VDSL2 beschikbaarheid in Wilrijk-Antwerpen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
idurseeg
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik ben de gelukkige bezitter van een Internet Intense abbonement (dank u werkgever), maar ...gezien mijn fysieke locatie kan ik blijkbaar geen VDSL2 connectie krijgen en dien ik dus tevreden te zijn met een gewoon (en dus peperduur) ADSL lijntje.
Ik heb meerdere keren de vraag gesteld 'wanneer' VDSL2 beschikbaar zou komen ....'er wordt aan gewerkt, het staat op de planning. 80% vd Belgische bevolking kan al op VDSL2 , tegen eind 2010 moet het zowiezo beschikbaar zijn ....'.
We zijn nu zes maanden verder, eind 2010....zelfde uitleg ...(behalve 'eind 2010' wordt niet meer vernoemd....en blijkbaar geen mogelijkheid te zeggen wanneer mijn straat (of stuk vd straat) op de planning staat (Koornbloemstraat in Wilrijk).
Het rare is dat geburen in het midden van mijn straat dit wel kunnen (en ook HD televisie kunnen kijken) maar blijkbaar aan het eind van de straat dan weer niet.
Weet er iemand iets af van een detailplanning mbt Koornbloemstraat Wilrijk ?!?!?

Alvast bedankt,
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Aangezien uw buren wel al VDSL2 hebben is het waarschijnlijk al uitgerold in uw streek.
U zit waarschijnlijk iets te ver van de straatkast om ervan te kunnen genieten.
Een andere mogelijkheid die ik zie is dat ze VDSL2 voorbehouden voor TV klanten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Voor Internet Confort aansluiting kan het inderdaad gebeuren dat VDSL2 voorbehouden wordt voor TV klanten, en je dus op ADSL2+ aangesloten wordt.
Maar voor Internet Favorite en Intense krijg je in principe altijd VDSL2 indien beschikbaar en technisch mogelijk.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
idurseeg
Starter
Starter

bedankt voor de snelle feedback.
Ivm die straatkasten ....is daar enige -technische/locale- documentatie van voorhanden ? (met name hun ligging en capaciteit ) ?

bedankt,
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Wacht even, misschien antwoordt hier wel een BGC technieker wat concreter op je vraag (wanneer).
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

VDSL 2 - 30 Mbps - 3 TV streams is beschikbaar bij u in de straat.
PM me even je huisnummer, dan kan ik het met 100% zekerheid zeggen.
Zamba
Pro Member
Pro Member

bedankt voor je pm.
heb het even nagekeken, maar momenteel op uw huisnummer is het momenteel adsl2+.
geen idee wanneer vdsl2 wel beschikbaar is.
idurseeg
Starter
Starter

Bedankt voor het snelle opzoekwerk.
(en toch nog een laatste poging....)
Heeft dit dan te maken met echt technische beperkingen (afstand tot straatkast e.d.), of is mijn huisnummer vervloekt ?!
Ik probeer maar te hengelen naar het 'waarom' -een beetje beroepsmisvorming als informaticus wellicht- , misschien geeft me dit al een deel van het antwoord. Ik wil maar zeggen ...is er weet van echt -non standard- technische obstakels of sta ik gewoon op de wachtlijst ?
Ik ben nml ook verbaasd omdat er op nog geen 100m van onze huizenblok zich een spik-splinternieuwe wijk bevind (dus infrastructureel zou je dan toch verwachten dat dit snor zit (.... of is het omdat ik te dicht bij het Schoonselhof zit en er daar
niet echt vraag is naar VDSL2 :-D ).
Maar ....ik zou dus wel kunnen vragen mij te upgraden naar ADSL2+ (in afwachring van) ?

bedankt,
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

ADSL2+ wordt enkel geleverd voor BGC TV, zover ik weet. Als je nu al klassieke telefoonlijn + Internet van BGC hebt, krijg je die TV er trouwens "gratis" bij. Misschien is dat een oplossing?
idurseeg
Starter
Starter

Ja, die combinatie heb ik momenteel.

Dus je zegt eigenlijk dat als ik nu -als bestaande internet- en telefonie klant zou overschakelen naar een 'pack', ik er
eigenlijk beter van zal worden aangezien ik dan EN ADSL2+ (in mijn geval dan) EN Belgacom TV er bovenop krijg en ik
maandelijks minder dien te betalen ?

Zit hierin dan ook de verrekening van de hardware bij ? (ik heb bijv. nog geen Bbox...) EN ....vraag waar ik eigenlijk mee zit ...
mijn werkgever betaalt mijn internet-intense. Hoe gaat dit in zijn werk met een 'pack' ? Kan die gesplitste factuartie blijven ?
(en wordt ook mijn werkgever hier beter van ?).
Of is dit meer een vraag voor de klantendienst ?

(ik zie dat er momenteel een aanbieding loopt tot 31/2/2011 ....Tel + Internet-intense + TV Comfort voor 69,60, terwijl men (mijn werkgever) nu alleen al voor Internet -Intense 56 per maand neertelt.

Bij voorbaat dank,
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Je zou beter geen pack nemen, dan blijft alles ook transparant voor je werknemer! Een pack kost trouwens 50 € activatiekost, je bent beter van gewoon BGC TV bij te vragen. Zeg dat je hun reclame hebt gezien van telefonie + internet = gratis TV. Zeg ook wel dat je nu op adsl1 zit, en dat je vreest dat BGC TV niet mogelijk zou zijn. Dan gaan ze dat direct checken voor u. En vraag ook of het ADSL2+ is op 12 Mbit of op 9 Mbit.

Ik zou ook eens vragen om een simulatie te maken van je factuur met BGC TV want ik vraag me een beetje af hoe gratis die gratis wel is. Zit de huur van de decoder er bijvoorbeeld ook in? Mat adsl 2+ zal je, indien je de TV wil gebruiken, trouwens maar één tv kunnen aansluiten en als hij aanstaat gaat er ook 3-4 Mbit van je lijn af. Maar ik neem aan dat je BGC TV niet zou gebruiken? Of wel? Voor de rest zou ik inderdaad dus eens de helpdesk bellen.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Zit de huur van de decoder er bijvoorbeeld ook in? Mat adsl 2+ zal je, indien je de TV wil gebruiken, trouwens maar één tv kunnen aansluiten en als hij aanstaat gaat er ook 3-4 Mbit van je lijn af..
De huur is inbegrepen. Met ADSL2+ kan je wel degelijk 2 TVs/2 decoders aansluiten. Ik doe wél mijn best om dubbele posts te vermijden hé Goztow ?
idurseeg schreef:Heeft dit dan te maken met echt technische beperkingen (afstand tot straatkast e.d.), of is mijn huisnummer vervloekt ?!
Er zijn 2 ROPs in de buurt. Eén bedient jouw straat van huisnummer 9 tot 97, de andere van 101 tot 241. De pare nummers worden dus (nog) niet bediend, in zoverre de vervloeking 8)
idurseeg
Starter
Starter

Hartelijk dank voor de nuttige tips alsook voor de verklaring van mijn vermeende 'huisnummer vervloeking'.

1) Is er ook nog een achterliggende reden waarom men deze paar/onpare manier van werken toepast ?
is dit om -tijdelijk- de algemene 'load' in een straat te beperken (naar capaciteit toe), totdat men zeker is dat de hele
infrastructuur alles kan trekken .... of zie ik dit verkeerd ?

2) is het -technisch- niet mogelijk om een bepaald huis- en/of telefoon-nummer alsnog actief te zetten voor VDSL2+ (onafhankelijk of dit nu op een paar of onpaar huisnummer).
-los van het feit dat ik me kan inbeelden dat men zich daar niet mee gaat bezig houden-

Thanks
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Zou het kunnen dat de onpare nummers langs de ene kant liggen en de pare langs de andere?
Misschien liggen de kabels niet kriskras maar wel netjes parallel met de aangelegde weg? :wink:
idurseeg
Starter
Starter

Wellicht .....ik heb quistnix zijn remark waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Ik had verstaan dat de 2 ROP's voor de hele straat waren maar dat ze tot op heden enkel de onpare huisnummers echt bedienden (lees "actief sijn') mbt VDSL2+.
Nu ik zijn comments herlees kan je het idd ook interpreteren als zijnde dat de 2 ROP's in mijn straat enkel en alleen
voor de onpare husinummers zijn -full stop- (en er ROP's moeten bijgeplaatst worden voor de pare nummers ???).
Wie zal het zeggen ? Sinterklaas is inmiddels al achter de rug ....dan maar wachten op de Kerstman :-) .

Toch bedankt,
quistnix
Erelid
Erelid

Correcte interpretatie, er moeten ROPs bijgeplaatst worden voor de pare nummers.
idurseeg
Starter
Starter

Great,

Great,
kijk dat is toch 'feitelijke' informatie die ook rechtstreeks aan de klant zou kunnen medegedeeld worden.
Nu weet ik tenminste de reden -waarvoor nogmaals dank-.

Blijft de hamvraag natuurlijk wanneer die kasten er gaan komen .....ook hier zou de klant geholpen zijn bij een 'grootte orde',
geen echte datum (want dan krijg je wellicht een regen van complaints als de datum -net- niet gehaald zou worden) maar iets in de zin van "voor jaareinde' of "nog zeker 6 maanden" , of "zal zeker nog een jaar duren" of 'not in scope' whatever .....

Ik kan me echt niet voorstellen dat niet ergens diep in de catacomben van Belgacom geen legertje project-leiders zit met
MSproject plannen waar ook mijn straat in staat.....zelfs als dat plan later nog zou veranderen (we moeten realistisch blijven).

Misschien gewoon in de 'beschikbaarheids'tool van Belgacom integreren ....reden van huidige onbeschikbaarheid plus projected timeline (onder voorbehoud) en die timeline durven aanpassen moest het uitlopen (of vlugger gaan).
Dit zou de helpdesk ook ontlasten me dunkt.

Groeten,

Edit: Ik heb zojuist eens naar de klantendienst van Belgacom gebeld en gevraagd wat ze voor me konden doen.
Maandelijks gaat er totaal 74,9 euro naar Belgacom (56 Internet Intense + 18,9 classicline).
Maar .... gezien ik nog steeds met een gewone ADSL zit en niemand me kan zeggen wanneer VDSL2 er zou kunnen aankomen (zie epistel hierboven) , dacht ik ....er zal toch wel enige commerciele toegeving zijn in mijn speciefiek geval.

Ik maakte de vergelijking met het huidige pack "Internet Intense + Telefoon classic + TV comfort" dat nu aangeboden wordt voor 69,60 euro .....zonder activatiekosten !! (dus minder dan wat er nu maandelijks betaald word aan Belgacom !!!).
En ik vraag ...wat kan u voor mij doen ?

Antwoord ....niks ....:

1) Internet intense is momenteel betaald door werkgever en dus ...'daar moet u niet van wakker liggen ...zelfs al betalen ze nu teveel , u moet dit niet betalen'.
Ja zeg ....56 euro per mnd voor een gewone ADSL lijn ?!?!?!?!?

2) Er kan geen enkele andere commerciele toegeving gedaan worden vermits packs niet compatibel zijn met Internet dat door de werkgever betaald word -full stop-.

Op zich al heel erg dat -zelfs al moet ik het niet zelf betalen- er 56 euro gevraagd word voor een gewone ADSL lijn.

Afin, en ...'what about me', 'what about ADSL2+' ????

Ah ja ....dat zou een mogelijk kunnen zijn meneer.....ik kan u een modem opsturen en dat zal u dan 50 euro extra aan activatiekosten kosten !

Ongelooflijk ....maanden aan een stuk strijkt Belgacom woekerwinsten op op een gewoon ADSL lijntje waarvoor men
56 euro vraagt en als tegemoetkoming omdat ik VDSL2 niet kan hebben zal ik dan toch nog even 50 euro activatiekosten
moeten betalen ?!?!? .... terwijl mijn maandelijkse kost dan nog altijd veel te hoog ligt en anderen voor veel minder er nog eens Belgacom TV bijhebben.

Hoe rijm je dat ? Je zou toch voor minder ergens anders gaan aankloppen ?
In wat voor een wereld leven wij toch mensen....

Zo, mijn frustratie is weeral van me afgeschreven en ....moest iemand van de klantendienst dit lezen ....er is nog veel werk aan de winkel mensen.
Ik ga bovenstaande ook eens doorsturen naar TestAankoop ... kunnen nog veel meer andere mensen meegenieten.

Mod edit: posts samengevoegd
Zamba
Pro Member
Pro Member

waarom zouden ze u een commerciele tegemoetkoming geven?

vdsl2 is, helaas voor u, nog niet beschikbaar. Dat is gewoon pech hebben.

Als vdsl2 ooit beschikbaar is, en je wil belgacom tv hebben, zal dit ook niet gaan vermits je werkgever, als derde, je internetverbinding betaalt. Ook al ben je titularis van dit abonnement. Je werkgever betaalt ook niet de volle pot voor dit internet, hij krijgt immers korting en vandaar dat dit niet compatibel is met packs.

Sorry maar dit zijn nu eenmaal de regels. En of je die nu goed vindt of niet, je dient ze als klant van belgacom te accepteren. En als je niet akkoord gaat, kan je altijd veranderen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

idurseeg schreef: Internet intense is momenteel betaald door werkgever en dus ...'daar moet u niet van wakker liggen ...zelfs al betalen ze nu teveel , u moet dit niet betalen'.
Ja zeg ....56 euro per mnd voor een gewone ADSL lijn ?!?!?!?!?
Als goede werknemer geef je het geld van de baas uit alsof het je eigen geld zou zijn, neem ik aan.
Dan zou je jouw werkgever een groot plezier kunnen doen, door hem de raad geven om het abonnement te downgraden van Intense naar Comfort. Kost: 32,50€ i.p.v. 56€. Als ADSL2+ gebruiker ga je het verschil niet merken.
Dat zou dan ook jouw frustratie oplossen dat "jij" teveel betaalt voor een ADSL lijn.

Voor de rest begrijp ik je ongenoegen, maar het is nu eenmaal zo dat Packs niet verenigbaar zijn met door de werkgever betaalde abbos. Test aankoop zal hier niet veel kunnen (willen) aan veranderen.
Bij vele werkgevers mag de Internet aansluiting niet eens privaat gebruikt worden, en moet je je eigen internetverbinding - naast deze van de werkgever - hebben voor privaat gebruik (en hiermee kan je wel een pack hebben).

Er is ook een fiscaal aspect waarom privé en werkgever abbo's gescheiden worden: gratis TV (omdat je werkgever je Internet betaald) zou door de fiscus wel eens kunnen beschouwd worden als een belastbaar voordeel in natura.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
idurseeg
Starter
Starter

Wat bij mij de spreekwoordelijke 'druppel' was die de emmer deed overlopen .....dat ikzelf nog eens 50 euro zou moeten gaan betalen voor activatie.

Regels zijn regels, akkoord....maar gezien de bovenvermelde omstandigheden vind ik dit laatste er ver over ....
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Zoals philippe zegt: ofwel werkgever doen overstappen naar comfort (eventueel met FUP optie), ofwel gewoon zwijgen want op zich is het jouw probleem niet :P.

je kan trouwens die klassieke lijn nog opzeggen en voip gaan bellen.
idurseeg
Starter
Starter

Moeten jullie nu wat weten .....ik stel me bereid -zoals men mij vorige keer had voorgesteld- de activatiekosten van 50 euro te betalen voor ADSL2+ (als tussentijdse oplossing voor het langverwachte VDSL2+) en ....wat blijkt .....'Sorry meneer, het gaat toch niet ....tenzij u of een zwaarder abonnement neemt (business abonnement Pro Compact) -nog zwaarder ???- of tenzij u zelf Belgacom TV zou betalen.
Ter info ...Belgacom krijgt nu maandelijks 56 euro voor Internet Intense (betaald door werkgever) alsook nog eens 18,9 euro voor mijn Classic Line. Totaal 74,9 euro per maand voor een gewoon ADSL lijntje en een vaste telefoon.
En mij upgraden naar ADSL2+ ...hoewel het technisch kan ! (is bevestigd) kan men niet doen aangezien mijn abbo niet aan de voorwaarden voldoet (moet een business abbo worden of ikzelf moet -nog meer- opleggen voor Belgacom TV).

Begrijpe wie begrijpe kan,

Ik geef het op ....
Laatst gewijzigd door idurseeg 21 dec 2010, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
idurseeg
Starter
Starter

Internet Intense is betaald door werkGEVER (sorry....niet werknemer)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Ze moeten ergens aan hun ruim miljard winst in 9 maanden komen hé :beerchug:
quistnix
Erelid
Erelid

@mods: nu jullie toch zo streng optreden, waarom idurseeg niet wijzen op het feit dat hij z'n eigen post kan corrigeren i.p.v. een nieuwe te maken met een stomme correctie ? Iedereen gelijk voor de wet toch ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je kan dat melden door op het uitroepteken te klikken, dat doe ik ook op die manier.
quistnix
Erelid
Erelid

Heb ik hiernet gedaan, het onderwerp wordt dan "Links naar illegale software" ????
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Is ondertussen gebeurd, je moet de community beheerders een klein beetje tijd geven, hé ;).
idurseeg
Starter
Starter

Hoi,

hier ben ik weer ....9 (negen) maanden later en .....nog steeds GEEN VDSL langs mijn kant van de straat.
Triestig Belgacom, heel triestig ....
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”