
Pro Member
Pro Member

quistnix schreef:Straf, heel straf van Dommel. Je zit namelijk maar op 193 meter van de ROP !
Ik dacht al dat het meer een smoes was. Waarschijnlijk hebben ze de afstand zelf niet opgevraagd, of gewoon geen moeite willen doen om het aan te passen.

Op deze manier jagen ze hun klanten weg, op deze manier blijf ik ook niet. Ze waren vroeger voor op de rest..
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”