Pas recentelijk opgemerkt: inkomende gesprekken via Weepee tonen niet enkel het oproepnummer, maar ook de naam van de beller (wordt opgezocht in de 1207 gids, het gaat dus niet over nummers en namen die in het lokale telefoonboek staan).
Heel handig, en nog volledig gratis ook. Bij Belgacom kost dit 2,60 (enkel nr) of 3,99 (zowel nr als naam) euro per maand.
Ook in de Weepee webinterface kan je deze namen zien in je call-log.
PS. Werkt wel enkel op een IP-phone, niet via mijn Fritz!box (zelfs niet in de call log).
Weepee ondersteunt caller-ID met naam
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer

Laatst gewijzigd door MarkDM 10 mei 2010, 15:41, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Interessant. En waar zie je die naam dan verschijnen? Is dat op een analoog toestel? (sommige analoge toestellen ondersteunen dat) Of op de webinterface van de Linksys?MarkDM schreef:Bij werkt dat ook al geruime tijd . Ik gebruikt nu een Linksys ATA SPA3102.
Mijn oudere Fritzbox deed dat inderdaad niet.
-
- Elite Poster
Ik heb twee toestellen met display:Edward Valckx schreef:En waar zie je die naam dan verschijnen? Is dat op een analoog toestel? (sommige analoge toestellen ondersteunen dat) Of op de webinterface van de Linksys?
Het eerste is een oud nummerweergaveapparaat van Topcom. 10 à 15 jaar oud , van toen de telefoons met display nog peperduur waren. Dat werkt totaal niet op de Fritzbox. Het display heeft 2 lijnen. Met de Linksys komt op de eerste lijn de naam, op de tweede het nummer. Handig
Het andere toestel is een analoge DECT van Siemens. Die geeft de naam en het nummer tijdens het rinkelen. Nadien kan je alleen nog het nummer zien in de oproepenlijst.
In de Linksys zijn de loggings zeer beperkt. Je ziet alleen het laatste uitgaande en het laatste inkomende nummer. Op dat vlak is een Fritzbox beter.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3748 keer
- Recent bedankt: 12 keer
* Dit werkt inderdaad niet met een FritzBox, één van de weinige tekortkomingen van de FritzBox.Edward Valckx schreef: PS. Werkt wel enkel op een IP-phone, niet via mijn Fritz!box (zelfs niet in de call log).
Ik denk dat de Duitsers een beetje te bevreesd zijn voor privacy: naamsweergave in daar ook geen optie bij Telekom (ook niet bij ISDN), vandaar dat hun toestellen dit niet ondersteunen.
* Bij WeePee krijg je inderdaad naamsweergave voor binnenkomende vaste lijn gesprekken. Bij VOIP gesprekken wordt de naam doorgegeven die meegestuurd wordt met de SIP data, bij gesprekken afkomstig van een andere WeePee gebuiker is dit de naam die de user opgegeven heeft via de user tool (Display name). Bij inkomende Skype gesprekken de skyp-id.
* De FritzBox geeft naar zijn analoge toestellen wel de naam door indien de naam in het telefoonboek van de FritzBox staat.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Weet er iemand welke instellingen ik best gebruik voor de "Ring" tone normal te doen klinken ?
Ik heb nu getest met telefoon rechtstreeks aan m'n Sipurar SP2000 box , met callerd ID op ETSI-FSK BELL202 .
Als ik nu met m'n skype bell naar m'n wepee-skype zie ik netjes m'n skype naam en usename op de telefoon ..
Maar op m'n pots centrale komen deze niet door ( centrale ondersteund CLIP ) en ik denk dat het met de "ring tone" te maken heeft ,want op de binnenposten kome nook geen missed calls op ... iemand tips ?
Wat ook niet lukt is als ik met een andere Weepee account op de 2de poort bel naar de 1ste poort komt geen caller-id mee .. ( staat wel aan met 1936 )
Ik heb nu getest met telefoon rechtstreeks aan m'n Sipurar SP2000 box , met callerd ID op ETSI-FSK BELL202 .
Als ik nu met m'n skype bell naar m'n wepee-skype zie ik netjes m'n skype naam en usename op de telefoon ..
Maar op m'n pots centrale komen deze niet door ( centrale ondersteund CLIP ) en ik denk dat het met de "ring tone" te maken heeft ,want op de binnenposten kome nook geen missed calls op ... iemand tips ?
Wat ook niet lukt is als ik met een andere Weepee account op de 2de poort bel naar de 1ste poort komt geen caller-id mee .. ( staat wel aan met 1936 )
- Bijlagen
-
- sipuar2000-weepee3.jpg
- (292.2 KiB) 24 keer gedownload
-
- sipuar2000-weepee1.jpg
- (209.24 KiB) 18 keer gedownload
-
- Elite Poster
Ik zou wat experimenteren met de caller-id settings. Bell202 is iets voor Amerikaanse en chinese telefoontoestellen. Lijkt me fout .
En wat bedoel je met Ringtone ? Is dit kiestoon (dialtone) ? Of klinkt het bellen (rinkelen) niet normaal als je er rechtsreeks een telefoon aanhangt ?
En wat bedoel je met Ringtone ? Is dit kiestoon (dialtone) ? Of klinkt het bellen (rinkelen) niet normaal als je er rechtsreeks een telefoon aanhangt ?
- Kitt
- Elite Poster
Inderdaad , het rinkelen is anders dan wanneer m'n Telenet telfoon lijn gaat..
De kiestoon klonk ook anders ,maar die heb ik normaal gekregen ..door wat te spelen met settings .
En met de caller id op ETSI-FSK en V23 werkt het prima met Telefoon rechtstreeks op de Sipura/Linksys adapter .
Ook werkt de caller id op de binnenposten van centrale ( intern) dus ik ga er van uit dat centrale ook FSK doet .. ik had vroeger scarlet one ( voice over atm ) en daar werkte deze prima mee .. op telenet nooit caller id gehad ( veel te duur )
Wat me ook opvalt als binnenposten rinkelen op die lijn ( lijn2 op centrale ) is dat die gemiste calls niet op de display verschijnen ..
heb al wat zitten spelen met volgende setings :
ing and Call Waiting Tone Spec
Ring Waveform: Ring Frequency:
Ring Voltage: CWT Frequency: maar die blijken geen effect te hebben ...
De kiestoon klonk ook anders ,maar die heb ik normaal gekregen ..door wat te spelen met settings .
En met de caller id op ETSI-FSK en V23 werkt het prima met Telefoon rechtstreeks op de Sipura/Linksys adapter .
Ook werkt de caller id op de binnenposten van centrale ( intern) dus ik ga er van uit dat centrale ook FSK doet .. ik had vroeger scarlet one ( voice over atm ) en daar werkte deze prima mee .. op telenet nooit caller id gehad ( veel te duur )
Wat me ook opvalt als binnenposten rinkelen op die lijn ( lijn2 op centrale ) is dat die gemiste calls niet op de display verschijnen ..
heb al wat zitten spelen met volgende setings :
ing and Call Waiting Tone Spec
Ring Waveform: Ring Frequency:
Ring Voltage: CWT Frequency: maar die blijken geen effect te hebben ...
- Bijlagen
-
- sipuar2000-weepee2.jpg
- (298.14 KiB) 12 keer gedownload
-
- Elite Poster
Uit wat je vertelt leid ik het volgende af: we weten helemaal niet of je centrale FSK herkent. Dus nogmaals: probeer caller-id met DTMF. JE telefoons ondersteunen normaal beide technieken.
Dat je geen gemiste oproepen ziet is evident als caller-id niet werkt !
Dat je geen gemiste oproepen ziet is evident als caller-id niet werkt !
- Kitt
- Elite Poster
Ja het zal nog wat experimenteren worden ...
De ringtone heb ik nu ook redelijk goed gekregen .. heb Ring 1 cadence: 60(.4/.2,.4/2) ingesteld .
Maar m'n centrale vertikt het om caller id te tonen , in de manual staat helaas ook niet welke standaard ze aankan .
Probleem is ook dat het moeilijk te testen is , ik heb 2 Weepee accounts ( nog zonder nomadisch nummer ) als ik van het ene naar het andere bel met telefoon rechtstreeks op de ATA verschijnt er op telefoon "unknown" , bel ik met skype naar de glinkte account komt de username en name er netjes op .
Zal nog eens wat experimenteren met Telefoon rechtreeks erop en met DTMF caller id ( hoewel die enkel nummers doorgeeft en geen namen ) .
Maar ik betwijfel of centrale met DTMF weg kan , ik dacht in Belgie meestal ETSI-FSK ... dtmf is meer in nederland ...
De ringtone heb ik nu ook redelijk goed gekregen .. heb Ring 1 cadence: 60(.4/.2,.4/2) ingesteld .
Maar m'n centrale vertikt het om caller id te tonen , in de manual staat helaas ook niet welke standaard ze aankan .
Probleem is ook dat het moeilijk te testen is , ik heb 2 Weepee accounts ( nog zonder nomadisch nummer ) als ik van het ene naar het andere bel met telefoon rechtstreeks op de ATA verschijnt er op telefoon "unknown" , bel ik met skype naar de glinkte account komt de username en name er netjes op .
Zal nog eens wat experimenteren met Telefoon rechtreeks erop en met DTMF caller id ( hoewel die enkel nummers doorgeeft en geen namen ) .
Maar ik betwijfel of centrale met DTMF weg kan , ik dacht in Belgie meestal ETSI-FSK ... dtmf is meer in nederland ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
- Bedankt: 393 keer
- Recent bedankt: 3 keer
zou de sagem F@ast VDSL modem dit kunnen? Tja, moet edpnet het nog ondersteunen.MarkDM schreef:Bij mij werkt dat ook al geruime tijd . Ik gebruikt nu een Linksys ATA SPA3102.
Mijn oudere Fritzbox deed dat inderdaad niet.
sta op de aankoop van nieuwe vaste telefoon (of moet ik nieuw topic starten?

Dit 'made in china?' model wel... Ucom Allure 500
http://www.ucom.be/pdf/Allure%20500%20Ucom%20LB1.pdf
en moet ik letten op HD-telefonie ondersteuning (enkel de gigasets siemens ondersteunen dit)? G722.codec, of meer een IP-telefoon kiezen (wel zeer duur, als je toch een fritzbox gebruikt)?
http://www.audiocodes.com/solutions/hdvoip
-
- Elite Poster
Nee, Belgacom is DTMF, Telenet is FSK.Kitt schreef:Maar ik betwijfel of centrale met DTMF weg kan , ik dacht in Belgie meestal ETSI-FSK ... dtmf is meer in nederland ...
Maar er is daar zeer weinig informatie over te vinden. En de meeste toestellen detecteren beide, dus weet je het niet.
Trouwens, die centrale ondersteunt waarschijnlijk geen naamweergave. Zolang je geen DID-nummer hebt bij Weepee kan je niet verder testen...
Laatst gewijzigd door MarkDM 26 dec 2010, 19:19, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Edpnet geeft geen naam door, voor zover ik weet. Een familielid heeft dat en er komt alleen het nummer op zijn telefoon.satsurfer schreef:zou de sagem F@ast VDSL modem dit kunnen? Tja, moet edpnet het nog ondersteunen.
't Is wel met een Thompson modem.
Ik denk dat je dat best eens navraagt bij Edpnet.
- Kitt
- Elite Poster
Na veel trials & error heb ik het uiteindelijk werkend gekregen ...
Vreemd genoeg werkt het nu perfect als ik Caller ID Method op "Bellcore" zet ..
Heb de test gedaan met telefoon toestel aan de ATA adapter en enkel Bellcore en de FSK varianten werkten .. geen enkele met DTMF werkt .
Echter het werkt enkel op m'n centrale als ik Bellcore instel .. na wat zoekn blijkt Bellcore ook soort FSK in VS ..
Als ik nu met m'n skype account bel naar m'n weepee gelinkte skype dan zie ik op alle binnenposten ( die voorzien zijn van CLIP ) m'n skypenaam . ( 2 regels nummer en naam dus )
Bij het bellen van m'n 2de weepee account krijg ik nu 0000 en "unknown" maar dit had ik ook met telefoon rechtstreeks op de ATA adapter ..
Vreemd genoeg werkt het nu perfect als ik Caller ID Method op "Bellcore" zet ..
Heb de test gedaan met telefoon toestel aan de ATA adapter en enkel Bellcore en de FSK varianten werkten .. geen enkele met DTMF werkt .
Echter het werkt enkel op m'n centrale als ik Bellcore instel .. na wat zoekn blijkt Bellcore ook soort FSK in VS ..
Als ik nu met m'n skype account bel naar m'n weepee gelinkte skype dan zie ik op alle binnenposten ( die voorzien zijn van CLIP ) m'n skypenaam . ( 2 regels nummer en naam dus )
Bij het bellen van m'n 2de weepee account krijg ik nu 0000 en "unknown" maar dit had ik ook met telefoon rechtstreeks op de ATA adapter ..
- Bijlagen
-
- weepee-caller-id.jpg
- (143.59 KiB) 24 keer gedownload
-
- Elite Poster
Bij mij staat het ook op Bellcore (N. Amerca, China) . Zo werkt het op al onze telefoons.
Als ik het op iets anders zet werkt het telkens maar op een deel van de toestellen.
Die caller-id , dat is altijd wat zoeken. Afhankelijk van de toestellen die je er aanhangt.
Als ik het op iets anders zet werkt het telkens maar op een deel van de toestellen.
Die caller-id , dat is altijd wat zoeken. Afhankelijk van de toestellen die je er aanhangt.