Gratis internet voor iedereen dankzij wifi-delen

Nieuws omtrent telecommunicatie
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

localhost schreef:
KRL100 schreef:Gisteren Wardrive op mijn Android GSM geïnstalleerd en eens laten scannen tussen Wevelgem en Diksmuide.
Dus ongeveer 1/6 staat open.
de vraag is of het "helemaal open" staat...
je kunt geconfronteerd worden met een "captive portal" die jouw username/paswoord vraagt
of je kunt op een of andere adsl modem eindigen die een account vraagt om in te geven.... alvorens het zijn ppoe sessie doet...
(sommigen doen dat via de pppoe client onder windows precies) en dan zijn je statistieken dus nogal aan de positieve kant :-)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

skynetbbs schreef: echte tweakers hebben een guestlan dat gebruik maakt van WISPr (http://en.wikipedia.org/wiki/WISPr)
zoals FON :-)
Ik heb FON ook eens bekeken (zie topic over hotspots waar we allebei actief waren), en vooral die FON Simpl zag er goed uit, omdat ik het niet als echte router wil gebruiken, maar puur om wifi toegankelijk te maken aan derden. Alleen is de release van die Simpl steeds uitgesteld. Ik heb net nog eens gegoogled en een artikel van 29/11 gevonden dat hij nu gereleased wordt?

Dus momenteel heb ik de wifi van de BBox2 ingesteld als guest-wifi en daarachter een Fritzbox met eigen PPPoE-connectie voor het privé-netwerk. Dan doet die BBox2 toch nog iets meer dan enkel VDSL-modem spelen. Uiteraard zijn het 2 verschillende WPA-keys.
De smartphones van mij en mijn vrouw hebben voor hun synchronisatie (google calendar enz) het privé-netwerk niet nodig, daarom heb ik ze nu geconfigureerd dat ze de guest-wifi gebruiken. Op die manier merk ik het ook sneller als er problemen zijn met de BBox2.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:
localhost schreef:
KRL100 schreef:Gisteren Wardrive op mijn Android GSM geïnstalleerd en eens laten scannen tussen Wevelgem en Diksmuide.
[EDIT: quote hersteld]
Dus ongeveer 1/6 staat open.
de vraag is of het "helemaal open" staat...
je kunt geconfronteerd worden met een "captive portal" die jouw username/paswoord vraagt
of je kunt op een of andere adsl modem eindigen die een account vraagt om in te geven.... alvorens het zijn ppoe sessie doet...
(sommigen doen dat via de pppoe client onder windows precies) en dan zijn je statistieken dus nogal aan de positieve kant :-)
Dat is een goede vraag maar ik ga er mij niet mee bezig houden.

Tenandere, ik moet het eerste captive portal nog tegenkomen dat ik niet kan omzeilen door een tunneltje op te zetten via NSTX of ICMPTX. Ze zullen wel bestaan maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Tot zolang ga ik los door al die captive portals. Uiteraard moet ik daarvoor op voorhand een NSTX of ICMPTX server aan het net hangen, maar dat is dus wel degelijk het geval.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef: Tenandere, ik moet het eerste captive portal nog tegenkomen dat ik niet kan omzeilen door een tunneltje op te zetten via NSTX of ICMPTX. Ze zullen wel bestaan maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Tot zolang ga ik los door al die captive portals. Uiteraard moet ik daarvoor op voorhand een NSTX of ICMPTX server aan het net hangen, maar dat is dus wel degelijk het geval.
Heb je het hier over het feit dat de meesten poort 53 (dns) laten openstaan naar eender waar ipv een iptables DNAT naar hun eigen dnsmasq of opendns service?

imho is dns tunnelling leuk... maar traag...
voor al die mensen die over "torrents" en andere gigabyte trekkende traffiek hebben hoeven hier alvast niet bang voor te zijn...
hooguit genoeg voor een telnet sessie te doen naar je server en je mail met "mutt" te lezen imho :-)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

skynetbbs schreef:Heb je het hier over het feit dat de meesten poort 53 (dns) laten openstaan naar eender waar ipv een iptables DNAT naar hun eigen dnsmasq of opendns service?
Daar heb ik het exact over.
skynetbbs schreef:imho is dns tunnelling leuk... maar traag...
voor al die mensen die over "torrents" en andere gigabyte trekkende traffiek hebben hoeven hier alvast niet bang voor te zijn...
hooguit genoeg voor een telnet sessie te doen naar je server en je mail met "mutt" te lezen imho :-)
Traagheid is voor mij geen enkel bezwaar want het is toch maar voor wat te surfen of te mailen.
Torrents reserveer ik uiteraard voor mijn 18,5Mbps Scarletlijntje thuis.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Torrents reserveer ik uiteraard voor mijn 18,5Mbps Scarletlijntje thuis.
tuurlijk die haalt m'n fonera (3W toestel) zelf af en zet het op de geattacheerde 2,5inch hdd
en ik duid ze aan via een firefox plugin van remote
http://wiki.fon.com/wiki/Torrent_Client ... e_from_WAN

je kunt er nog meer mee dan alleen wifi-delen

en de dns tunnel is ook snel tegengegaan :-)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

skynetbbs schreef:en de dns tunnel is ook snel tegengegaan :-)
Het is niet omdat het kan tegengehouden worden, dat het ook veel gebeurt. :-)
Tenandere, er is ook nog een icmptx tunnel. IP-over-ping, baby! :beerchug:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:
skynetbbs schreef:en de dns tunnel is ook snel tegengegaan :-)
Het is niet omdat het kan tegengehouden worden, dat het ook veel gebeurt. :-)
Tenandere, er is ook nog een icmptx tunnel. IP-over-ping, baby! :beerchug:
tja en zelfs als er een handige plugin komt zoals "Fire"Sheep hebben oa facebook/twitter hun https nog niet verscherpt. Hoeveel mensen gebruiken er dan HttpsAnywhere om toch maar veilig te "facebooken" :-)
Theeft ook geduurt tot er ene fluitjes uit de kellogs cornflakes kon gebruiken om gratis te bellen (blackbox/bluebox hacking) begin jaren 80 :-) ... pas toen iedereen het kon hebben telefoonmaatschappijen actie ondernomen hiertegen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”