Alarminstallatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Ik zat vandaag wat te browen tussen Belgacom haar packs, en ik zag dat je bv bij telefoon-internet-digi tv, geen zelfinstallatie kan doen indien je een alarminstallatie hebt.
Waarom is dit?
Momenteel hebben wij een klassieke BGC telefoonlijn waar we vroeger ook al ADSL op hebben gehad.
Atm zitten we bij telenet voor digi tv en internet, maar TN haar vrij downloaden begin ik beu te worden..
Jammergenoeg kan ik enkel maar een 20/2 profiel hebben bij vdsl2, maar toch vroeg ik af waarom iemand van bgc dit zou moeten komen installeren?
Aan welke factor ligt dit? Aan het feit dat het VDSL2 is?

Dus stel dat ik bv vdsl2 bij edpnet bestel op mijn actief BGC nummer, dan zal mijn alarminstallatie niet meer werken?
Ik weet niet helemaal hoe die VDSL2 splitter werkt(nu is het een bakje van alcatel dat dus enkel telefoon zelf doet). Bij die splitter die nu zit splitste het gewoon in 2 poortjes voor telefoon, en 2 poortjes voor naar de modem.
Digi TV kan niet de factor zijn medunkt? Blijkbaar is dit gewoon een UTP naar die decoder trekken?

Graag wat opheldering, en bedankt!
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Omdat een verkeerd aangesloten alarm voor stubs zorgt bij vdsl2 en dus een storingsbron is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bij een alarm is het belangrijk dat de vdsl2 gefilterd wordt voordat de lijn naar het alarm loopt. Maar het telefoniesignaal dient eerst naar het alarm te lopen en vervolgens via een retourpaar aangesloten te worden op de binneninstallatie. Vandaar dat de klant dus geen diy kan krijgen bij een alarm.
Overigens bij een isdn is diy ook niet mogelijk vanwege soortgelijke redenen. (filters en hun plaats)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
frado
Elite Poster
Elite Poster

Ahzo. Ik weet wel dat het paar kabel dat nu op de splitter zit alles doet: maw dat ene paar zorgt voor de alarminstallatie en de telefoons zelf. Is het niet hetzelfde systeem qua splitters zoals bij ADSL? Maw dat je 1 paar binnenkrijgt, en dan daaruit 1 paar voor telefonie en 1 paar voor internet hebt?
Zo'n technieker laten komen kost maar liefst 100 euro :s
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Is perfect zelf te doen .. als je weet waar je mee bezig bent .. uiteraard zal Belgacom daar geen support op geven .

Waar de belgacom lijn binnenkomt het NTP2007 plaatsen , op het groene blokje de INGANG van het alarm aansluiten , en alle andere Telefoon toestelen aan de UITGANG van het alarm ( DUS NIET rechtstreeks op de NTP2007 ) .. de reden hiervoor is de alarm centrale moet ten ALLEN tijd kunnen uitbellen bij alarm .. zelfs als er telefoon toestellen openliggen of bezet zijn .
De vdsl modem ( BBOX2 ) op de full rate filter zelf ( RJ11 in de 6polige stekker ) of op het blauwe blokje indien deze in andere ruimte komt .
Heb er zelf al diverse gedaan bij klanten en uiteraard getest of alarm nog werkt...( die niet verteld hebben aan belgacom dat ze een alarm hadden .. ja dat gebeurd ook )
Maar is uiteraard op eigen risico .....

Op isdn weet ik dat ze bij TWIN lijnen tegenwoordig vaak een nieuwe NT1 ab plaatsen met ingebouwd fullrate filter .
( onlangs nog gehad bij iemand die een TWIN had met adsl1 annex B .. wat zelfs niet meer gesupporteerd wordt bij Belgacom ... ze hebben geen modems meer in het gamma .. )

PS : vermoedenlijk heb je er nu zo een alcatel splitter tussen steken - > http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=24056
Deze moet dus officieel veranderd worden naar NTP2007 + vdsl 6 polige splitter ... meer doet diet technieker van belgacom ook niet ..
nolfie
Pro Member
Pro Member

Op een ISDN wordt nooit een 6-polige Full Rate Splitter gebruikt op het NTP2007 punt. Daarmee veroorzaak je storingen op de TWIN.

Mogelijkheden; Ofwel rechtstreeks op de RJ11 van de NTP2007 aansluiten
Ofwel een ISDN Full Rate splitter gebruiken
Ofwel de ingebouwde adsl-splitter indien je een recente twinbox hebt.

BGC levert inderdaad geen ISDN-modems meer. Ofwel wordt VDSL2 voorgesteld ofwel een pstn lijntje zonder vaste lijn met een klassieke ADSL op.
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

De correcte opstellingen bij isdn is: TF2007 --> ISDN/VDSL2 fullrate splitter --> Twin.
Als er een splitter in de twin gebouwd zit mag je de externe fullrate splitter weglaten en de twin rechstreeks op de TF2007 aansluiten.

Adsl bij isdn wordt nog wel ondersteund zolang de klant zijn modem werkt. Gaat de klant zijn modem kapot krijgt hij gratis vdsl2. Indien vdsl2 niet beschikbaar is moet hij een aparte lijn nemen voor het internet met adsl, al dan niet met telefonie.
De philips isdn modems worden dan wel niet meer geleverd, maar bepaalde thomson speedtouch modems zijn ook compatibel met isdn en zijn nog wel in voorraad.

edit: nolfie is iets sneller. :(

Toch maar even een schema gemaakt voor ts frado, er vanuit gaande dat hij gewoon pstn heeft.
Afbeelding
Bijlagen
tf2007-schema.png
(26.7 KiB) 11 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Trojan 04 jan 2011, 18:52, in totaal 1 gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

nolfie schreef:Op een ISDN wordt nooit een 6-polige Full Rate Splitter gebruikt op het NTP2007 punt. Daarmee veroorzaak je storingen op de TWIN.
BGC levert inderdaad geen ISDN-modems meer. Ofwel wordt VDSL2 voorgesteld ofwel een pstn lijntje zonder vaste lijn met een klassieke ADSL op.
Klopt dit was wat ik voorgehad heb bij iemand , had een Philips ADSL2 met Belgacom TV maar had niet anders of problemen .. sync verlies etc ..( zelfs met sync op 1 mbit )
Heeft zo een week aangesleept op bepaalde moment waren ze daar met 3 ( 2 voor putje graven buiten 1 voor dsl ) + Mezelf .. ze hadde al een nieuwe Twin gezet met ingebouwde filter maar die ADSL2 over isdn bleef instabiel , waarop ik vroeg kan dat niet op zijn analoge faxlijn .. maar dat zou weer hele papierwinkel worden ..
Uiteindelijk hebben ze dan VDSL2 diezelfde dag nog ( de rop stond 200 meter verder in straat ) op die Twin gezet ( en ADSL2 erafgehaald ) en BBOX2 geplaatst op de interne filter in de Twin ...vanaf toen draaide de boel perfect op 20mbit profiel zonder uitval ...

BTW Trojan ik heb hier ook nog enkel oude Alcatels liggen ( ADSL1 over ISDN die toen dik 200 euro kosten bij Belgacom in de beginne ) die komen soms nog wel eens van pas om een klant uit de nood te helpen ..
En er zijn inderdaad sommige modems die die zowel op adsl1 over POTS & ISDN werken ( software matig aan te passen ) maar eerder zeldzaam ..
De BBOX2 kan ook alles aan van ADSL1/2 maar niet op een isdn lijn ( Annex B ) .
Dus bij een upgrade van een adsl1 over isdn moet je echt wachten tot het VDSL2 signaal er op zit voor je de BBOX2 plaatst ....
Maar goed we gaan nu wel wat off topic :)

PPS : mooi schema Trojan das exact wat ik dus beschreef :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

BTW Trojan ik heb hier ook nog enkel oude Alcatels liggen ( ADSL1 over ISDN die toen dik 200 euro kosten bij Belgacom in de beginne ) die komen soms nog wel eens van pas om een klant uit de nood te helpen ..
Ik gebruik altijd de isdn/vdsl2 splitters. Deze zijn veel kleiner en kunnen met de meegeleverde stikker op de twin geplakt worden ipv gaten te moeten boren in de muur.
En er zijn inderdaad sommige modems die die zowel op adsl1 over POTS & ISDN werken ( software matig aan te passen ) maar eerder zeldzaam ..
Bepaalde modellen van de philips kan je dmv de firmware omzetten naar isdn modem.
Linksys heeft een paar isdn modems, alsook belkin en netgear. Dus zo zeldzaam zijn ze niet.
Dus bij een upgrade van een adsl1 over isdn moet je echt wachten tot het VDSL2 signaal er op zit voor je de BBOX2 plaatst ....
Ik weet welk fenomeen je voor hebt, maar wachten is niet nodig. Je moet de modem op vdsl2 forceren ipv die zelf te laten zoeken, en dan blijft uw synchro en isdn signaal wel volledig stabiel.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

1) ja ik weet welke je bedoelt die 4kantje blokjes met dubbelzijdige tape aan idd . ( zie bijlage foto is wel de PSTN versie )

2) Klopt ik heb het nog met philps gedaan dacht ik firmare van POTS -> ISDN .

3) "Ik weet welk fenomeen je voor hebt, maar wachten is niet nodig. Je moet de modem op vdsl2 forceren ipv die zelf te laten zoeken, en dan blijft uw synchro en isdn signaal wel volledig stabiel"

Denk niet helemaal , tgeen je zegt klopt wel als je de modem op VDSL2 forceerd gaat het sneller bij een power cycle dat is waar .
MAar wat ik wil zeggen , stel een klant heeft nu ADSL1 over ISDN , hij vraagt VDSL2 aan op die lijn , krijgt zijn BBOX2 toegestuurd en brief dat VDSL2 een week later actief zal worden gemaakt ... kan hij dan zijn BBOX2 gebruiken op ADSL1 over ISDN ?? Ik dacht het niet .. want anders gingen ze die Philips bij die klant toch gewoon door een BBOX2 vervangen hebben ...( die bij m'n weten niet werkt op ADSL1/2 over ISDN .. wel op PSTN )
Want normale procedure is bij PSTN zet eerst je BBOX2 .. die werkt dan nog enkele dagen op ADSL1/2 en dan kleine onderbrekning als ze VDSL2 erop zetten dan VDSL2 sync .. just toch hé ?
Bijlagen
splitter5 [1024x768].jpg
(159.24 KiB) 22 keer gedownload
splitter1 [1024x768].jpg
(73.79 KiB) 17 keer gedownload
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nog nooit een bbox2 met adsl op een isdn lijn geplaatst, maar normaal zou dat perfect moeten werken.

Normaal gezien komt er bij isdn toch altijd een technieker langs, althans dat is de bedoeling, dus zoveel moet de klant er niet aan doen en van kennen.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

Zal dat bij een volgende gelegenheid wel es uit proberen ... maar die Technieker ( subcontractor denk ik ) zei dat het niet ging .
En inderdaad meestal als je belt voor upgrade naar VDSL2 voor iemand met ISDN of Telefoon centrale sturen ze een technieker ..
Dit is zelfs gratis blijkbaar , onlangs nog voor iemand met een Forum Centrale gebeld .. ik dacht dat adsl op de faxlijn zat , bleek toch niet het geval .
( Wat meetal wil zeggen langer wachten voor een afspraak )
Er moest toch een technieker komen zat op de ISDN , waarop ik vroeg of dit een betalende interventie was zei men neen in dit geval gratis .
( Wel 50 euro activatie zoals altijd als je van ADSL naar VDSL2 wilt )

PS : is het zo een fullrate splitter die je bedoelde zoals in m'n vorige bijlage ..?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ja, maar dan de isdn/vdsl2 versie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Trojan schreef:Ik heb nog nooit een bbox2 met adsl op een isdn lijn geplaatst, maar normaal zou dat perfect moeten werken.
Sorry dat ik mij ook in de discussie meng .... maar dat kan niet werken. Een bbox2 is Annex A (wat betreft ADSL), en op een ISDN lijn wordt altijd Annex B geleverd.

Ik begrijp dus volkomen Kitt die zegt dat je bij een upgrade van een adsl1 over isdn moet wachten tot het VDSL2 signaal er op zit voor je de BBOX2 plaatst ....

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nolfie
Pro Member
Pro Member

Of zoals Trojan zegt : efkes inloggen op de BBOX2 en hem vertellen dat hij meteen en ook alleen maar naar VDSL2 singaal hoeft te zoeken en niet naar ADSL.
:wink:
Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster

Dank u alvast voor alle info.
Ik heb inderdaad een PSTN lijn met dat alcatel bakje zoals getoond. Ik herinner me ook juist dat we op die alcatal bakje verschillende draden steken hebben op de telefonie-paar. Momenteel steken die daar allemaal gelijktijdig in(dus op dat alcatal bakje). Een paar daaronder is dus diegene van het alarm(en 1 telefoon ook denk ik). Een ander paar is dan weer voor een andere telefoon aan de andere kant van het huis.
Zou dit dan zo ook kunnen werken, of zal het alarm sowieso het enige mogen zijn dat op die nieuwe splitter zit?
Nu: dat alarm is indertijd geplaatst door BGC op de exact zelfde manier, dus ik gok dat het alarm ook op deze manier altijd kan uitbellen, ook met die meerdere telefoons op dat alcatal bakje?
nolfie
Pro Member
Pro Member

Uw alarm zal op deze manier werken, maar enkel wanneer de telefoonlijn niet bezit is. Van zodra er één telefoontoestel open ligt zal de lijn bezettoon geven en zal het alarm niet naar buiten kunnen bellen.
Als er zich dus in de splitter geen retourdraad vanuit het alarm bevindt is het misschien beter om ook eens de firma van het alarm te contacteren en te vragen om dit in orde te brengen. Je beschikt immers niet over een "veilig" alarmsysteem...

Mocht de firma van het alarm wat op zich laten wachten kan je momenteel gewoon de draden vanop de Alcatelsplitter overnemen op de TF2007.
Lijn = zwart
Phone = Groen
Adsl = Blauw
Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster

Nja ik wil er gewoon voor zorgen indien ik switch naar VDSL2 dat de huidige setup nog zeker zal werken zoals ze nu werkt. Maw dat telefonie en alarm gewoon kunnen aangesloten worden op die telefoon poort op de splitter. Zolang dat dat werkt ben ik al tevreden. Dan kan ik altijd bellen naar het bedrijf om het alam even in test mode te zetten zodat ik het even kan testen of het effectief nog uitbelt. Zolang hij kan bellen (met alle telefoons toe), ben ik al content. Dat alarm staat toch maar 1x per jaar aan.
T'is gewoon dat ik zeker wil zijn dat het alarm geen problemen veroorzaakt met VDSL2. Bij Homeconnect (voip) kon dat alarm namelijk niet overweg met voip. Was wel te verwachten natuurlijk.

Maar anders neem ik nog wel even een foto hoe de situatie nu is om het volledig duidelijk te kunnen weergeven
*EDIT: btw kan je te weten komen of er zeker nog plaats is op de ROP? Heb nl al gelezen dat mensen aansluitbaar zijn, maar dan uiteindelijk is er geen poort meer vrij in de ROP. Ik gok dat dit vooral in't stad is, maar je weet nooit:D
Laatst gewijzigd door frado 04 jan 2011, 20:35, in totaal 2 gewijzigd.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

Of zoals Trojan zegt : efkes inloggen op de BBOX2 en hem vertellen dat hij meteen en ook alleen maar naar VDSL2 singaal hoeft te zoeken en niet naar ADSL.
Euh ja ..dus jij beweerd dat als je hem forced op VDSL2 hij dan ook nog werkt op ADSL1 over Annex B ? lijkt me toch nie logisch ...
Ben akkoord dat hij dan rapper synct op VDSL2 lijn en idd geen ADSL1/2 meer probeerd eerst zoals standaard het geval is ...
Want daar gaat het over hé .. het gaat erover of een BBOX2 kan werken op ISDN met Annex B ADSL1/2 m..a.w als het VDSL2 signaal nog niet actief is ( in afwachting van activatie door Belgacom ) ..

Edit :
Bedenk me net dat VDSL2 in Belgie blijkbaar altjd Annex B is .. dus eigenlijk force je de BBOX2 op Annex B .. en synct ie wel nog op ADSL1 of ADSL2 ??
Just ? Dan zie ik er inderdaad wel logica in ... ga dit zeker es testen ooit als ik eens zo een geval tegenkom ..
Dus wanneer iemand zijn ADSL over ISDN( annex b modem ) kapot is kan in in principe een BBOX2 plaatsen en op VDSL2 forcen ....
Is die klant ook ineens voorbereid op VDSL2 ... als het mogelijk wordt ..
Laatst gewijzigd door Kitt 04 jan 2011, 20:41, in totaal 4 gewijzigd.
nolfie
Pro Member
Pro Member

frado schreef:Nja ik wil er gewoon voor zorgen indien ik switch naar VDSL2 dat de huidige setup nog zeker zal werken zoals ze nu werkt. Maw dat telefonie en alarm gewoon kunnen aangesloten worden op die telefoon poort op de splitter. Zolang dat dat werkt ben ik al tevreden. Dan kan ik altijd bellen naar het bedrijf om het alam even in test mode te zetten zodat ik het even kan testen of het effectief nog uitbelt. Zolang hij kan bellen (met alle telefoons toe), ben ik al content. Dat alarm staat toch maar 1x per jaar aan.
T'is gewoon dat ik zeker wil zijn dat het alarm geen problemen veroorzaakt met VDSL2. Bij Homeconnect (voip) kon dat alarm namelijk niet overweg met voip. Was wel te verwachten natuurlijk.

Maar anders neem ik nog wel even een foto hoe de situatie nu is om het volledig duidelijk te kunnen weergeven
als je alles van de Alcatel overneemt zoals het nu is aangesloten en je sluit ze op de klemmen aan zoals hierboven beschreven, zal je geen problemen hebben.
Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

nolfie schreef:Uw alarm zal op deze manier werken, maar enkel wanneer de telefoonlijn niet bezit is. Van zodra er één telefoontoestel open ligt zal de lijn bezettoon geven en zal het alarm niet naar buiten kunnen bellen.
Als er zich dus in de splitter geen retourdraad vanuit het alarm bevindt is het misschien beter om ook eens de firma van het alarm te contacteren en te vragen om dit in orde te brengen. Je beschikt immers niet over een "veilig" alarmsysteem...

Mocht de firma van het alarm wat op zich laten wachten kan je momenteel gewoon de draden vanop de Alcatelsplitter overnemen op de TF2007.
Lijn = zwart
Phone = Groen
Adsl = Blauw
meestal komt er uit een alarm een 2 parige kabel VVT .... een input paar en een output paar .. het input paar moet het Groene blokje ( Phone ) en aan het output paar dien je dan telefoon toestellen aan te sluiten ... als ik het nu goed lees liggen je telefoon nu gewoon samen met het input paar .. ja dan gaat je alarm inderdaad niet uit kunnen bellen als er één van de telefoon openligt of in gebruik is ...
nolfie
Pro Member
Pro Member

Kitt schreef:
Euh ja ..dus jij beweerd dat als je hem forced op VDSL2 hij dan ook nog werkt op ADSL1 over Annex B ? lijkt me toch nie logisch ...
Ban akkoord dat hij dan rapper synct op VDSL2 lijn en idd geen ADSL1/2 meer probeerd eerst zoals standaard het geval is ...
Want daar gaat het over hé .. het gaat erover of een BBOX2 kan werken op ISDN met Annex B ADSL1/2 m..a.w als het VDSL2 signaal nog niet actief is ( in afwachting van activatie door Belgacom ) ..
Bbox2 werkt niet op AnnexB.

Van zodra een technieker zijn jumperwerk in de KVD heeft gedaan, zit er VDSL signaal op de lijn. Op dat moment zal er dus geen ADSL meer doorkomen...
Afbeelding
nolfie
Pro Member
Pro Member

Kitt schreef:
nolfie schreef:Uw alarm zal op deze manier werken, maar enkel wanneer de telefoonlijn niet bezit is. Van zodra er één telefoontoestel open ligt zal de lijn bezettoon geven en zal het alarm niet naar buiten kunnen bellen.

Lijn = zwart
Phone = Groen
Adsl = Blauw
meestal komt er uit een alarm een 2 parige kabel VVT .... een input paar en een output paar .. het input paar moet het Groene blokje ( Phone ) en aan het output paar dien je dan telefoon toestellen aan te sluiten ... als ik het nu goed lees liggen je telefoon nu gewoon samen met het input paar .. ja dan gaat je alarm inderdaad niet uit kunnen bellen als er één van de telefoon openligt of in gebruik is ...
dit had ik in een eerdere post al geschreven, hetzij in een iet wat andere verwoording :wink:
Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

nolfie schreef:
Kitt schreef:
Ban akkoord dat hij dan rapper synct op VDSL2 lijn en idd geen ADSL1/2 meer probeerd eerst zoals standaard het geval is ...
Bbox2 werkt niet op AnnexB.

Van zodra een technieker zijn jumperwerk in de KVD heeft gedaan, zit er VDSL signaal op de lijn. Op dat moment zal er dus geen ADSL meer doorkomen...
Voila dat was dus wat Philippe en ik wilden zeggen ... bij deze dus bevestigd :)
frado
Elite Poster
Elite Poster

Nog effe een foto genomen:

Dus:
linkse paar: 2 paar draden voor 2 poorten waar we onze ADSL modem op kunnen aansluiten
Middenste paar: 1 paar waar telefoonlijn binnenkomt
Rechtse: 3 paar voor telefonie, waarvan 1 paar het alarm is én een andere telefoon.

Dus bij vdsl2 zal ik deze exacte setup gewoon kunnen overnemen als ik het hier zo mag lezen.
nolfie
Pro Member
Pro Member

Je zal maar 1 van de draden kunnen gebruiken die op de ADSL klem is aangesloten. Anders maak je een Stub. Best eens uitzoeken welke draad van de 2 weldegelijk naar de modem loopt.
Afbeelding
Kitt
Elite Poster
Elite Poster

frado schreef:Nog effe een foto genomen:

Dus:
linkse paar: 2 paar draden voor 2 poorten waar we onze ADSL modem op kunnen aansluiten
Middenste paar: 1 paar waar telefoonlijn binnenkomt
Rechtse: 3 paar voor telefonie, waarvan 1 paar het alarm is én een andere telefoon.

Dus bij vdsl2 zal ik deze exacte setup gewoon kunnen overnemen als ik het hier zo mag lezen.
ja maar eigenlijk is het nu dus ook niet correct voor je alarm .. geen idee welk type Alarm je hebt .. maar in principe moet één paar van je alarm aan de splitter en dan moet je al de andere paren die er nu op zitten ( die naar telefoon toestellen lopen ) op het routour paar van je alarm aansluiten evt met scotch lock of samen draaien solderen en isoleren met krimkous of tape .., zoals het nu dus is kan alarm enkel uitbellen als je telefoons niet openliggen/in gebruik zijn ...
frado
Elite Poster
Elite Poster

@ nolfie: ja weet ik hoor, er is telkens maar 1 paar in gebruik hoor. T'is gewoon omdat die modem dan evt ook op een andere plek kan staan. Maar er is weldegelijk maar 1 paar altijd aangesloten op iets.

De installatie zoals ze nu is, is zoals de installateurs van het alarm het indertijd aangesloten hebben, dus wij zelf hebben daar niks aan veranderd.. Afaik is het door Belgacom gedaan en/of securitas alert services, daar hebben wijzelf niks aan veranderd.
frado
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie dat scarlet nog een interessante optie heeft voor internet (en telefonie ook). Is hun telefonie via voip of ook klassiek? Staat er niet echt bij, maar met voip kan ik weinig doen mbt alarm..
nolfie
Pro Member
Pro Member

frado schreef:Ik zie dat scarlet nog een interessante optie heeft voor internet (en telefonie ook). Is hun telefonie via voip of ook klassiek? Staat er niet echt bij, maar met voip kan ik weinig doen mbt alarm..
Scarlet = voip

frado
Elite Poster
Elite Poster

Ok thanks. Hun internetaanbod ziet er ook niet slecht uit aangezien edpnet wel nog 50 euro activatie vraagt. Ik neem aan dat je bij scarlet kan kiezen om je bgc abo te behouden?( aangezien ze zeggen dat het geen meerkost is tov zonder abo). Heb wel geen ervaring met scarlet. Edpnet wel en best tevreden van. Zijn beiden hun gebruikte modems goed?
*edit oops scarlet heeft blijkbaar ook nog die 50 eur activatie, maar wel gratis install(wat dit ook mag inhouden). Vraag me wel af of elke provider gelijkaardige hardware gebruikt? Maw allemaal met zon splitter en gelijkaardige modem?
nolfie
Pro Member
Pro Member

Hardware voor tv en internet via scarlet zijn hetzelfde als die bij Belgacom. Alleen gebruikt Scarlet de sagemmodem en Bgc de bbox2
Er wordt ook een splitter tf2007 enzo geplaatst.

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”