rop? centrale?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb al een tijd vdsl2 en de vdsl-tool zegt mij dat ik op ongeveer 300 m van de rop af zit.
Wat ik wel raar vind: ik woon op ongeveer 100 m van een belgacom centrale (telefoonwinkel met heel technisch gebouw achter - ik neem aan: centrale).
Moet ik nu denken dat de kabels zo "slingeren" dat die 300 m afleggen over die afstand van 100 meter of moet ik besluiten dat mijn vdsl helemaal niet naar die centrale gaat maar naar een (andere) rop?

Als het iemand kan helpen, mijn login is xxxx.
Ik ben ook nog altijd in blijde verwachting van de aanpassing van het lijnprofiel ;-)

[Edit Mod] om jouw privacy te beschermen en misbruik te voorkomen werd je login verborgen. Je kan altijd je login per PB naar een Belgacom medewerker sturen die erom vraagt.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Je kan me je login bezorgen via PB, ik zal het eens nakijken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Deurne toevallig?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Evergreen schreef:ik heb al een tijd vdsl2 en de vdsl-tool zegt mij dat ik op ongeveer 300 m van de rop af zit.
Wat ik wel raar vind: ik woon op ongeveer 100 m van een belgacom centrale (telefoonwinkel met heel technisch gebouw achter - ik neem aan: centrale).
Moet ik nu denken dat de kabels zo "slingeren" dat die 300 m afleggen over die afstand van 100 meter of moet ik besluiten dat mijn vdsl helemaal niet naar die centrale gaat maar naar een (andere) rop?
Je bent aangesloten op een ROP. Deze ROP is enerzijds verbonden met de VDSL2 Host in de centrale d.m.v. glasvezel en anderzijds met de KVD (kabelverdeler). Jouw VDSL2 signaal op de ROP wordt aangesloten via een koperdraad op de KVD. Van daaruit vertrekt een koperkabel naar de huizen in de omtrek in een lus. Meestal is dat een gesloten lus, hetgeen betekent dat die vertrekt aan de KVD en er terug op toekomt.

Reden hiervoor is historisch. Toen er alleen nog maar telefonie was, was ieder huis aangesloten met een direct paar en met een retourpaar. Als één paar defect was, kon men zonder veel moeite het retourpaar gebruiken zodat de klant terug kon telefoneren.

Hoe die lus precies loopt weet men enkel bij Belgacom. In jouw geval zit je op 319 meter van de ROP. Dit moet je niet letterlijk nemen, het betekent dat het VDSL2 signaal vanuit de ROP in totaal 319 meter over koperdraad moet afleggen alvorens in je huis binnen te komen. Nu is het zo dat dit minder is dan 400 meter. De verzwakking echter is 0.463 dB. De juiste synchro snelheid is hierdoor 20/2 Mbps. Je zal het hoger 30/6 profiel dus niet kunnen krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”