Goededag,
Ik heb onlangs een beveiligingsset geinstalleerd die uitgerust is met een lanverbinding.
Omdat ik mijn camera's over internet wou zien heb ik hiervoor een free account gemaakt bij dynDns.
Ik heb deze account info ingevoerd in mijn DVR. Nu werkt dat blijkbaar niet. Want ik kon na een dag de website niet meer vinden.
Ik heb port forwarding ingesteld op mijn router. Ik heb gezien dat ik daar ook eventueel een dyndns account kon invoeren. Zou dat ook lukken? Ik ben momenteel niet ter plaatse. Of zou het eventueel aan de DVR software kunnen liggen?
Met vriendelijke groet.
Beveiliging updaten door middel van DynDNS. Werkt niet!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Dat is waarschijnlijk waar het probleem ligt. Die software zit achter een router en kan hierdoor je wan ip niet bepalen. Die dyndns optie gaat dus niet werken.
Je moet inderdaad de dyndns optie in je router gebruiken. Je router zal dan steeds je wan ip aan je dyndns domain koppelen.
Als je de forwarding goed hebt ingesteld gaat dit perfect werken.
Je moet inderdaad de dyndns optie in je router gebruiken. Je router zal dan steeds je wan ip aan je dyndns domain koppelen.
Als je de forwarding goed hebt ingesteld gaat dit perfect werken.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Mijn dvr heeft die dyndns optie ook en als ik daar het dyndns adres invulde ging het wel bij mij, alsook in de router zelf.
Ik heb ook wel de poort moeten openen in mijn router.
Ik heb ook wel de poort moeten openen in mijn router.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik ben zo ook met een DVR aan de slag geweest en ben er niet uitgeraakt. ttz. ik geraak wel op de DVR maar er loopt op de DVR iets fout met passwoorden.
setup hier:
Router: dynds, poorten open en geforward naar IP DVR
DVR: werkte alleen als er naast de admin account nog een tweede account werd aangemaakt. Dyndns hier niet ingezet.
Resultaat: ik zie de software wel maar ik geraak niet ingelogd, ik krijg altijd de melding dat het password fout is, terwijl dat password wel werkt via de LAN.
J.
setup hier:
Router: dynds, poorten open en geforward naar IP DVR
DVR: werkte alleen als er naast de admin account nog een tweede account werd aangemaakt. Dyndns hier niet ingezet.
Resultaat: ik zie de software wel maar ik geraak niet ingelogd, ik krijg altijd de melding dat het password fout is, terwijl dat password wel werkt via de LAN.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Heb gisteren ook een DVR geinstalleerd...
Dyndns moet ik nog voor uitkijken...de "dlink" was dom en stuurde zijn wan-ip door;
de DVR dus ingesteld; geen idee welk die gaat doorsturen... heb dyndns account aangemaakt en het ip werd dan ook geregistreerd...
omdat het telenet betrof heb ik 3tal andere poorten ingesteld > poort 1024... een "web","media" en "mobile" poort...
test via 3G en Iphone op de Mobile poort : succesvol
test via internet op de "web" lukte half... ik kon aanmelden... ik zag 4 zwarte blokjes...En zag 4x de media poort aangesproken (ESTABLISHED) worden met 'netstat' ... geen beeld...
test via lan lukte perfect.... ik kon aanmelden .... en had beeld...
de volgende stap was userauthentication op "user" en "admin" level... lukte perfect
wel 1x de "IE" paswoorden moeten wissen toen het opeens niet meer ging... nadien terug ingesteld ; wel zien dat je machien dan moet rebooten waarschijnlijk?
ook lijkt hij echt te luisteren op "hostname" als je DDNS instelt... dan lukt het nl niet meer op "ipadres" (http://a.b.c.d) geraakt dan niet meer geconnecteerd... het moet dan wel via "http://abcd.dyndns.org"
nog enkele zaken om op te letten: DVR op "statisch" ip gezet... zodat port forwarding naar dat VAST ip gaat...
ook gezorgd dat de kans klein tot onbestaande is dat het een IP betrefd die de router uitdeelt (dhcp settings, ip pool/Range...)
je kunt evt ook gebruik maken soms in bepaalde routers van DHCP reservering op basis van hostname/macadres; maar deze DVR gaf alvast geen hostname
Voorlopig vraag ik me af hoe het roulatie systeem werkt.... als de hdd vol is... hoe wis ik oude opnames... hier zijn geen instellingen of delete knoppen voor te vinden nl...
harde schijf demonteren en in windows zoeken&deleten?
Dyndns moet ik nog voor uitkijken...de "dlink" was dom en stuurde zijn wan-ip door;
de DVR dus ingesteld; geen idee welk die gaat doorsturen... heb dyndns account aangemaakt en het ip werd dan ook geregistreerd...
omdat het telenet betrof heb ik 3tal andere poorten ingesteld > poort 1024... een "web","media" en "mobile" poort...
test via 3G en Iphone op de Mobile poort : succesvol
test via internet op de "web" lukte half... ik kon aanmelden... ik zag 4 zwarte blokjes...En zag 4x de media poort aangesproken (ESTABLISHED) worden met 'netstat' ... geen beeld...
test via lan lukte perfect.... ik kon aanmelden .... en had beeld...
de volgende stap was userauthentication op "user" en "admin" level... lukte perfect
wel 1x de "IE" paswoorden moeten wissen toen het opeens niet meer ging... nadien terug ingesteld ; wel zien dat je machien dan moet rebooten waarschijnlijk?
ook lijkt hij echt te luisteren op "hostname" als je DDNS instelt... dan lukt het nl niet meer op "ipadres" (http://a.b.c.d) geraakt dan niet meer geconnecteerd... het moet dan wel via "http://abcd.dyndns.org"
nog enkele zaken om op te letten: DVR op "statisch" ip gezet... zodat port forwarding naar dat VAST ip gaat...
ook gezorgd dat de kans klein tot onbestaande is dat het een IP betrefd die de router uitdeelt (dhcp settings, ip pool/Range...)
je kunt evt ook gebruik maken soms in bepaalde routers van DHCP reservering op basis van hostname/macadres; maar deze DVR gaf alvast geen hostname
Voorlopig vraag ik me af hoe het roulatie systeem werkt.... als de hdd vol is... hoe wis ik oude opnames... hier zijn geen instellingen of delete knoppen voor te vinden nl...
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Bij mijn dvr staat "overwriting" op, dan verwijderd die altijd de laatste 8 gigabyte van de harde schijf.Voorlopig vraag ik me af hoe het roulatie systeem werkt.... als de hdd vol is... hoe wis ik oude opnames... hier zijn geen instellingen of delete knoppen voor te vinden nl...
Als ik mijn harde schijf in een windows pc zou zetten dan zijn de beelden niet te zien, het is net alsof de schijf dan leeg is.