Op elke telefoonstekker een splitter?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Bij mijn weten dient enkel een adsl-splitter te zitten daar waar ook een telefoon of fax is aangesloten. Nu beweerde onlangs iemand dat je op elke telefoon contactdoos een splitter dient te steken, ook al wordt die door geen apparaat gebruikt. Klopt dit?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Belgacom zegt dat om te voorkomen dat je een telefoon steekt in een aansluiting waar geen splitter zit, en om splitters te verkopen natuurlijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

koekie schreef:Nu beweerde onlangs iemand dat je op elke telefoon contactdoos een splitter dient te steken ?
Neen, dat klopt niet.
- Bij een ADSL installatie, wordt een ADSL splitter gezet op elke plaats ook een telefoon of fax is aangesloten is.
- Bij een VDSL installatie, wordt één full-rate splitter gezet op het eerste aansluitpunt, en alle verdere vertakkingen lopen vanaf dat aansluitpunt (NTP2007).
- Niets belet U om ook bij een ADSL installatie één full rate DSL splitter te plaatsten, in plaats van individuele ADSL splitters. Het vermijdt het gezeul met de individuele splitters, en je binneninstallatie is dan klaar voor de toekomst.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Dank voor jullie antwoord.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”