Kost mobistar tempo & Mobile TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Hallo,

Ik wou eens uittesten hoe goed (of slecht) die Mobile TV van Mobistar werkt.
http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/opti ... l/mobiletv

Ik bestelde een gratis simkaart zonder belwaarde. Laade er 5 euro op. Heb zitten knoeien om het aan te praat te krijgen. En toen ik dan op het portaal zat van mobistar http://m.mobistar.be en de TV dienst koos bleek ik nog 3 euro over te hebben. Ik nam een "dagpas" van 1 euro. De TV-dienst werkte. Niet geweldig, maar het werkte.

Ik herlaade voor 15 euro de dag erna. Bleek dat alles van de vorige 5 euro weg was. Ik heb een maandpas genomen van 5 euro voor Mobile TV.

Ondanks dit forfait blijft mijn belkrediet maar zakken als ik het gebruik. Ik ga rechtstreeks met de browser naar de pagina waar men de TV-dienst kan opstarten en doe er niets anders mee. Maar het blijft maar zakken. In schijven van 50 cent. En het gaat van mijn echt belkrediet. Ik heb diverse soorten extra promo-belkrediet maar daar gaat het niet af.

Wie weet waarom het belkrediet blijft zakken?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Een pure gok: je hebt geen data-abonnement?
lucky999
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

ik heb evengekeken op mobistar en zag het volgende :
Of surf onmiddellijk naar mtv.mobistar.be met de browser van je toestel
Sms mobiletv naar 8022 om de rechtstreekse link gratis op je gsm te ontvangen

Dus u moet met deze rechtstreekse link werken anders zaler data verbruik geteld worden.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geen data-pakket. Die informatie was ik ook al tegen gekomen. Ik heb de link via SMS laten verzenden maar die gaf steeds "page not found". Ik heb dan de eerste url gebruikt "m.mobistar.be".

Nu heb ik die andere, mtv.mobistar.be gebruikt, en (voorlopig) blijft mijn krediet stabiel. Dure les.

Bedankt!
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Toch niet, nog 50 cent over ... Ik vrees dat dit een kort experiment zal worden.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Best contact openemen met de klantendienst van Mobistar. Zij zullen je toch wel kunnen verderhelpen.
Mogelijks krijg je ook nog een deel van je beltegoed terug.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Heb contact gehad met de helpdesk. (gisteren had ik het opgeven na lang wachten)

Volgens de helpdesk is Mobile TV "gratis" met het forfait. Er zou geen waarde van het belkrediet mogen afgaan. De oorzaak zou zijn dat mijn gsm automatisch regelmatig om een of andere reden contact maakt met het internet. En dat dit dan geld kost.

Voorlopig is het probleem opgelost in de zin van; al mijn belkrediet is op. Mobile TV werkt nog. Een instelling om mijn telefoon te verbieden contact met internet te maken zonder mijn toestemming heb ik niet gevonden (LG). Mogelijk is die er niet, het is een branded Vodaphone gsm. Ik ga eens proberen of ik die kan flashen met een generieke firmware. Misschien dat ik dan meer instellingsmogelijkheden heb.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”