EPG is opgedoken op de kanalen van de VRT op DVB-T
... erg nauwkeurig is het wel niet. Op Canvas is het nu Sport, iets met auto's. Volgens EPG is het iets van Disney. Dat het de mis is nu op Eén hebben ze wel juist.
Update: 11:04 ... en EPG op de VRT is terug weg.
EPG van de VRT op DVB-T
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
TN en BC zijn ook niet altijd correct hoor 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zou heel goed kunnen, veel vertraging door de regen, veel safety car...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Ze zijn nog aan het testen. Tegen einde dit jaar zou het in orde moeten zijn, zo kreeg ik toch te horen 2 weken geleden (toen er nog geen testen zichtbaar waren)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
... EPG is terug. (Brussel).
Wel nu de programma's voor een volledige week. De vorige keer was het slechts drie dagen. Ziet er volledig uit behalve een film nu zaterdag op één om 14:10 is blanco. Het slot klopt wel.
Wel heb ik overal tussen de labels "?"-tekens staan.
Wel nu de programma's voor een volledige week. De vorige keer was het slechts drie dagen. Ziet er volledig uit behalve een film nu zaterdag op één om 14:10 is blanco. Het slot klopt wel.
Wel heb ik overal tussen de labels "?"-tekens staan.
-
- Elite Poster
Dat is goed nieuws.
Als je nu via de EPG gids een programma laat opnemen, en dat programma start later dan aangegeven in de programmatie wat zal er dan gebeuren met de opname ?
Start die ook later (en heb je dus de hele film) of start die gewoon volgens de programmagids en mis je het einde van de film ?
Als je nu via de EPG gids een programma laat opnemen, en dat programma start later dan aangegeven in de programmatie wat zal er dan gebeuren met de opname ?
Start die ook later (en heb je dus de hele film) of start die gewoon volgens de programmagids en mis je het einde van de film ?
- WalterB1
- Elite Poster
Dat zou men denken maar dat zal zo niet zijn. Het is zelfs niet zo bij "Belgacom TV". Als je daar een programma via hun EPG laat opnemen gaat het enkel die uren opnemen volgens het voorziene schema ongeachte het reëele starttijdstip. ( of einde)fredo66 schreef:Dat is goed nieuws.
Ik heb gisteren Villa politica met de nieuwe EPG functie met mijn DVB-T ontvanger met hardeschijf laten opnemen en het begin was niet opgenomen. (wel niet veel gemist). Om niets te missen moet via EPG de programma's gaan programmeren en dan daarna naar de lijst met geplande opnames moeten gaan om die te bewerken en marges in te stellen. Zou handig zijn als uw DVB-t ontvanger een optie heeft om standaard een bepaalde marge te nemen (ik kan dat niet).
Nadeel is wel als je meerdere aansluitende programma's wil opnemen je dan steeds met marges dan opnameconflicten krijgt (zoals ik veel had toen ik Belgacom TV had)
-
- Elite Poster
Inderdaad en bij Telenet zou dat ook zo zijn zei me iemand dit weekend ... ?WalterB1 schreef:Het is zelfs niet zo bij "Belgacom TV". Als je daar een programma via hun EPG laat opnemen gaat het enkel die uren opnemen volgens het voorziene schema ongeachte het reëele starttijdstip. ( of einde)
... Om niets te missen moet via EPG de programma's gaan programmeren en dan daarna naar de lijst met geplande opnames moeten gaan om die te bewerken en marges in te stellen. Zou handig zijn als uw DVB-t ontvanger een optie heeft om standaard een bepaalde marge te nemen (ik kan dat niet).
Mijn box heeft ook slechts 2 programmeerwijzen: of manueel of via epg. Via epg opnemen en dan manueel startuur en opnameduur aanpassen is dus nog omslachtiger dan gewoon manueel. Enig voordeel blijft dat het programmabestandsnaam dan de titel van het programma is terwijl je zonder epg dat na de opname zelf moet aanpassen.
Mijn enthousiasme over de vrt epg is trouwens al behoorlijk bekoeld nu ik ook gemerkt heb dat vb. afgelopen weekend de films er gewoon niet inzaten (tekenfilm Wallace & gromit, zaterdagavondlaat avondfilm op canvas) gewoon niet te bespeuren in de EPG !
Zou men dit er met opzet uitlaten ... ? Er was immers die klacht dat men het de mensen te gemakkelijk maakt films op te nemen ...

- WalterB1
- Elite Poster
EPG van de VRT is blijkbaar officeel nu;
(dieplink van de VRT-website)
http://css.trinicom.be/vrt/p_sn_li.aspx ... &NodeID=88
Wordt EPG aangeboden voor DVB-T-kijkers?
Antwoord
Vanaf 1 december 2010 wordt EPG ook aangeboden voor DVB-T-kijkers.
Dit is wel interessant;
Hoe accuraat is de informatie van de EPG op DVB-T?
Antwoord
De techniek achter het systeem laat op dit ogenblik enkel toe dat de informatie tot twee dagen voor uitzending kan worden aangepast. Dit wil zeggen dat ad hoc wijzigingen voorlopig niet kunnen worden opgenomen in de EPG-service. De VRT stelt alles in het werk om permanent een update van de programmagids uit te voeren. We hopen dit begin 2011 te kunnen realiseren.
Digitale kabelkijkers via Telenet of Belgacom, krijgen de programma-informatie nu reeds.
(dieplink van de VRT-website)
http://css.trinicom.be/vrt/p_sn_li.aspx ... &NodeID=88
Wordt EPG aangeboden voor DVB-T-kijkers?
Antwoord
Vanaf 1 december 2010 wordt EPG ook aangeboden voor DVB-T-kijkers.
Dit is wel interessant;
Hoe accuraat is de informatie van de EPG op DVB-T?
Antwoord
De techniek achter het systeem laat op dit ogenblik enkel toe dat de informatie tot twee dagen voor uitzending kan worden aangepast. Dit wil zeggen dat ad hoc wijzigingen voorlopig niet kunnen worden opgenomen in de EPG-service. De VRT stelt alles in het werk om permanent een update van de programmagids uit te voeren. We hopen dit begin 2011 te kunnen realiseren.
Digitale kabelkijkers via Telenet of Belgacom, krijgen de programma-informatie nu reeds.
- WalterB1
- Elite Poster
Ik heb wel nog steeds allemaal vraagtekens in mijn overzicht voor en achter de titels van de programma's. En er zitten ook van die heel korte schijfjes tussen de programma's van een paar minuten. juist genoeg om te zorgen dat het einde of het begin er juist niet opstaat.
-
- Elite Poster
Voor de EPG van de VRT werkt alles nu ok bij mij, zowel in de EPG gids van mijn TV, als in de EPG gids van mijn recorder (emtec). Wel noodzakelijk, zoals je zelf aangaf is start en einduur wat aanpassen als je niets wil missen. In beide gidsen zie ik geen gaten meer.
Het VRT systeem moet ook wat universeler zijn dan dat van de RTBF (en die geven het maar voor een dag of 2). Want daar heb ik in de recorder (emtec) epg geen programmaomschrijving terwijl die er wel is in mijn EPG TV ...
Het VRT systeem moet ook wat universeler zijn dan dat van de RTBF (en die geven het maar voor een dag of 2). Want daar heb ik in de recorder (emtec) epg geen programmaomschrijving terwijl die er wel is in mijn EPG TV ...