Internetten via een gsm-verbinding is nog lang geen volwaardig alternatief voor een vaste internetverbinding. Daarvoor is de kwaliteit van de verbindingen die de gsm-operatoren aanbieden, te wisselvallig.
Test-Aankoop beoordeelde naar eigen zeggen in heel België de ontvangst en de kwaliteit van de mobiele internetverbindingen, in de auto en op de trein. "De balans is niet erg positief", luidt het vrijdag in een persbericht. Proximus kan de beste kaarten voorleggen, maar is erg duur, zegt de consumentenorganisatie. Mobistar doet het minder goed en Base "hinkt helemaal achterop".
Bron: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 677183.htm
Mobiel internet laat nog te wensen over
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Waarheid als een koe; ik surf ook met een stick met proximus; proximus heeft wel de beste 3G dekking maar vooral als je ergens binnegaat scoren ze ook op veel plaatsen slecht en val je op gprs en met gprs heb je het aan je rekker, daar kan je nikske mee doen. Oftewel komt dit doordat er te weinig masten staan oftewel is het signaal niet straf genoeg?? En proximus is ook duur maarja, toch proximus genomen omdat ik 3G in mijn geval heel belangrijk vind.
De snelheid is bij proximus goed maar dan heb je dikwijls het volgende probleem helaas; de snelheid is niet stabiel genoeg, opeens zakt deze zelfs tot 0 en wat gebeurt er dan; het boeltje stopt en ik moet terug afsluiten en terug aanzetten om terug verder te kunnen surfen of tv te kijken zoals ik doe op de laptop of iphone, zeer vervelend dus.Die snelheid moet stabieler om te beginnen en moet toch ook nog hoger liggen.
Met wifi thuis bijvoorbeeld kom ik dit niet tegen het boeltje stopt of opeens de kwaliteit minder word enz... (tenzij de router ofzo effe ombetant durft doen).
Dus als de snelheid stabieler zou zijn en nog hoger zou liggen met alsook een beter bereik binnen overal dan kan iedereen zowel met de laptop als iphone (of andere gsm) perfect surfen en blijven surfen waar en wanneer deze maar wil.
Mobistar is half en half wat 3G betreft; bij deze kan je zo een aantal zenders bekijken via mobiele tv, deze hun mobiele tv is wel beter dan die van proximus, bij proximus is dit een ramp vind ik maar ook bij mobistar hetzelfde probleem er soms problemen zijn doordat de snelheid enzo teveel zakt enz...
Bij base; tja, deze zijn goed voor de portemonee , ze zijn goedkoper dan mobi en proximus, enige nadeel is ze altijd flink achterop lopen op vooral proximus en toch ook wel op mobistar maar vele mensen zijn tot nu toe nog tevreden met EDGE.Al zal dit niet lang meer blijven duren als je zal zien wat men binnen enkele jaren op de markt zal gaan brengen
.
Vna mij mag die 4G er dus snel komen.
De snelheid is bij proximus goed maar dan heb je dikwijls het volgende probleem helaas; de snelheid is niet stabiel genoeg, opeens zakt deze zelfs tot 0 en wat gebeurt er dan; het boeltje stopt en ik moet terug afsluiten en terug aanzetten om terug verder te kunnen surfen of tv te kijken zoals ik doe op de laptop of iphone, zeer vervelend dus.Die snelheid moet stabieler om te beginnen en moet toch ook nog hoger liggen.
Met wifi thuis bijvoorbeeld kom ik dit niet tegen het boeltje stopt of opeens de kwaliteit minder word enz... (tenzij de router ofzo effe ombetant durft doen).
Dus als de snelheid stabieler zou zijn en nog hoger zou liggen met alsook een beter bereik binnen overal dan kan iedereen zowel met de laptop als iphone (of andere gsm) perfect surfen en blijven surfen waar en wanneer deze maar wil.
Mobistar is half en half wat 3G betreft; bij deze kan je zo een aantal zenders bekijken via mobiele tv, deze hun mobiele tv is wel beter dan die van proximus, bij proximus is dit een ramp vind ik maar ook bij mobistar hetzelfde probleem er soms problemen zijn doordat de snelheid enzo teveel zakt enz...
Bij base; tja, deze zijn goed voor de portemonee , ze zijn goedkoper dan mobi en proximus, enige nadeel is ze altijd flink achterop lopen op vooral proximus en toch ook wel op mobistar maar vele mensen zijn tot nu toe nog tevreden met EDGE.Al zal dit niet lang meer blijven duren als je zal zien wat men binnen enkele jaren op de markt zal gaan brengen

Vna mij mag die 4G er dus snel komen.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik denk dat de dekking vooral te maken heeft met de gebruikte frequenties. Op de 2.1Ghz band gaat het signaal veel minder ver dan 900Mhz. Maar op die 900Mhz band zitten ook nog GSM gebruikers. Dus een operator moet de keuze maken welke frequenties ze in de 900Mhz gebruiken voor GSM of UMTS.
Wat BASE betreft: aanvankelijk wilden ze UMTS skippen en investeren in de opvolger. Ze zijn daar nu inderdaad van aan het terugkomen en het zal wel nog een tijdje duren alvorens ze alle UMTS antenne's in gebruik zullen nemen. Enige voordeel is dat ze tenminste overal EDGE aanbieden, wat Proximus niet doet.
Wat BASE betreft: aanvankelijk wilden ze UMTS skippen en investeren in de opvolger. Ze zijn daar nu inderdaad van aan het terugkomen en het zal wel nog een tijdje duren alvorens ze alle UMTS antenne's in gebruik zullen nemen. Enige voordeel is dat ze tenminste overal EDGE aanbieden, wat Proximus niet doet.