Sinds 17 dec ben ik ook telenet klant (diamondshake) . Sinds de eerste dag s'avonds al problemen. Plots begint het lang te duren om een pagina te openen (zelfs google). Dan vindt hij plots geen pagina's meer (zelfs google), met de vermelding kan server niet vinden. Dan begint plots de verbinding met internet uit te vallen, dan weer aan en dit zo nog een paar keer tot hij volledig uitvalt. Alle lichtjes branden normaal op modem ook de netwerk lichtjes van pc en digibox. Telefoon gaat nog en HD-digicorder werkt ook nog volledig.
Ik geraak zowel met de vaste pc als met de draadloze pc niet meer op internet. De netwerk verbinding is OK alsook de draadloze verbinding. Als ik direct even de pc meeneem naar mijn vriend in de buurt en ik meld me aan op zijn draadloos netwerk heb ik wel internet, ook telenet en dezelfde modem.
Als ik dan bij mijn vriend surf naar "mijn telenet" - internet - mijn modem, dan geeft aan hij dat er een fout is met de modem.
Wat is er tot nu al gebeurd:
De eerste keer heb ik gebeld naar telenet, dan werd de modem test gedaan en werd er een probleem gemeld. Dan werd ik doorverbonden en moest ik de modem van het stroomnet halen (resetten). Probleem verholpen.
Dag erop terug s'avonds hetzelfde probleem. Modem van stroomnet gehaald. Probleem opgelost.
Dag erop geen probleem, maar pc heeft niet heel de dag aangelegen, maar s'avonds wel.
Dag erop weer hetzelfde. Weer gebeld. Ze gaan technieker sturen.
2 dagen later komt s'morgens de technieker en plaatst een nieuwe modem. s'Avonds geen probleem.
Dag erop geen probleem
Dag erop om 23h weer hetzelfde. Ik heb bewust de modem niet van het stoomnet gehaald en pc gewoon afgesloten (t'was bedtijd)
s'Morgens pc terug aan en geen internet. Op modem alles normaal. Modem gereset. Probleem verholpen en terug internet.
configuratie:
kabelversterker - modem (met ingebouwde WIFI). Geen andere router of switch in gebruik.
Het is een heel nieuw type modem de SVG6540E (made by CBN) deze dus : https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... modemId=20.
Alle instellingen, ip adressen en DNS zijn identiek in ipconfig bij wel internet en bij geen internet.
Ik kan redelijk overweg mer de pc en zijn instellingen, maar dit gaat me toch te ver

Wie heeft dit probleem ook of weet raad. Morgen terug telefoon naar telenet

Groetjes