Line status QUIET1? (geen verbinding)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Hallo iedereen,

Een kamaraad heeft online belgacom comfort (zonder vaste lijn) besteld. Het aansluiten is geen probleem (splitter, kabel naar bbox).
Ik heb alle stappen gevolgd. De nummer (0800 95 055) gebeld, zijn identificatienummer ingegeven en gedaan wat ze zei (+-10 min wachten, box uit/aanzetten).
Als ik nu in de bbox ga kijken, zie ik bij line status "QUIET1". Ik weet dat dit niet goed is. Ik heb ook geen sync. Op de status pagina staat alles op 0.
Er staat ook: "ADSL: Physical Down".
Hij heeft al naar de helpdesk (0800 22 700) proberen te bellen. Maar daar wordt mijn nummer niet gevonden in de database.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijk groeten,

Mirko
Laatst gewijzigd door Sparky 07 jan 2011, 18:27, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Sparky schreef:Het aansluiten is geen probleem (splitter, kabel naar bbox).
* Heb je de het NTP2007 (6-polige) stopcontact aangesloten volgens de instructies meegeleverd met de BBox2 ? Je schrijft alleen van splitter + kabel naar de bbox.
* Heb je getest of er signaal zit op het koperpaar waarop je de aansluiting gedaan hebt ? Neem een gewoon telefoontoestel en sluit dit aan op het stopcontact: je moet een bezettoon horen.
* Indien je geen telefoontoestel hebt voor de test, meet dan de spanning met een multimeter.
* Indien je niets hoort - of je meet geen spanning - dan is de lijn (a) ofwel nog niet aangesloten ofwel (b) je hebt het verkeerde koperpaar gebruikt.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Ik heb enkel 2 van die gehad http://i52.tinypic.com/15ei72t.jpg . Deze heb ik dan in de bestaande stopcontact gestoken (zoals op de handleiding).

Het testen met een multimeter/telefoon zal nog gebeuren.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

philippe_d schreef: * Heb je de het NTP2007 (6-polige) stopcontact aangesloten volgens de instructies meegeleverd met de BBox2 ? Je schrijft alleen van splitter + kabel naar de bbox.
Tziet ernaar uit dat de TS geen VDSL opgeleverd zal krijgen maar gewone ADSL, is een NTP2007 dan wel nodig?


Verder ziet het er inderdaad uit dat er geen signaal op de lijn zit. Heb je een brief gekregen met een geplande activatiedatum? Als die datum vandaag was, meestal is het uur van oplevering pas 18u, dus dit zou ook een reden kunnen zijn.

Simon
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Die NTP2007 hadden ze hier thuis ook geïnstalleerd toen we overschakelde naar dommel (gewone ADSL).

De activatiedatum was gisteren (06/01) om 18:00.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

0800/22800 bellen en wanneer men vraagt voor een Belgacom nummer gewoon op het sterretje duwen :)
Maar die zullen nu gesloten zijn, dus dat zal voor morgen zijn.

Succes!
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

philippe_d schreef: * Heb je getest of er signaal zit op het koperpaar waarop je de aansluiting gedaan hebt ? Neem een gewoon telefoontoestel en sluit dit aan op het stopcontact: je moet een bezettoon horen.
Ik heb net een telefoontoestel aangesloten. Ik hoor een bezettoon.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Dat is al een goed teken: je hebt het goede koperpaar genomen
Heb je ADSL of VDSL besteld ?
Kijk eens of je modem (bbox2) ingesteld is om automatisch op ADSL/VDSL te syncen, en bijvoorbeeld niet staat om geforceerd op VDSL te gaan (als je een ADSL lijn hebt) ...

Anders nog wat geduld hebben: laat de bbox aan, en wacht tot het DSL lampje aan gaat ...

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Net naar de helpdesk gebeld.
De vriendelijke dame had eerst een paar vragen gesteld. Zit de NTP2007 erbij, hoe ziet de installatie eruit, etc...
Ze hebben blijkbaar de verkeerde bbox opgestuurd (bbox ipv bbox2). Nu hebben we een nummer gekregen om een bbox2 te halen in een belgacom winkel (waar wel de ntp2007 bijzit).

Danku voor alle antwoorden!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”