Belgacom Domeinnaam
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 46 keer
Jong, echt last van het slechte weer vandaag? Als je agenten vindt voor 6 euro, waar maak je dan drukte over?Artur schreef:Waarom is dat bij Belgacom zo duur?
domeinnaam.be kost 59euro per jaar! DNS.be rekent hun agenten iets rond 3 euro.. en meeste agenten vragen van 6 tot 15euro per jaar...
bij belgacom winst x20!!! 2000% - niet echt serious, hè?

- ispwatch
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Hij zal het eventjes beu geworden zijn dat Belgacom de klant als melkkoe gebruikt?
Of is het info voor diegenen die denken dat buiten Belgacom er niets bestaat zodat ze zien dat het stukken beterkoop kan dan bij Belgacom?
Prettige zondag verder.
Of is het info voor diegenen die denken dat buiten Belgacom er niets bestaat zodat ze zien dat het stukken beterkoop kan dan bij Belgacom?
Prettige zondag verder.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat heeft volgens mij helemaal niets met melkkoe te zien.
Ik denk dat ze helemaal niet mikken op klanten die enkel en alleen een domein hosten bij Belgacom. Daarom dat ze zulke producten minder concurrentieel prijzen.
Ik denk dat ze helemaal niet mikken op klanten die enkel en alleen een domein hosten bij Belgacom. Daarom dat ze zulke producten minder concurrentieel prijzen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik denk dat domeinnamen niet echt core business is voor Belgacom en daarom een ontradende prijs hebben gegeven. Enkel voor wie meer diensten en producten bij Belgacom heeft lijkt me dit interessant.
ik heb alles bij belgacom! de vraag is: hoe lang nog?
Ik maak me druk over de prijs, omdat ik deze week factuur ontvangen heb met verlenging voor nog 1 jaar.. vergeten op tijd op te zeggen en ondertussen wel iemand gevonden onder de 10 euro...
gewoon waarschuwing voor anderen!
Ik maak me druk over de prijs, omdat ik deze week factuur ontvangen heb met verlenging voor nog 1 jaar.. vergeten op tijd op te zeggen en ondertussen wel iemand gevonden onder de 10 euro...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Wat wordt er bij belgacom standaard met 1 jaar verlengd? Zonder dat ze u dat proberen aan te smeren met één of twee maanden gratis?Artur schreef:ik heb alles bij belgacom! de vraag is: hoe lang nog?
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 46 keer
ge maakt u druk over uw eigen stommiteit, als je vergeetachtig bent en niet goed uitkijkt moet je toch niet boos zijn op uw leverancier? Het staat je telkens vrij te veranderen. Trouwens, waar wordt er niet automatisch verlengd als je niets laat weten als je weg wil?Artur schreef:ik heb alles bij belgacom! de vraag is: hoe lang nog?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
hmm .... zover ik weet kan je na 1 jaar opzeggen mits in acht name van de opzegtermijn van één maand.
wat domeinnaam betreft, kreeg je er geen gratis bij belgacom?
wat domeinnaam betreft, kreeg je er geen gratis bij belgacom?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik dacht dat je die factuur gewoon niet moet betalen, en je domeinnaam overzetten. Dan kijken ze er niet meer naar. Bel effe naar BGC om het zeker te zijn?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Heb onlangs nog ergens gelezen dat een .be gratis was bij BGC (vermoedelijk bij één of andere formule)... en dat één of ander bedrijf hiervan misbruik maakte door toch facturen op te sturen naar dergelijke klanten (en ondertussen ook de domeinnaam kaapte).Artur schreef:Ik maak me druk over de prijs, omdat ik deze week factuur ontvangen heb met verlenging voor nog 1 jaar..
- xenne
- Elite Poster
inderdaad
Belgacom waarschuwt klanten voor fraude
Onlangs kregen klanten van Belgacom een brief in de bus waarin ze aangespoord werden om een bepaald bedrag te betalen om hun domeinnaam te vernieuwen. Nochtans beschikken de klanten van Belgacom over een gratis domeinnaam, inbegrepen in het internetabonnement. De brief ging niet uit van Belgacom maar van het bedrijf “Domain Renewal Group”. Deze actie heeft duidelijk frauduleuze bedoelingen.
Belgacom roept haar klanten op om zeker niet in te gaan op de vraag van andere bedrijven om te betalen voor een vernieuwing van hun domeinnaam. Het bedrijf herinnert er haar klanten aan dat hun domeinnaam automatisch wordt vernieuwd. Gratis domeinnamen als onderdeel van een internetabonnement blijven gratis, ook bij vernieuwing.
Belgacom reageerde onmiddellijk op de valse oproep door haar domeinnaamgebruikers via e-mail te waarschuwen voor de fraude. Indien de klant het nodig vindt, stuurt Belgacom hem alle informatie en richtlijnen over zijn domeinnaam op. Belgacom onderstreept dat zij geen enkele link heeft met Domain Renewal Group en dat dit bedrijf dus ook niet instaat voor de vernieuwing van de domeinnamen van Belgacom.
Belgacom diende tevens klacht in bij de federale computer crime unit (FCCU) en bij FOD Economie.
Klanten die dergelijke frauduleuze praktijken merken, mogen dat altijd melden op [email protected].
Belgacom waarschuwt klanten voor fraude
Onlangs kregen klanten van Belgacom een brief in de bus waarin ze aangespoord werden om een bepaald bedrag te betalen om hun domeinnaam te vernieuwen. Nochtans beschikken de klanten van Belgacom over een gratis domeinnaam, inbegrepen in het internetabonnement. De brief ging niet uit van Belgacom maar van het bedrijf “Domain Renewal Group”. Deze actie heeft duidelijk frauduleuze bedoelingen.
Belgacom roept haar klanten op om zeker niet in te gaan op de vraag van andere bedrijven om te betalen voor een vernieuwing van hun domeinnaam. Het bedrijf herinnert er haar klanten aan dat hun domeinnaam automatisch wordt vernieuwd. Gratis domeinnamen als onderdeel van een internetabonnement blijven gratis, ook bij vernieuwing.
Belgacom reageerde onmiddellijk op de valse oproep door haar domeinnaamgebruikers via e-mail te waarschuwen voor de fraude. Indien de klant het nodig vindt, stuurt Belgacom hem alle informatie en richtlijnen over zijn domeinnaam op. Belgacom onderstreept dat zij geen enkele link heeft met Domain Renewal Group en dat dit bedrijf dus ook niet instaat voor de vernieuwing van de domeinnamen van Belgacom.
Belgacom diende tevens klacht in bij de federale computer crime unit (FCCU) en bij FOD Economie.
Klanten die dergelijke frauduleuze praktijken merken, mogen dat altijd melden op [email protected].
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Heb ook zo'n brief gekregen van da engels bedrijf
Heb toen direkt Belgacom op de hoogte gebracht en binnen de 24 u kreeg ik al mail terug van belgacom
Met de melding dit is frauduleus en nie top ingaan plus een dank woordje voor hen op de hoogte te brengen
Wou dit even melden dat Belgacom in zulke gevallen heel snel op de bal speelt
Heb al twee jaar zo'n gratis domainnaam ****.net plus deraan gekoppelde emailadressen en je kan die gewoon koppelen aan de gratis webruimte
Dit even ter info
Heb toen direkt Belgacom op de hoogte gebracht en binnen de 24 u kreeg ik al mail terug van belgacom
Met de melding dit is frauduleus en nie top ingaan plus een dank woordje voor hen op de hoogte te brengen
Wou dit even melden dat Belgacom in zulke gevallen heel snel op de bal speelt
Heb al twee jaar zo'n gratis domainnaam ****.net plus deraan gekoppelde emailadressen en je kan die gewoon koppelen aan de gratis webruimte
Dit even ter info
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Tja, zo krijg je inderdaad meer en meer brieven.
Ook van de bewuste bedrijvengidsen...
Registreren van domeinen moet je nooit doen bij je ISP doen.
Heb zelfs een tijd geweten dat sommige tot 5.000 Bef vroegen indertijd voor een domein.
Schande, ik registreer ze nu als reseller voor 11,00 EUR voor een BE-domein, dus moet je niet vragen wat woekerwinsten ze maken hierop ...
Ook van de bewuste bedrijvengidsen...
Registreren van domeinen moet je nooit doen bij je ISP doen.
Heb zelfs een tijd geweten dat sommige tot 5.000 Bef vroegen indertijd voor een domein.
Schande, ik registreer ze nu als reseller voor 11,00 EUR voor een BE-domein, dus moet je niet vragen wat woekerwinsten ze maken hierop ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
waarom is een dns zo duur bij belgacom?
Bij andere providers sta je volledig zelf in voor de configuratie en beheer van uw domeinnaam. Ge krijgt daar ook totaal geen support.
Vandaar de spotgoedkope prijzen.
Bij Belgacom krijg je wel support. Belgacom zal alles op uw aanvraag instellen voor diegene die niet zo handig zijn in die dingen.
Vandaar de iets hogere prijs.
Daarnaast kan je ook alles wel zelf beheren via de e-services.
Bij andere providers sta je volledig zelf in voor de configuratie en beheer van uw domeinnaam. Ge krijgt daar ook totaal geen support.
Vandaar de spotgoedkope prijzen.
Bij Belgacom krijg je wel support. Belgacom zal alles op uw aanvraag instellen voor diegene die niet zo handig zijn in die dingen.
Vandaar de iets hogere prijs.
Daarnaast kan je ook alles wel zelf beheren via de e-services.
- svermassen
- Elite Poster
Bij VibiT, waar ik het reseller-account heb, is er zowel support van hun als van mij.
Dus ik denk toch dat het en goedkoper en met support kan ...
Dus ik denk toch dat het en goedkoper en met support kan ...
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dan vraag ik mij af wat voor woekerwinsten jij maakt. DNS.be vraag maar €3,neklets per .be domeinnaam.svermassen schreef:Schande, ik registreer ze nu als reseller voor 11,00 EUR voor een BE-domein, dus moet je niet vragen wat woekerwinsten ze maken hierop ...
Bij OVH kan ik domeinnamen registeren voor €5.7, inclusief dns hosting.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mja, hier hetzelfde: ik resell ook domeinnamen aan mensen die er hoegenaamd niks van kennen en aan een veel lagere prijs. Het is gewoon BGC zijn core business niet, laat ons het daarbij houden.
- svermassen
- Elite Poster
Wel effe eens duidelijk maken.Trojan schreef:Dan vraag ik mij af wat voor woekerwinsten jij maakt. DNS.be vraag maar €3,neklets per .be domeinnaam.svermassen schreef:Schande, ik registreer ze nu als reseller voor 11,00 EUR voor een BE-domein, dus moet je niet vragen wat woekerwinsten ze maken hierop ...
Bij OVH kan ik domeinnamen registeren voor €5.7, inclusief dns hosting.
Reseller van een hosting-bedrijf, niet een registrar van DNS...
Wil dus zeggen dat ik het grootste deel 80% moet afdragen aan de hosting.
En daarbij komt dan ook nog eens de tijd die ik erin steek.
Ook al is dat niet veel.
Dus mag ik blij zijn als er er 1 à 2 euro aan overhoud ...
- Trojan
- Elite Poster
Dan laat gij u serieus in 't zak zetten. Veel werk voor weinig geld.
Ge kunt dan zelf beter registrar worden voor dns.be en zelf een dns server en eventueel wat hosting opzetten. Ge gaat er meer aan verdienen op lange termijn.
Ze bieden reeds gratis email en hosting aan hun klanten aan. En ze hebben nog een hoop randactiviteiten die niets meer te maken hebben met hun core business als ISP.
Ge kunt dan zelf beter registrar worden voor dns.be en zelf een dns server en eventueel wat hosting opzetten. Ge gaat er meer aan verdienen op lange termijn.
Wat is dan wel hun core business?Goztow schreef:Mja, hier hetzelfde: ik resell ook domeinnamen aan mensen die er hoegenaamd niks van kennen en aan een veel lagere prijs. Het is gewoon BGC zijn core business niet, laat ons het daarbij houden.
Ze bieden reeds gratis email en hosting aan hun klanten aan. En ze hebben nog een hoop randactiviteiten die niets meer te maken hebben met hun core business als ISP.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xenne
- Elite Poster
gisteren ook die brief ontvangen
- svermassen
- Elite Poster
Het is ook niet mijn core-businessTrojan schreef:Dan laat gij u serieus in 't zak zetten. Veel werk voor weinig geld.

- Trojan
- Elite Poster
Voor diegene die een brief krijgen van Domain Renewal Group en hoog van de toren schreeuwen dat het om fraude gaat.
Gelieve de brief duidelijk te lezen, er staat duidelijk in dat het gaat over het transferen van een domeinnaam naar DRG. Er staat nergens dat ge moet betalen voor het verlangen van een domein dat niet bij hun staat, in tegenstelling tot wat hun naam doet uitschijnen.
Dat het een dubieuze en misleidende praktijk is staat buiten kijf, maar van fraude pur-sang is er imho geen sprake zolang ze de "beloofde" dienst leveren.
Gelieve de brief duidelijk te lezen, er staat duidelijk in dat het gaat over het transferen van een domeinnaam naar DRG. Er staat nergens dat ge moet betalen voor het verlangen van een domein dat niet bij hun staat, in tegenstelling tot wat hun naam doet uitschijnen.
Dat het een dubieuze en misleidende praktijk is staat buiten kijf, maar van fraude pur-sang is er imho geen sprake zolang ze de "beloofde" dienst leveren.
- xenne
- Elite Poster
vandaag volgende melding belgacom
Mocht u een brief ontvangen van een ander bedrijf zoals Domain Renewal Group (met daarin de vraag om uw domeinnaam te vernieuwen door een bepaald bedrag te betalen aan Domain Renewal Group), reageer er dan in ieder geval NIET op en betaal zeker NIETS!
Uw domeinnaam wordt bij Belgacom automatisch vernieuwd. Indien u recht hebt op een gratis domeinnaam als onderdeel van uw internetabonnement, dan blijft deze domeinnaam bij Belgacom gratis, ook bij vernieuwing.
Belgacom verzendt u zelf – indien nodig - alle informatie en richtlijnen in verband met uw domeinnaam.
Mocht u een brief ontvangen van een ander bedrijf zoals Domain Renewal Group (met daarin de vraag om uw domeinnaam te vernieuwen door een bepaald bedrag te betalen aan Domain Renewal Group), reageer er dan in ieder geval NIET op en betaal zeker NIETS!
Uw domeinnaam wordt bij Belgacom automatisch vernieuwd. Indien u recht hebt op een gratis domeinnaam als onderdeel van uw internetabonnement, dan blijft deze domeinnaam bij Belgacom gratis, ook bij vernieuwing.
Belgacom verzendt u zelf – indien nodig - alle informatie en richtlijnen in verband met uw domeinnaam.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Stel dat er daar echt iemand in zou lopen en dus betaald, kunnen zij werkelijk dit domein wegkapen? Wij als BC klant zijn toch geen echte eigenaar maar hebben toch alleen maar een gebruiksrecht op die namen (en dan nog alleen maar zolang BC dit wil aanbieden aan haar klanten).
Je zou dan verwachten dat zij zo'n echte domeinkaping maar kunnen uitvoeren door contact te nemen met BC zelf (of een derde instantie die dit voor BC doet) ipv bij de klant ... ?
Je zou dan verwachten dat zij zo'n echte domeinkaping maar kunnen uitvoeren door contact te nemen met BC zelf (of een derde instantie die dit voor BC doet) ipv bij de klant ... ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- Trojan
- Elite Poster
Dat hangt er allemaal vanaf op welke naam de domeinnaam geregistreerd wordt en hoe de transferprocedure van een .net domein verloopt.
Mijn .net dat ik gratis van belgacom gekregen heb staat alvast op mijn eigen naam volgens de whois gegevens, aldus ben ik zelf verantwoordelijk voor de overdracht en de daarbij horende kosten.
Belgacom is zelf blijkbaar geen registrar voor .net, volgens de whois registreren ze via tucows.
Mijn .net dat ik gratis van belgacom gekregen heb staat alvast op mijn eigen naam volgens de whois gegevens, aldus ben ik zelf verantwoordelijk voor de overdracht en de daarbij horende kosten.
Belgacom is zelf blijkbaar geen registrar voor .net, volgens de whois registreren ze via tucows.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Die gratis domeinnaam zal wel bij iedereen op hun eigen naam in de whois staan, ik zie anders niet in hoe ze zomaar aan ons postadres geraken + de koppeling maken naar het domeinbezit ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1