Laat ik maar zwijgen over de klantendienst, de 070-lijn en beloftes die niet werden gerespecteerd...
Mijn probleem: het lukt maar niet om een portforwarding uit te voeren. Gezien ik de trotse bezitter ben van zo'n all-in-one motorola modem/router heb ik er maar een andere router tussen geplaatst.
Ik probeer nu stap voor stap uit te leggen wat ik heb proberen in te stellen opdat er hopelijk iemand mij kan wijzen op hetgene ik waarschijnlijk over het hoofd heb gezien.
Alvast bedankt!
1) opzoeken ip-adres router via mijn telenet:

2) ip-adres inbrengen in DMZ om alle verkeer automatisch door te laten naar de 2e router + uizetten firewall (voor de zekerheid):

3) in mijn router de lan-range veranderd om overlapping te vermijden met de telenet modem (van 192.168.1.1 naar 10.0.0.1) :

4) ipconfig gecheckt om de juiste gegevens te kunnen overnemen om een vast ip-adres in te stellen in mijn PC:

5) de juiste gegevens inbrengen in pc voor een vast ip-adres (tussen 10.0.0.100 & 10.0.0.149)

6) deze poorten openen in de router:

7) gecheckt met portchecker…

O JA, voor ik het vergeet: XP-firewall en en antivirus firewall heb ik uitgezet...