Hoi,
Weet iemand welke providers allemaal onbeperkte telefonie (non-voip) aanbieden voor een vast bedrag per maand?
(Telenet is trouwens geen optie vanwege niet beschikbaar.)
Belgacom doet dit alvast maar buiten deze provider is het bijna allemaal voip (bv. edpnet, scarlet, dommel)!
Volgens mij doet Base ook voip maar hierover ben ik niet zeker...
Heeft er iemand een idee?
welke onbeperkte telefonie (non-voip) voor vast bedrag?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik denk dat je maar 1 optie ga hebben en dat belgacom is.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er is inderdaad maar 1 provider die het non-VOIP doet. Belgacom heeft daarnaast ook nog een voip-platform (i-Talk). Belgacom is op het gebied van telefonie nooit gereguleerd. Enkel voor internettoegang. (en binnenkort hopelijk ook Belgacom TV?)
Waarom geen VoIP nemen? Er zijn een aantal providers die dat doen, waaronder Scarlet (via i-Talk), EDPnet (15 euro = 2000 minuten), Dommel (waarschijnlijk niet aan te raden), Telenet, etc.
Waarom geen VoIP nemen? Er zijn een aantal providers die dat doen, waaronder Scarlet (via i-Talk), EDPnet (15 euro = 2000 minuten), Dommel (waarschijnlijk niet aan te raden), Telenet, etc.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik ben op dit gebied eerder leek...
Hoe bedoelen jullie dat enkel BGC ultdfix bellen aanbiedt via non-voip, hoe doen de anderen dat dan?
Als jullie dan over de anderen spreken, is dat dan specifiek voor degene die bellen via zo'n box (vb Scarlet One)?
En hoe zit het met bijvoorbeeld het de volgende aanbiedingen, dat gaat toch ook via gewone telefoonlijn & CPS? Of is dat toch een soort voip?
EuTalk
BASE national ultd
TalkTalk Basic
Hoe bedoelen jullie dat enkel BGC ultdfix bellen aanbiedt via non-voip, hoe doen de anderen dat dan?
Als jullie dan over de anderen spreken, is dat dan specifiek voor degene die bellen via zo'n box (vb Scarlet One)?
En hoe zit het met bijvoorbeeld het de volgende aanbiedingen, dat gaat toch ook via gewone telefoonlijn & CPS? Of is dat toch een soort voip?
EuTalk
BASE national ultd
TalkTalk Basic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Dit is inderdaad geen voip. Het is Carrier PreSelect op je Belgacomlijn.
Je betaalt aan Belgacom alleen abonnementsgeld en aan de andere operator de gesprekken (of een forfait).
Je betaalt aan Belgacom alleen abonnementsgeld en aan de andere operator de gesprekken (of een forfait).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
(carier preselect) Heb ik ooit gehad met name tele2 en ik heb er alleen maar een hoop miserie mee gekend :s
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
- Bedankt: 3736 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Het bellen via alternatieve (vaste telefonie) providers is een beetje in de vergeethoek geraakt. Het is goed (thanks LPS) dat we deze optie hier ook nog eens vermelden.
Ik heb jaren gebruikt gemaakt van alternatieve providers via CS (carrier select). Om meer precies te zijn: vanaf 1998, het jaar waarin de telecom in België "geliberaliseerd" werd. Ik heb mij nooit gebonden aan één carrier (via CPS), maar belde via de CS code (deze code werd automatisch door mijn centrale toegevoegd, naargelang de bestemming).
Ik heb nooit problemen ondervonden met dit systeem, alléén voordelen: mijn telefoonrekeningen (in die tijd 25.000-30.000 BEF) zijn er drastsich door gezakt.
Je moet weten dat Belgacom in die tijd nog interzonale tarieven had: binnen de zone betaalde je 2 BEF/minuut (5ct), buiten de zone 7 BEF/min (17ct) !!! Via zo'n alternatieve carrier daalde de prijs van 7 BEF naar 0.5 BEF/min (1,25ct), of een besparing van 93% !
Mijn providers toen waren:
Opticall (via CS 1666)
CallCheap (via CS 1616). CallCheap is een Betamax optie voor vaste lijn.
Ik denk dat de aantrekkingskracht van deze alternatieve carriers wat verminderd is door:
a) tariefdalingen bij Belgacom, dankzij deze competitie (voorbeeld afschaffing van het interzonale tarief).
b) de opkomst van VoIP.
Sedert de opzeg van mijn vaste lijn en het overschakelen naar VoIP ben ik gestopt met het bellen via deze providers, maar voor veel mensen die de stap naar VoIP te moeilijk vinden, is het gebruik van deze providers nog altijd aan te raden:
1) heel eenvoudig aanmelden.
2) geen verplichting of minimumduur. Je kiest zelf (mits het vormen van de 16xx) of je via hen belt.
3) nog altijd goedkoper.
Juist als voorbeeld: CallCheap (willekeurig)
België vast: 2 ct/min (Belgacom: connectie 5.8ct + 5.8ct/min of 6.3ct/min naar Telenet)
Nederland vast: 3 ct/min (Belgacom: 11.49ct connectie + 20,7ct/min)
Nederland mobiel: 10ct/min (Belgacom: 11.49 connectie + 61,66ct/min !!!)
Philippe.
Ik heb jaren gebruikt gemaakt van alternatieve providers via CS (carrier select). Om meer precies te zijn: vanaf 1998, het jaar waarin de telecom in België "geliberaliseerd" werd. Ik heb mij nooit gebonden aan één carrier (via CPS), maar belde via de CS code (deze code werd automatisch door mijn centrale toegevoegd, naargelang de bestemming).
Ik heb nooit problemen ondervonden met dit systeem, alléén voordelen: mijn telefoonrekeningen (in die tijd 25.000-30.000 BEF) zijn er drastsich door gezakt.
Je moet weten dat Belgacom in die tijd nog interzonale tarieven had: binnen de zone betaalde je 2 BEF/minuut (5ct), buiten de zone 7 BEF/min (17ct) !!! Via zo'n alternatieve carrier daalde de prijs van 7 BEF naar 0.5 BEF/min (1,25ct), of een besparing van 93% !
Mijn providers toen waren:
Opticall (via CS 1666)
CallCheap (via CS 1616). CallCheap is een Betamax optie voor vaste lijn.
Ik denk dat de aantrekkingskracht van deze alternatieve carriers wat verminderd is door:
a) tariefdalingen bij Belgacom, dankzij deze competitie (voorbeeld afschaffing van het interzonale tarief).
b) de opkomst van VoIP.
Sedert de opzeg van mijn vaste lijn en het overschakelen naar VoIP ben ik gestopt met het bellen via deze providers, maar voor veel mensen die de stap naar VoIP te moeilijk vinden, is het gebruik van deze providers nog altijd aan te raden:
1) heel eenvoudig aanmelden.
2) geen verplichting of minimumduur. Je kiest zelf (mits het vormen van de 16xx) of je via hen belt.
3) nog altijd goedkoper.
Juist als voorbeeld: CallCheap (willekeurig)
België vast: 2 ct/min (Belgacom: connectie 5.8ct + 5.8ct/min of 6.3ct/min naar Telenet)
Nederland vast: 3 ct/min (Belgacom: 11.49ct connectie + 20,7ct/min)
Nederland mobiel: 10ct/min (Belgacom: 11.49 connectie + 61,66ct/min !!!)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Normaal gezien is voip geen probleem maar de situatie in mijn (ouderlijk) huis is verre van optimaal vrees ik...
Misschien kunnen jullie het beter beoordelen of het haalbaar is: telefoonkabel is netwerk CAT5E-draad en komt binnen in kelder, vandaar gaat de kabel naar keuken waar telefoon staat. Hier wordt het echter weer afgetakt: het is te zeggen gewoon 2 van de 8 aders worden aangesloten op draad naar salon waar de computer (adsl) en printer/fax staat !
Stel ik neem voip en aangezien ik graag mijn fax nog werkend zie, moet ik daar dan ook weer speciaal een modem (fax via voip?) voor plaatsen?
Is het trouwens mogelijk dat er twee modems op de lijn actief zijn dus modem voor telefoon in keuken (voip) + modem voor internet in salon (heb graag controle dichtbij en hou dus de afstand tot computer graag beperkt)?
Misschien kunnen jullie het beter beoordelen of het haalbaar is: telefoonkabel is netwerk CAT5E-draad en komt binnen in kelder, vandaar gaat de kabel naar keuken waar telefoon staat. Hier wordt het echter weer afgetakt: het is te zeggen gewoon 2 van de 8 aders worden aangesloten op draad naar salon waar de computer (adsl) en printer/fax staat !
Stel ik neem voip en aangezien ik graag mijn fax nog werkend zie, moet ik daar dan ook weer speciaal een modem (fax via voip?) voor plaatsen?
Is het trouwens mogelijk dat er twee modems op de lijn actief zijn dus modem voor telefoon in keuken (voip) + modem voor internet in salon (heb graag controle dichtbij en hou dus de afstand tot computer graag beperkt)?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Jij hebt een ATA nodig : bvb de linksys PAP2T (goeie 50 euro)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti