Belgacom Comfort + telefonie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb even jullie raad nodig ivm internet + telefonie.

Momenteel heb ik een Comfort FUP (42,50 euro/maand), maar omdat het bereik van van onze GSM's in huis zo verschrikkelijk slecht is, willen we ook telefonie nemen. Nu keek ik op de site van Belgacom, en daar kan ik een Pack Telephony + Internet + TV met Belgacom Comfort en FUP nemen voor € 61,40. Ze zeggen natuurlijk wel dat dig TV gratis is, mar dan zou ik bijna 20 euro/maand moeten betalen voor enkel de telefonie ? Dit vind ik wel belachelijk veel !

Welke zijn mijn alternatieven ? Van VOIP kennek eigenlijk niet zo veel ... Digitale TV van Belgacom is overigens geen must.

Alvast bedankt voor mee te willen denken.

Groeten,
Kristof
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op de website staat:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ntel_price
Comfort + Classic = 43,45 euro per maand, doe daar FUP bij en je krijgt 53,45 euro per maand. (vanaf 1 januari geldt een kleine prijsverhoging). Dit geldt indien Digi TV niet inbegrepen is.
Met Belgacom TV komt dat neer op 61,40 euro per maand. (omdat het prijsvoordeel van de packkorting 18,50 euro bedraagt = belgacom tv comfort)

Alternatieven zijn EDPnet (49,95), Scarlet (40) en Dommel (50). Kijk voor meer info op hun website.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 14 dec 2010, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

als alternatief voor de vaste telefoon kan je VOIP overwegen.
In het subforum over VOIP vind je veel info.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Een vaste lijn kost inderdaad 19 € bij Belgacom.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Als je van VOIP niet veel kent, het Belgacom aanbod noem I-Talk en is heel erg simpel in gebruik en je dient zelf niets te configureren.
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Helaas zit ik nog 9 maanden vast aan Belgacom.

Zal eens in het VOIP forum kijken. ITalk lijkt me ook niet bepaald goedkoop, of vergis ik mij ?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien moet je je belprofiel eens schetsen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

I-Talk is gratis als 2de nummer (als je al een vaste lijn hebt).
Anders kost het 6.50 €/mnd, of 15€/mnd als je de optie Happy Time neemt (gratis bellen tijdens dal-uren).
+ 50€ activatie + terug 12-maand vast contract.

- Zoals quistnix aangaf: het voordeel van I-talk is: eenvoudig aan te sluiten op de BBox2, onafhankelijk van internet (VLAN20). Nadeel is: niet goedkoop, Belgacom tarieven naar buitenland extreem duur (vb buurlanden vast: 20.07 ct/min + 11.13 cent set-up, buurlanden mobiel: 59.75 ct/min).

- Goedkoper is een VOIP-in nummer bij een VOIP provider (vb WeePee: éénmalig 18€ voor je nummer, geen activatiekosten, geen abbokosten), tarieven binnenland vergelijkbaar met de nationale operatoren, tarieven buitenland stukken goedkoper.
Kwaliteit en betrouwbaarheid zeer goed.
Nadeel: beetje moeilijker om in te stellen (VOIP achter BBox2 is een echte challenge), eventueel de kosten van een goede VOIP router. Maar eenmaal ingesteld loopt het probleemloos.

- Nog goedkoper (tot gratis) en alleen om uit te bellen zijn de low-cost VOIp providers. Nadeel: iets minder betrouwbaar, zero service ...

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat we heel veel gaan bellen (en zeker helemaal niet naar het buitenland), daarom dat ik een abbo van 15 euro te duur vind.
VOIP lijkt me wel interessant, ben nu het betreffende forum aan het nalezen.

Heb hieromtrent wel nog enkele vragen...
1) Als ik aan het downloaden ben, heeft dit dan invloed op mijn telefoonverkeer ?
2) Ik moet dan een VOIP telefoon kopen, of kan ik een koppelstuk kopen zodat ik een normale telefoon kan gebruiken ?
3) Sluit ik die telefoon aan op de telefoon uitgang van de BBOX2 of niet niet ?

Gr,
Deva
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

1) Een VoIP gesprek heeft in de regel 100 kbps nodig in beide richtingen. Dus een download zal normaal geen invloed hebben, maar een serieuze upload kan wel heel nadelige invloed hebben op de kwaliteit.
Het grappige is dat je dit als VoIP gebruiker niet zelf merkt (=download), maar de slechte kwaliteit van het gesprek alleen gemerkt wordt door de gesprekspartner (= upload).
Een goede VoIP router heeft QoS aan boord (waarbij prioriteit gegeven wordt aan VoIP boven internet)

2) Er zijn 4 mogelijkheden om VoIP hardware aan te sluiten:
  • een analoge telefooon op de BBox2 aansluiten, en de VoIP van je BBox2 gebruiken.
  • een IP telefoon (aan te sluiten op je netwerk).
  • een VoIP ATA, waarop je een normale analoge telefoon kan aansluiten.
  • een VoIP router, die gelijktijdig dienst doet als router voor je Internet, en voor VoIP.
In de 3 laatste gevallen kan je meestal meerdere VoIP providers instellen, in de BBox2 is dit beperkt tot één.

3) Er zijn veel problemen gemeld hier op dit Forum om VoIP werkend te krijgen achter de BBox2 (en weinig oplossingen). De formule met de minste problemen is een VoIP router, aangesloten op de BBox2, die een eigen PPPoE verbinding opbouwt.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Hoi philippe_d,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg ! Hier ben ik al wat mee. Maar als ik me niet vergis kan ik via mijn Comfort abo maar 1 PPoE sessie tegelijkertijd, of niet ?
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb even wat liggen googlen, en kwam op volgende handset uit: C470ip. Deze zou ik dan kunnen configureren met meerdere accounts (eentje voor naar vaste lijnen, en eentje voor mobiele). Is deze makkelijk werkende te krijgen met een BBOX-2?

Deze zou dan dienen voor de living. Echter wil ik ook een telefoon op de slaapkamer. De slaapkamer licht recht boven de living, maar met mijn wireless (AP staat in de lving) heb ik daar bijna geen bereik meer... Moet ik dan 2 basisstations kopen ?

Groeten,
deva
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Of is er mss een goedkope VOIP router (met meerdere accounts) die je kan aanbevelen icm de BBOX ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Die Siemens telefoon is makkelijk werkende te krijgen, je hoeft niks speciaals te doen, gewoon aan je netwerk hangen en configureren.
Die telefoon werkt niet via wifi maar via dect, je hoeft dus geen extra basis station te kopen (werkt ook niet, je moet een repeater kopen niet een extra basis) Dect werkt veel verder dan wifi.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Misschien een wat vreemde vraag, maar hebben andere operatoren ook zo'n slechte ontvangst (ik neem aan dat je nu bij proximus bent; eens testen met mobistar en base dus). Misschien is met een "switch" van operator je probleem ook gewoon opgelost?
Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb inderdaad Proximus. Mijn vriendin heeft Mobistar en die heeft het probleem ook ...
devastator
Elite Poster
Elite Poster

heb sinds gisteren de C470IP icm EasyVoip en JustVoip.
Bevalt me reuze !

Bedankt voor de tips !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”