Oproep autoforward via toestel zelf

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Ik zoek een oplossing om alle inkomende oproepen onvoorwaardelijk door te schakelen naar mijn gsm.
Het is een Belgacom-lijn. Via (0800 1) 1987 werkt het niet, shortcodes zijn ook geen oplossing. De ITdienst kan me ook niet helpen. Op mijn toestel is er geen toets om door te schakelen.

Ik zou de oproepen met andere woorden graag via een toestel laten doorschakelen, is er zo een klein 'blokje' hardware dat ik tussen telefoonlijn en telefoon zou kunnen plaatsen om het zo te laten doorschakelen? Of zijn er mss andere opties?

Thx :')
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4374
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Naar de klantendienst bellen en die forward aanvragen?
Normaalgezien zou je die forwarding adhv codes zelf moeten kunnen doen.

Om die codes te vinden hoef je enkele seconden te Googlen...
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

I know, de codes heb ik gevonden..., en getest; shortcodes of manueel instellen op toestel zijn geen oplossing. Via het platform van BGC werkt ook niet, ook manueel kunnen zij het niet aanpassen. Er kan zo goed als niets aan aangepast worden, vandaar dat ik vermoed dat enkel een stukje hardware dat de oproep aanneemt en uitbelt (forward) naar een ander nummer zal werken.

Toch merci :')
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Heb je een abonnement op de Comfortdiensten op je Belgacom-lijn ?
Dat is de eerste vereiste.
Zo ja, kan ik de codes wel even opzoeken. Ik heb het vroeger ook gebruikt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Je hebt idd de comfortdiensten nodig, dan werken de shortcodes genre *21* wél.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Die werken niet op die lijn, de 0800 1 1987 herkent het zelfs niet als een BGClijn terwijl het er 100% zeker een is (volgens 1299 ook).
Dus ik vrees dat het op de manier van doorschakelingen via codes (software) niet gaat werken.

Afgaande op jullie antwoorden denk ik dat ik mss niet volledig juist zit: is het mogelijk om op een toestel - los van codes/comfortdiensten - een oproep te laten binnenkomen en er iets 'tussen te hangen' dat manueel zorgt voor de doorschakeling, als alternatief voor de niet-werkende codes? De oproep wordt dus plaatselijk geforward ipv in de centrale. Gezien mijn geringe kennis kan het zijn dat ik met deze vraag totaal fout zit, jullie antwoorden spitsen zich toe op de codes of forward op niveau van de centrale dus ik vermoed dat ik een domme vraag aan het stellen ben :-p...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ge beseft dat als ge een forward wilt doen bij uw thuis ge dan ook 2 actieve telefoonlijnen nodig hebt? (eentje inkomend, eentje uitgaand)
En dan nog een telefooncentrale natuurlijk.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Aha, daar zit dus de verwarring van mij: ik dacht dat het zoals bij gsm mogelijk is om meerdere gesprekken op 1 lijn te doen: vb bij BASE gesprek met 3-4-5 personen... Dus via vaste lijn is het 1 gesprek per 1 lijn (tenzij voip wsl). Dus het zal wel niet mogelijk zijn aangezien het maar 1 lijn is.

Voila, weer wat bijgeleerd, merci allemaal!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15166
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Kon je niet gratis een 2e (iTalk) lijn krijgen als je al een klassieke lijn hebt? Of is dat niet meer verkrijgbaar?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

LPS schreef: is het mogelijk om op een toestel - los van codes/comfortdiensten - een oproep te laten binnenkomen en er iets 'tussen te hangen' dat manueel zorgt voor de doorschakeling, als alternatief voor de niet-werkende codes? De oproep wordt dus plaatselijk geforward ipv in de centrale.
Zoals meon al zei: ja indien je meerdere lijnen hebt
Dit kan dus ook via VoIP: de meeste VoIP ATA's kunnen binnenkomende oproepen (op de PSTN lijn) doorschakelen via VoIP. Toen ik nog en vaste lijn had deed ik dat met de FritzBox (= het "stukje hardware" dat ertussen hing).
Dit soort doorschakeling heeft een aantal voordelen t.o.v. doorschakelen via de centrale:
a) goedkoper (Voip tarieven i.p.v. Belgacom tarieven).
b) parallel: beide toestellen bellen: als je thuis bent neem je de vaste telefoon aan, onderweg de GSM (bij doorschakelen via centrale komt de oproep niet meer op je vaste lijn)

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Kon je niet gratis een 2e (iTalk) lijn krijgen als je al een klassieke lijn hebt? Of is dat niet meer verkrijgbaar?
Neen, heb dat tot mij scha en schande op dit forum moeten rechtzetten dat i-Talk niet meer te verkrijgen is. Was jij het ten andere niet die me zweepslagen toekende voor de misse informatie ? :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15166
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

dat zou ik nooit durven! ;) Het is niet omdat je iTalk niet meer kunt bestellen als 1e lijn dat het niet meer als tweede lijn zou kunnen :$.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

LPS schreef:ik dacht dat het zoals bij gsm mogelijk is om meerdere gesprekken op 1 lijn te doen: vb bij BASE gesprek met 3-4-5 personen...
Ook daar wordt dat gefaciliteerd door het netwerk en niet door de GSM, de tegenhanger van die comfortdiensten zeg maar. Ik kan bvb op de vaste lijn gesprek 1 starten, R drukken, 2e nummer vormen, R, 3 drukken en dan heb ik een gesprek met 3. 2 gesprekken, maar slechts 1 actieve telefoonlijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:dat zou ik nooit durven! ;) Het is niet omdat je iTalk niet meer kunt bestellen als 1e lijn dat het niet meer als tweede lijn zou kunnen :$.
Als ik mij niet vergis is dit niet meer mogelijk sinds April 2009. Dé nadruk ligt op "Als" 8)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”