Wij zijn deze week overgeschakeld van ADSL naar VDSL, dus het zou sneller moeten gaan.
Het internet op de PC beneden die aangesloten is op de Bbox enzo, gaat sneller (volgens mijn pa, zelf nog niet kunnen controleren).
Het internet op mijn pc, die boven staat en werkt via het wireless, is veel trager.
Ik haal geen 1 Mb/s op snelheidstestjes... (op Linux, op Windows is het wel in orde)
Iemand een idee wat ik kan testen of doen?
Alvast bedankt.
Net op VDSL maar heel traag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Wat je kan doen is eens opzoeken hoe wireless werkt en begrijpen dat de snelheid hiervan gehinderd wordt door ruimtelijke structuren (zoals betonnen vloeren/muren)..wireless..

Een wireless n acces point of router kan hulp bieden aangezien de bbox slechts wireless g heeft.
Trouwens, bedoel je 1Mbit/s of 1Megabyte/s. Indien het tweede, dit is voor wireless g van de bbox een vrij deftige snelheid, zeker als er een verdiep tussen zit. Doe zeker ook een speedtest op de computer met draad, dan weet je hoe snel je lijn werkelijk is.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Eerst de gemakkelijke dingen proberen hé, voor je met de tool afkomt.
>Wireless
Maar de vraag naar het abonnement is idd terecht
>Wireless
Maar de vraag naar het abonnement is idd terecht

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik denk internet favorite, maar dat ben ik niet zeker.
Mijn probleem geldt enkel voor Linux.
Ik zit nu op windows en ik haalde rond de 15mb/s (megabit ja).
Dus het kan niet liggen aan het feit dat het wireless is hé.
Misschien ligt het aan mijn dongle of aan nog iets anders?
Het is dus alvast niet de lijn zelf....
Mijn probleem geldt enkel voor Linux.
Ik zit nu op windows en ik haalde rond de 15mb/s (megabit ja).
Dus het kan niet liggen aan het feit dat het wireless is hé.
Misschien ligt het aan mijn dongle of aan nog iets anders?
Het is dus alvast niet de lijn zelf....
Laatst gewijzigd door Mien 30 dec 2010, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Moderator
1. Je denkt favorite, je weet toch wel wat je besteld hebt zeker?
2. Als je 15 megabyte/seconde haalt, dan heb jij een lijn die sneller kan dan de maximum snelheid die theoretisch mogelijk is met VDSL2, dus je zal wel megabit bedoelen.
Je concludeert zelf dat het je drivers zijn...
Welke hardware gebruik je, welke drivers,...?
2. Als je 15 megabyte/seconde haalt, dan heb jij een lijn die sneller kan dan de maximum snelheid die theoretisch mogelijk is met VDSL2, dus je zal wel megabit bedoelen.
Je concludeert zelf dat het je drivers zijn...
Welke hardware gebruik je, welke drivers,...?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik heb niets besteld, mijn pa wel...
En iemand anders zegt dat het niet aan mijn dongle zal liggen.
Ok, megabit dan.
Edit: net gevraagd en hij heeft geen idee @ abo... Hij wou digitale TV en dat hield in dat we dan op vdsl zouden overschakelen. Hij zegt dat er niets veranderd is aan ons internetabo, maar weet niet wat wij hadden. Ik vermoed dat we dan comfort of favorite hebben...
En iemand anders zegt dat het niet aan mijn dongle zal liggen.
Ok, megabit dan.
Edit: net gevraagd en hij heeft geen idee @ abo... Hij wou digitale TV en dat hield in dat we dan op vdsl zouden overschakelen. Hij zegt dat er niets veranderd is aan ons internetabo, maar weet niet wat wij hadden. Ik vermoed dat we dan comfort of favorite hebben...
- honda4life
- Moderator
je zou natuurlijk google eens kunnen gebruiken, en zoeken of er bekende problemen zijn met je bestaande hardware op linux 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Aaah, de traagheid onder linux. Heb zelf ook zo'n kaartje gehad die enkel traag deed onder Linux. Oplossing was heel ingewikkeld, maar nieuwe drivers (zelf te compilen) hebben wel gewerkt 

- honda4life
- Moderator
ndiswrapper en windows drivers laden. zou je kunnen proberen.
Niet de meest elegante oplossing, maar wel een gemakkelijke
Niet de meest elegante oplossing, maar wel een gemakkelijke

Ik heb al wa gegoogle'd maar nog niets gevonden, ik maak niet zo snel een profiel aan op een forum 
En ik zou het raar vinden moest het aan mijn hardware liggen, want vorige week werkte alles snel zoals het hoort, ook op Linux.
Maar goed, ik ga nog wat zoeken en proberen zeker?
Toch bedankt.

En ik zou het raar vinden moest het aan mijn hardware liggen, want vorige week werkte alles snel zoals het hoort, ook op Linux.
Maar goed, ik ga nog wat zoeken en proberen zeker?
Toch bedankt.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heel eenvoudig: de Linux drivers voor je wireless dongle deugen niet. Oplossing: Windows draaien, draad trekken of nieuwe dongle kopen.Ik haal geen 1 Mb/s op snelheidstestjes... (op Linux, op Windows is het wel in orde)
- honda4life
- Moderator
Heb je een andere router geplaatst?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ofwel werken met powerlines
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik denk niet dat het daaraan ligt hoor, vorige week (zelfde dongle, zelfde Linux) had ik helemaal geen probleem.Goztow schreef:Heel eenvoudig: de Linux drivers voor je wireless dongle deugen niet. Oplossing: Windows draaien, draad trekken of nieuwe dongle kopen.Ik haal geen 1 Mb/s op snelheidstestjes... (op Linux, op Windows is het wel in orde)
Euh ja, onze oude router/modem is vervangen door zo'n bbox2.honda4life schreef:Heb je een andere router geplaatst?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
je kunt altijd eens de bbox achter de bbox2 hangen. Dan fungeert hij als een AP.Mien schreef:Euh ja, onze oude router/modem is vervangen door zo'n bbox2.honda4life schreef:Heb je een andere router geplaatst?
Niet zo netjes, maar kan wel werken (zeker vermits het vroeger zo werkte)