Daarnet telefoon gehad van een klant van ons, zij kunnen geen mails meer verzenden via hun pro compact .
Blijkbaar hadden ze vrijdag een mailing gedaan naar 10000 klanten en contacten.
Net gebeld naar de helpdesk van Belgacom en die man heeft mij geinformeerd dat relay.skynet.be enkel voor residentiele klanten is en dat een professioneel abonnement niet toelaat mails te verzenden via relay.skynet.be. Ofwel dient de klant een eigen mailserver te hebben die verzeldt via DNS, ofwel moet dat via de aanbieder van de domeinnaam zijn.
Als je meer dan 720mails / uur aflevert wordt je geblacklist.
Het is dus niet toegelaten om van een pro compact naar relay.skynet.be te verzenden?
Dit zou geen nieuwe maatregel zijn, maar ik ken vele grotere bedrijven die ook mail afleveren bij relay.skynet.be (tot 200 a 300 gebruikers)
Wij configgen ook de exchange van al onze SMB klanten met relay.skynet.be als uitgaande...?
heeftiemand dit hier ook al aan de hand gehad?
geblacklist wegens teveel mails / uur?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Wow , een klant met een eigen mailserver en een pro abbo met vast IP en dan de relay van de provider gebruiken ? Dat is vragen om problemen omdat die relay niet autoritief is voor je domein alleen al (bvb SPF, anti-phishing, ...)
Dus ja ... dit is voor mij zeker geen nieuwe maatregel en ik zou het zelfs erg vinden/niet kunnen moest mijn provider dit afdwingen (op een pro abbo).
Grtz,
Sasuke
PS: Lijkt me normaal dat Skynet deze maatregel heeft voor residentiele klanten om het spammen door geinfecteerde PC's tegen te gaan.
Dus ja ... dit is voor mij zeker geen nieuwe maatregel en ik zou het zelfs erg vinden/niet kunnen moest mijn provider dit afdwingen (op een pro abbo).
Grtz,
Sasuke
PS: Lijkt me normaal dat Skynet deze maatregel heeft voor residentiele klanten om het spammen door geinfecteerde PC's tegen te gaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
idd! Is er een reden waarom je de BGC relay gebruikt? Als er toch al een mailserver draait... Volgens mij is dit trouwens altijd al zo geweest, bij zowel Telenet als BGC. Waarschijnlijk zal een mailing naar een 200-tal mensen nog wel OK zijn, maar 10K?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
OK, en als je je domeinnaam bij hoster X hebt, dan mag je dus als skynet klant ook de relay.skynet.be nietmeer gebruiken.
ivm de spf records enz nog nooit nergens problemen gehad

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Vlgens mij moet het toch een nieuwe regel zijn.
Ik ken ook een paar bedrijven die hun mailings vroeger verzonden via relay.skynet.be (5 a 6000 adressen) , dit was nooit een probleem?
Sinds enige tijd gebruiken deze wel de servers van authSMTP op mijn aanraden.
Ik ken ook een paar bedrijven die hun mailings vroeger verzonden via relay.skynet.be (5 a 6000 adressen) , dit was nooit een probleem?
- Sasuke
- userbase crew
speciall schreef:OK, en als je je domeinnaam bij hoster X hebt, dan mag je dus als skynet klant ook de relay.skynet.be nietmeer gebruiken.
Klopt, wat heeft de hosting van het domeinnaam nu te maken met je uitgaande SMTP server ? En stuur maar een mail naar het europese parlement, of mij, of andere bedrijven met een deftige antispam en je gaat toch een hogere score krijgen hoor. Bij het parlement word je als SPAM gezien, op mijn filter nog net niet als de rest in orde is.
Grtz,
Sasuke
- Sasuke
- userbase crew
En hoe deden die hun mailings ? Als die zo van die mailing programma's gebruiken worden de mails op de achtergrond met mondjesmaat verstuurd om zulke problemen te vermijden.speciall schreef:Vlgens mij moet het toch een nieuwe regel zijn.
Grtz,
Sasuke