Raar latency probleem bij speedtest.net

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zit met een heel raar probleem op mijn PC. Elke test, onafhankelijk van browser die ik doe krijg ik een latency van rond de 400ms... En ik vind de oorzaak niet. Volg even mee:

- Het ligt niet aan de Windows 7 64-bit drivers want in Linux is er geen probleem.
- Het ligt ook niet aan de NIC want naast de ingebouwde NIC op het mobo heb ik er een PCIe kaartje van Intel ingestoken en zelfde probleem
- Het ligt ook niet aan de switch want mijn laptop aangesloten met dezelfde kabel op dezelfde poort als de PC haalt de normale 20ms.
- Het ligt niet aan Telenet want dan zou er onder Linux of met de laptop een probleem moeten zijn
- Het ligt ook niet aan de Windows firewall want die uitgeschakeld verandert niks.
- Ook Trend Micro Titanium Security (what's in a name) uitschakelen verandert niks.
- En gewoon pingen naar de server van de speedtest (bv zethof.org) levert normale pingtijden op.
- Tenslotte ligt het ook niet aan de browser: heb IE, Chrome & FF en ze hebben er allemaal last van.

Nu jullie... Wat oh wat kan het dan zijn? Iemand een idee? :???:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dat elke browser hetzelfde reageert zou kunnen kloppen, want die gebruiken alle 3 dezelfde... Flash-installatie.
Als een manuele ping goeie waarden geeft zou ik me daar niet te druk over maken, 't kan net zo goed aan die Flash liggen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

deej schreef:- Het ligt niet aan de Windows 7 64-bit drivers want in Linux is er geen probleem.
Waaruit trek je deze conclusie? Als je er stap 2 bij trekt, dan klopt het wel (als de insteekNIC een aparte driver zou gebruiken), maar om het in dezelfde regel te gooien is wat kort door de bocht, neen?

Wat zijn de resultaten als je zelf pingt vanuit een dos prompt? Kun je eens nakijken of je NIC toevallig niet op half-duplex gesynct staat? Kun je desnoods op je linux eens mtr installeren en daarmee kijken op welke hop de latency zit?
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sub Zero schreef:Waaruit trek je deze conclusie? Als je er stap 2 bij trekt, dan klopt het wel (als de insteekNIC een aparte driver zou gebruiken), maar om het in dezelfde regel te gooien is wat kort door de bocht, neen?
Nee klopt was slecht geformuleerd. De eerste NIC (onboard) is een Atheros, de tweede is een Intel. Beide hebben het probleem op Windows maar niet op Linux. En ik heb voor de Atheros al alle mogelijk drivers geprobeerd (Windows Update + de drivers van de Asus site + de drivers van Atheros zelf).
Sub Zero schreef:Wat zijn de resultaten als je zelf pingt vanuit een dos prompt? Kun je eens nakijken of je NIC toevallig niet op half-duplex gesynct staat? Kun je desnoods op je linux eens mtr installeren en daarmee kijken op welke hop de latency zit?
DOS prompt zelf pingen: normaal. NICs stonden op auto-neg, heb ze nu gefixt op 1Gbit full duplex en het probleem blijft. Die MTR zal ik straks eens proberen.

@meon het zou inderdaad flash kunnen zijn, zal die eens herinstalleren. De reden dat ik doorduw is mijn perfectionisme, ik wil die fout vinden ;-).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”