Firefox haalt Internet Explorer in
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
De internetbrowser van Microsoft, Internet Explorer, is in Europa ingehaald door Firefox van Mozilla als meest gebruikte browser. Dat heeft Statcounter, een onderzoeksbureau dat het internetverkeer op websites volgt, dinsdag bekendgemaakt.
Het Europees marktaandeel van Firefox bedroeg in december 38,1 procent, terwijl dat van Internet Explorer zakte tot 37,5 procent. De browser Chrome van de Amerikaanse internetgigant Google zag het marktaandeel stijgen van 5,1 procent tot 14,6 procent.
Gebruikers van het besturingssysteem Windows in de Europese Unie kunnen sinds maart vorig jaar kiezen met welke browser zij standaard op het internet willen surfen. De keuzemogelijkheid vloeide voort uit een schikking tussen Microsoft en de Europese Commissie.
Die deed onderzoek naar misbruik van de dominante positie die het Amerikaanse softwareconcern heeft met zijn besturingssysteem Windows. Deze positie zou onder meer zijn gebruikt om concurrentie voor zijn browser Internet Explorer te bemoeilijken.
Wereldwijd zakte het marktaandeel van Internet Explorer in december tot 46,9 procent. Firefox had 30,8 procent van de markt in handen en Google 14,9 procent, aldus Statcounter. (anp/reuters/mvdb)
Bron: HLN
Het Europees marktaandeel van Firefox bedroeg in december 38,1 procent, terwijl dat van Internet Explorer zakte tot 37,5 procent. De browser Chrome van de Amerikaanse internetgigant Google zag het marktaandeel stijgen van 5,1 procent tot 14,6 procent.
Gebruikers van het besturingssysteem Windows in de Europese Unie kunnen sinds maart vorig jaar kiezen met welke browser zij standaard op het internet willen surfen. De keuzemogelijkheid vloeide voort uit een schikking tussen Microsoft en de Europese Commissie.
Die deed onderzoek naar misbruik van de dominante positie die het Amerikaanse softwareconcern heeft met zijn besturingssysteem Windows. Deze positie zou onder meer zijn gebruikt om concurrentie voor zijn browser Internet Explorer te bemoeilijken.
Wereldwijd zakte het marktaandeel van Internet Explorer in december tot 46,9 procent. Firefox had 30,8 procent van de markt in handen en Google 14,9 procent, aldus Statcounter. (anp/reuters/mvdb)
Bron: HLN
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Internet explorer vind ik niet altijd goed werken dus het verwondert mij niets dat de andere opkomen. Ik merk bij sommige site's zoals myproximus dat niet altijd alles wordt geladen zoals het hoort bij IE. Werk het liefst met Google Chrome of Firefox.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik werk altijd met firefox. Ik vind het een betere browser en houdt teminste meer popups en spyware tegen.
Het enige waarvoor ik IE gebruik is voor hotmail, puur omwille dat het niet laadt vanuit msn (misschien dat het ondertussen al veranderd is)
Het enige waarvoor ik IE gebruik is voor hotmail, puur omwille dat het niet laadt vanuit msn (misschien dat het ondertussen al veranderd is)
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Firefox is ook sneller dan IE
IE werkt echt niet goed. Waarom dat zo is? Ik zou het niet weten.
Wordt het niet eens tijd dat Mickysoft aandacht besteedt een een deftige versie van IE?
IE werkt echt niet goed. Waarom dat zo is? Ik zou het niet weten.
Wordt het niet eens tijd dat Mickysoft aandacht besteedt een een deftige versie van IE?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hier werkt het toch met firefox hoor ...metal schreef:Ik werk altijd met firefox. Ik vind het een betere browser en houdt teminste meer popups en spyware tegen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Hier werkt MSN zelfs vanuit Chrome. Vroeger had ik dat probleem ook, naarmate ik meer FF en Chrome gebruikte, opende hij automatisch daar in. Ik weet niet hoe.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik werk altijd met Safari en/of Chrome of Firefox op m'n iMac. Op windows met Firefox en/of Chrome. De reden dat ik Internet Explorer niet gebruik is simpelweg omdat het niet goed werkt. Ik ben webdeveloper dus zwart op wit kan ik stellen: als ik een stylesheet maak voor een website, werkt die stylesheet voor alle browsers behalve voor Internet Explorer. IE8 heeft minimale aanpassingen nodig, IE7 kan al serieus lastig doen en IE6, ja daar praat ik al helemaal niet meer over (ramp).
Altijd zwaar tegen IE geweest, maar daar lijkt nu gelukkig wel verandering in te komen door IE9. Alhoewel IE9 momenteel nog redelijk wat voor de hand liggende bugs heeft (algemene javascript compatibliteit), maar het is gelukkig nog een beta.
Altijd zwaar tegen IE geweest, maar daar lijkt nu gelukkig wel verandering in te komen door IE9. Alhoewel IE9 momenteel nog redelijk wat voor de hand liggende bugs heeft (algemene javascript compatibliteit), maar het is gelukkig nog een beta.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik werk al van in het begin met Firefox. Geen enkele andere browser heeft zoveel extensies. En als het dan eens gebeurt dat een pagina niet goed rendert vanwege het feit dat de webmaster zijn site IE only heeft geschreven, dan zet ik die in de uitzonderingslijst van de extensie IEtab Plus. Dit werkt zo goed dat ik die zelfs kan gebruiken op het intranet van Belgacom die nogal wat IE only code bevat.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Mooi! Altijd al FF gebruiker geweest, snelle browser met vele extra, VOORAL de filtering van reclame is toch wel onmisbaar.
[
Post made via mobile device ]
[

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Het werkt wel met firefox maar als je met meer dan 1 msn account op de computer zit meld hij automatisch het laatst gekozen account aan als je naar hotmail gaat ipv het juiste account in IE
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3750 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik werk ook al heel lang met Firefox.
Maar ik ondervind de laatste tijd dat FF heel traag opstart. Geen idee of dat aan FF te wijten is (versie 3.16.13), of een ander probleem op mijn PC (XP Home edition SP3).
Philippe.
Maar ik ondervind de laatste tijd dat FF heel traag opstart. Geen idee of dat aan FF te wijten is (versie 3.16.13), of een ander probleem op mijn PC (XP Home edition SP3).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1079 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik gebruik al lange tijd Opera (sinds versie 3?), op ongeveer alle devices/OS'en. FF vind ik te sloom, zeker in de GUI buildup. Chrome is nice, maar heeft niet zo'n bijster track record qua security fixes.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb hier ook dat probleem, alleen werk ik op Ubuntu 10.04.philippe_d schreef:Ik werk ook al heel lang met Firefox.
Zogoed als geen extensies geinstalleerd en ze allemaal verwijderen helpt niet. Firefox start traag op, maar werkt ook nog traag.
Bij het typen in de adresbalk, moet ik soms enkele seconden wachten totdat er staat of hij in mijn geschiedenis heeft gezocht, terwijl dat vroeger direct kwam.
In afwachting tot Firefox 4 gebruik ik nu tijdelijk Google Chromium.
De privacy-issues, daar ben ik mij bewust van, maar momenteel primeert de snelheid (dat vliegt hier gewoon) en ik heb ook niet te verbergen.
Als Firefox 4 definitief op de markt is, dan stap ik terug over naar Firefox, want Chromium heeft (behalve zijn snelheid) niet veel meer te bieden dan Firefox.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet Explorer...wasda? 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Kan met de google chrome met gemak 50 tabs openhouden 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 52 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Idd, ik heb doelbewust eens 50 tabs geopend, en kan hier nog zonder enig (snelheids)probleem typen.
Ik kies voor Chrome omwille van de snelheid (vooral het opstarten) en het aangename design (voor mij dan toch). Ja, FF heeft themes, maar waarom moeite doen voor het Chrome thema als je Chrome kunt downloaden
Extensies heb ik niet echt nodig. Degene die ik nodig heb, vind ik ook bij Chrome.
Ik kies voor Chrome omwille van de snelheid (vooral het opstarten) en het aangename design (voor mij dan toch). Ja, FF heeft themes, maar waarom moeite doen voor het Chrome thema als je Chrome kunt downloaden

Extensies heb ik niet echt nodig. Degene die ik nodig heb, vind ik ook bij Chrome.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Hier ook FF/Ubuntu 10.04. Ik heb hetzelfde probleem, maar enkel de eerste keer dat ik iets in de addresbalk typ.driesve schreef:Ik heb hier ook dat probleem, alleen werk ik op Ubuntu 10.04.
Zogoed als geen extensies geinstalleerd en ze allemaal verwijderen helpt niet. Firefox start traag op, maar werkt ook nog traag.
Bij het typen in de adresbalk, moet ik soms enkele seconden wachten totdat er staat of hij in mijn geschiedenis heeft gezocht, terwijl dat vroeger direct kwam.
Ik heb de indruk dat hij dan zijn geschiedenis van disk geladen heeft en dat het vanaf dan vlot gaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
dat misschien wel maar pc afsluiten en dan opnieuw opstarten no way hier! na 3 keer proberen alle tabs toe en terug van 0 beginnen.titanium schreef:Kan met de google chrome met gemak 50 tabs openhouden
- krisken
- userbase crew
Q-tec : ook hier geen problemen hiermee. Kan wel aan de config van de pc liggen, die is nogal "zwaar"...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
hmm op dat vlak zou ik er ook geen last van mogen hebben zeker niet bij het opstarten!krisken schreef:Q-tec : ook hier geen problemen hiermee. Kan wel aan de config van de pc liggen, die is nogal "zwaar"...
Ik dacht te traag internet(6/0.5) maar zelfde resultaat op een 200/200.
- krisken
- userbase crew
200/200? Netjes!
Njah hier een core I7 920 met 12GB ram, dacht dat mss hier t verschil zou aan liggen...
Njah hier een core I7 920 met 12GB ram, dacht dat mss hier t verschil zou aan liggen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Twitter: VanveerdeghemS
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik gebruik nu chrome en niet meer FF, enkel omdat FF nu en dan eens blokte en dan all mijn tabbladen ook moesten gesloten worden, ik mis wel vele addons van FF die nu niet mogelijk zijn in chrome
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Heb de beta 8 ook geprobeerd, maar helaas een enorm cpu verbruik (+85%) tijdens afspelen flash filmpjes op sites...silencer schreef:Ik vind Opera beter, maar gebruik ook FF (plugins).
ff4 is wat sneller, maar beta7 had veel problemen, b8 is mss beter.
Opera 11 beta is idd sneller en gebruik deze op mn netbookje met de fanboy filter want de noads addon werkt helemaal niet..(wel het nadeel dan dat soms een enkele flash content op sites niet werkt, en de dooddoener zoeken in de filter...

Jammer eig van het gemis van een deftige adblocker want is een snelle, leuke en gebruiksgemakkelijke browser..
Firefox is nog altijd de max vind ik