Geen wireless meer in XP

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hi,

Een collega van mij heeft een vervelend probleem met een (4 jaar ?) oude Medion laptop.

Hij was wireless online en was foto's van HD aan't bekijken toen zijn computer "vast sloeg", de cursor bewoog niet meer en er was geen reactie van toetscombinaties meer. De pc werd afgezet door een aantal seconden op de powertoets te drukken. Bij het terug opstarten bleef de pc op het XP opstartscherm met balkje staan, het balkje bleef bewegen maar zelfs na lang wachten startte de pc niet volledig op. Herstart in safe mode met/zonder netwerk, laatste werkende configuratie, herstelpunt.... of wat dan ook geeft hetzelfde resultaat.
Hij heeft de pc bij mij gebracht en met een Ubuntu 10.10 DVD start alles gewoon op, wireless en wired netwerk zijn geen probleem. Waarschijnlijk geen hardwareprobleem dus.
Ik heb met een slipstreamed (n-lite) cd XP SP3 met sata drivers een herinstallatie (zonder format) geprobeerd maar een 10-tal files konden niet gekopieerd worden. Uiteindelijk kwam ik op 100% en ging Windows starten maar dat gebeurde niet. Dan maar weer de powerknop gebruikt en weer gestart. Buiten alle verwachting startte alles goed op, er was zelfs geen dataverlies :-D
Nu bleek dat wired netwerken geen probleem was maar wireless gaf een foutmelding dat er geen drivers geïnstalleerd waren. In control panel/system bij devices staan geen foutmeldingen maar bij de netwerk adapters staat naast de ethernet NIC LAN 1394.
Zoeken naar nieuwe hardware geeft geen resultaat, het lijkt alsof er geen wifikaart aanwezig is.
Na het manueel installeren van de Wifi drivers staat bij de netwerk adapters er wel een wireless kaart bij maar deze is niet te activeren, bij het aanklikken van het Wifi icoontje in de taakbalk staat er nog steeds "no drivers" en "turn Wifi on" geeft dus foutmelding :bang:
Het ZD programma kan ook geen netwerken vinden met of zonder Wireless Zero Config service gestart.

Ondertussen is er wel een up to date back-up van alle data en ik vrees dat een clean install de enige optie zal zijn behalve als één van de wizzards hier nog ideeën heeft.

Vreemd dat die 1394 steeds opduikt bij netwerk adapters (komt steeds terug na herstart)

Alvast bedankt voor mogelijke hulp.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1394 is firewire... wat je dus ziet is een LAN emulatie over de firewire interface en heeft op zich dus niets met je wireless te maken.

Voor het overige denk ik dat je gewoon de foutieve drivers hebt... da's nogal een nadeel van die Medion spullen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb de drivers gebruikt die ik op de HD gevonden heb en ook bij de originele install gebruikt werden. Dat die firewire nu opduikt bij de netwerkadapters is ook "gewoon" gebeurd.
De info die in de *.inf staat komt overeen met het soort kaart die in Ubuntu herkend werd (en werkt).

Omdat de laptop al 4 jaar oud is (duo 1.6GHz met 1GB RAM) kan het best zijn dat hij verder niet veel moeite meer gaat doen om hem in orde te krijgen. De pc geeft trouwens al 2-3 jaar HD faillure imminent bij het opstarten, zelf zou ik daar al een andere HD in geplaatst hebben..
Bye, Maurice
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Turn on WIFI... het schakelaartje staat toch op van wireless ?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

r2504 schreef:Turn on WIFI... het schakelaartje staat toch op van wireless ?
Als het zo simpel was zou ik hier geen lang epistel typen :roll:

Het knopje op de pc doet niets en softwarematig (klikken op wireless icoontje en "wireless on" klikken) geeft een "no drivers installed" error.
Bye, Maurice
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

on4bam schreef:Als het zo simpel was zou ik hier geen lang epistel typen :roll:
No pun intended, maar je zou niet de eerste zijn die zoiets belachelijk over het hoofd ziet :)
Afbeelding
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Op de .inf file al ge-rechts-klikt, optie 'install' ?
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Yup, zowel setup.exe als *.inf geprobeerd.

Probleem blijkt nu opgelost... Hij heeft een langere netwerkkabel en nieuwe laptop gekocht... De medion kan wired online en de nieuwe wireless. :banana:
Bye, Maurice
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

on4bam schreef:Yup, zowel setup.exe als *.inf geprobeerd.

Probleem blijkt nu opgelost... Hij heeft een langere netwerkkabel en nieuwe laptop gekocht... De medion kan wired online en de nieuwe wireless. :banana:
en launch manager alles in orde ?
uninstal en terug installen en dan naar start, alle programs , launch manager openen en terug sluiten en dan wireless key indrukken.
sommige programs durven der al eens aan frutselen.
en alle drivers staan op medion site ( laatste nieuwe) voor bepaalde laptop.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

fendtje schreef:
on4bam schreef:Yup, zowel setup.exe als *.inf geprobeerd.

en launch manager alles in orde ?
uninstal en terug installen en dan naar start, alle programs , launch manager openen en terug sluiten en dan wireless key indrukken.
sommige programs durven der al eens aan frutselen.
en alle drivers staan op medion site ( laatste nieuwe) voor bepaalde laptop.
Er is meermaals ge-uninstalled/installed, gereboot e.d. Wat de Medion site betreft, de laptop wordt niet meer gevonden. Enkel een lader en batterij staan in de lijst.
Er zijn geen downloads voor deze criteria: md 98200
Bye, Maurice
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

de drivers staan nog op de medion site

http://www.medion.com/be/nl/service/dow ... &highsub=1

Volledige tekst doorzoeken:
98200 (laad de MD ervoor weg) er wordt popup geopent met de beschikbare drivers ...

hopelijk ben je hiermee wat ...
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Da's een Intel 2200bg chip die daarin zit , kan dat ?

Ik heb een issue gehad met (denk ik) datzelfde model waarbij de ingebouwde WiFi continu z'n connectie verloor.
Uiteindelijk heeft de eigenaar een PC-Card Wifi kaartje gekocht en dat werkte dan wel goed.

Probeer eventueel eens met de drivers van de Intel website (als het zo'n chip is ofcourse) , in de intel/Pro WiFi software is ook een radio on/off knop.
Floris Bakker for president!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Geen idee welke chip (wel intel) maar de drivers die "Dettie" aangaf werken ook niet, ik denk dat het trouwens dezelfde zijn die ik op de HD gevonden had. Feit is dat de laptop al vervangen is en ondertussen als wired backup PC dienst doet.
Bye, Maurice
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

meestal zijn de intel versies nieuwer en ik heb al verschillende keren gemerkt dat die bepaalde problemen oplossen.
Je kan eens proberen ... als je 'm in orde krijgt heb je een "wireless backup"
Floris Bakker for president!
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik heb zelf een Medion MD98200 en de WiFi is een Zydas 1211B 802.11b/g mini PCI-e kaartje. De meest recente drivers voor Windows XP kan je hier vandaan halen. Het is overigens bekend dat dat kaartje problemen geeft (Windows 7 sluit regelmatig niet af, Ubuntu hangt, XP geeft een BSOD).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”