Een collega van mij heeft een vervelend probleem met een (4 jaar ?) oude Medion laptop.
Hij was wireless online en was foto's van HD aan't bekijken toen zijn computer "vast sloeg", de cursor bewoog niet meer en er was geen reactie van toetscombinaties meer. De pc werd afgezet door een aantal seconden op de powertoets te drukken. Bij het terug opstarten bleef de pc op het XP opstartscherm met balkje staan, het balkje bleef bewegen maar zelfs na lang wachten startte de pc niet volledig op. Herstart in safe mode met/zonder netwerk, laatste werkende configuratie, herstelpunt.... of wat dan ook geeft hetzelfde resultaat.
Hij heeft de pc bij mij gebracht en met een Ubuntu 10.10 DVD start alles gewoon op, wireless en wired netwerk zijn geen probleem. Waarschijnlijk geen hardwareprobleem dus.
Ik heb met een slipstreamed (n-lite) cd XP SP3 met sata drivers een herinstallatie (zonder format) geprobeerd maar een 10-tal files konden niet gekopieerd worden. Uiteindelijk kwam ik op 100% en ging Windows starten maar dat gebeurde niet. Dan maar weer de powerknop gebruikt en weer gestart. Buiten alle verwachting startte alles goed op, er was zelfs geen dataverlies

Nu bleek dat wired netwerken geen probleem was maar wireless gaf een foutmelding dat er geen drivers geïnstalleerd waren. In control panel/system bij devices staan geen foutmeldingen maar bij de netwerk adapters staat naast de ethernet NIC LAN 1394.
Zoeken naar nieuwe hardware geeft geen resultaat, het lijkt alsof er geen wifikaart aanwezig is.
Na het manueel installeren van de Wifi drivers staat bij de netwerk adapters er wel een wireless kaart bij maar deze is niet te activeren, bij het aanklikken van het Wifi icoontje in de taakbalk staat er nog steeds "no drivers" en "turn Wifi on" geeft dus foutmelding

Het ZD programma kan ook geen netwerken vinden met of zonder Wireless Zero Config service gestart.
Ondertussen is er wel een up to date back-up van alle data en ik vrees dat een clean install de enige optie zal zijn behalve als één van de wizzards hier nog ideeën heeft.
Vreemd dat die 1394 steeds opduikt bij netwerk adapters (komt steeds terug na herstart)
Alvast bedankt voor mogelijke hulp.