Op elke telefoonstekker een splitter?
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Bij mijn weten dient enkel een adsl-splitter te zitten daar waar ook een telefoon of fax is aangesloten. Nu beweerde onlangs iemand dat je op elke telefoon contactdoos een splitter dient te steken, ook al wordt die door geen apparaat gebruikt. Klopt dit?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Belgacom zegt dat om te voorkomen dat je een telefoon steekt in een aansluiting waar geen splitter zit, en om splitters te verkopen natuurlijk.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Neen, dat klopt niet.koekie schreef:Nu beweerde onlangs iemand dat je op elke telefoon contactdoos een splitter dient te steken ?
- Bij een ADSL installatie, wordt een ADSL splitter gezet op elke plaats ook een telefoon of fax is aangesloten is.
- Bij een VDSL installatie, wordt één full-rate splitter gezet op het eerste aansluitpunt, en alle verdere vertakkingen lopen vanaf dat aansluitpunt (NTP2007).
- Niets belet U om ook bij een ADSL installatie één full rate DSL splitter te plaatsten, in plaats van individuele ADSL splitters. Het vermijdt het gezeul met de individuele splitters, en je binneninstallatie is dan klaar voor de toekomst.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.