Synology DS211(j) NAS

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Iemand ervaring met bovenvermeld NAS systeem?
Meer info over de DS211 ( http://www.synology.com/enu/products/DS211/index.php )
Meer info over de DS211j ( http://www.synology.com/enu/products/DS211j/index.php )

De DS211j is het budget toestel van de twee.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb momenteel de DS-107e en DS-207+.

Wat wil je specifiek weten?

Ik overweeg om een nieuwe NAS te kopen, en twijfel nog tussen de DS-211(+) en de DS-411.
Dus ben er zeker tevreden over, maar ik merk dat de 7-reeks tegenwoordig niet alle upgrades meer krijgt (oa de Time Backup machine, wat me een goede feature lijkt), vandaar dat ik de mijne wil vervangen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Misschien zat iemand op dit forum die ook zo'n toestel heb. Over de technische specificaties heb ik niet zo direct vragen. Het ziet er een degelijk toestel uit. Twijfel enkel nog tussen de ds211j of ds211. Enkel de CPU (1.2 /1.6 Ghz) en RAM ( 128 / 256 ) zijn eigenlijk de grote verschillen tussen deze 2 toestellen. Nu op zoek naar de laagste prijs om deze te kopen.

Zou kijken om er dan 2 x 2TB in te droppen. Weet je dus goede/zuinige/goedkope HD's, je mag het mij altijd laten weten :wink:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Heb er 2x 1 TB insteken (in RAID-1), de WD10EADS. Hebben goede specs en zijn zuinig.

Ik weet dat ze goed geprijsd staan bij http://www.mobile-harddisk.nl/ (geen ervaring) en zercom.eu (prima service, maar weet niet of ze ook opsturen. Zitten in Eindhoven)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Argon schreef:Twijfel enkel nog tussen de ds211j of ds211. Enkel de CPU (1.2 /1.6 Ghz) en RAM ( 128 / 256 ) zijn eigenlijk de grote verschillen tussen deze 2 toestellen.
Dus is het de vraag waarvoor je de NAS gaat gebruiken? Indien louter voor NAS-doeleinden (zijnde files opslaan en delen), zal de "j" versie wel volstaan. Wil je echter ten volle gebruik maken van alle features van de Synology (ik denk aan de web- & databaseserver, nzb-client, etc.), dan is extra CPU-power welkom. Zelf heb ik een DS-1010+ en dat is in elk geval een verademing t.o.v. mijn vorige (DS-207+). Ik run er dan ook wel het e.e.a. op (o.a. sabnzbd en squeezecenter, om de twee grootste cpu-slokoppen te noemen).
Argon schreef:Nu op zoek naar de laagste prijs om deze te kopen.
Dat lijkt me eenvoudig: even op tweakers.net/pricewatch kijken. De mijne was het goedkoopst bij Zercom en heb daar goede ervaringen mee.
Argon schreef:Weet je dus goede/zuinige/goedkope HD's, je mag het mij altijd laten weten :wink:
Let vooral op dewelke zijn goedgekeurd door Synology zelf... Heb goede ervaringen (i.c.m. Synology Diskstations) met de WD GreenPower en de Samsung EcoGreen reeksen (beiden budget-reeksen). Misschien nog wel een tip: als het kan (desnoods geef je iets meer uit) proberen twee disks van dezelfde reeks te nemen, maar wel van een andere productiebatch. Als er dan in een bepaalde batch een foutje geslopen is, dan zullen je disks minder kans lopen op tegelijkertijd uit te vallen, wat uwe RAID-setup een beetje teniet zou doen (kans is minimaal, maar toch...). ;)
ooh. shiny.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Voor ervaring met de Synology NASsen die je aangeeft kan je best terrecht op http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1363333

Hamvraag is inderdaad wat je wil doen. Als je via nieuwsservers (NZB) wil werken met rarren en parren dan is een goede CPU aangenaam maar belangrijker is de grootte van het geheugen. Voor NZB is 256MB een minimum.

Zoals cloink ook al zei tweakers pricewatch is geweldig, gebruik ik altijd voor IT materiaal.

Zelf heb ik voor de Samsung 2TB F3 ecogreen gekozen. HDD's in een NAS blijft een hekel punt vind ik. Zoals gezegt kijk op de synology site na welke compatibiliteit er is en op bv. tweakers forum naar ervaringen van gebruikers. Trouwens de F3 Samsung schijven zou beter presteren dan de nieuwere F4 reeks !
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik zal dan voor de DS211 gaan. Ik download nu via NZB op mijn HTPC (Acer Aspire Revo 3610). Daar draait ook een klein phpbb3 forum op.
Dan kan ik dat forum + sabnzbd overzetten naar de Synology NAS.

Thx voor de bedenkingen, info, opmerkingen :)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

stoppen jullie hier 5400rpm schijven in, of 7200rpm?

Wil me ook zo'n ds211j aanschaffen, 2x2tb, maar niet in raid zodat ik 4 TB ter beschikking heb, maar weet niet goed welke schijven :s
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Voor een NAS lijkt me de HD zelden de bottleneck hoor, zelf steek ik dus steevast 5400 RPM schijven.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hangt ervan af wat voor soort files je leest... één grote, geen probleem... veel kleintjes een ramp bij 5400.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Het zullen veeleer grote bestanden zijn, 300mb tot 20gb :angel:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Let op dat een NAS enkel hoge snelheden haalt bij grote bestanden, niet bij kleine. De huidige 2TB 5400rpm schijven zijn snel genoeg. Denk niet dat een 7200rpm schijf zoveel sneller zou zijn.
Hier een lijst van HDD groter dan 1.5TB.
http://nl.hardware.info/productinfo/ben ... ts[]=69460
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”