Huidige situatie :
Vaste telefoon : Telenet
GSM : Telenet
TV : Analoge kabel (dus ook Telenet)
Internet : Dommel Speedconnect + raw copper
Mijn keuze is hierbij op een Bizz Pack van Belgacom gevallen.
* Op zaterdag 20 november begeef ik mij naar een Bizz center in de buurt. Een echte lijdensweg. Gedurende ruim 1 uur heeft de mevrouw van het Bizz center staan klikken op haar computer om mijn bestelling in te geven. Uiteindelijk ging ik buiten met een handgeschreven papiertje met mijn bestelling ... geen bestelnummer niets .... raar. Ze zou me op de hoogte houden van de voortgaan want mijn zaak moest eerst onderzocht worden door de technische dienst
* Vrijdag 26 november : ik bel even naar de mevrouw in kwestie terug. Aangezien we 2 TV's hebben, heb ik dus ook 2 decoders nodig. Ik had eerst gezegd dat ik deze decoder wou huren, maar nu was ik van gedachte veranderd ... ik zou hem kopen. Ze zegt mij dat dit geen probleem is maar dat ik de decoder dan wel moet komen ophalen en direct betalen ... no problem. Ze zegt mij dat mijn aanvraag nog steeds bij de technische dienst zit. Ze zien blijkbaar dat er een lijn binnenkomt maar dat ze dat verder moeten onderzoeken. Ze gaat er vanuit dat mijn internet momenteel eveneens bij Telenet zit. Ik zeg haar dat die lijn die binnenkomt de raw copper is waarover momenteel mijn Dommel internet loopt. Belgacom internet moet Dommel internet echter vervangen en zij kunnen dus die lijn gebruiken. 'Ah ja .... ok' was de reactie.
* Vrijdag 26 november - deel 2 : ik vertrouw het zaakje niet echt. Straks komt Belgacom hier met een groot graafmachine om een tweede lijn binnen te brengen, wat absoluut niet nodig is. Ik beslis om zelf naar de technische dienst te bellen om de zaak te bespreken. Aangezien je het telefoonnummer moet ingeven waarvoor je een technische storing wilt melden (en ik die niet heb), geraak ik niet binnen. Dan bel ik maar naar het algemeen nummer. Na 10 minuutjes wachten krijg ik iemand aan de lijn. 'Bestelling ... welke bestelling mijnheer ? Ik zie geen bestelling op uw adres'. Hmmmmm. 40 minuten aan de lijn gehangen om de bestelling opnieuw door te geven. Ik zie het al gebeuren, straks heb ik hier 2 telefoonlijnen, 2 internet aansluitingen ....

* Zaterdag 27 november : na ons gesprek van gisteren ging ik nog een mailtje krijgen voor de nummeroverdracht. Ik check mijn mail en inderdaad een mailtje van Belgacom betreffende de nummeroverdracht met .... een totaal verkeerd over te dragen nummer. Terug naar Belgacom gebeld .... 15 minuten moeten wachten om de zaak recht te zetten. Nu heb ik wel een correct mailtje gekregen
Ik begin al stilletjes aan spijt te krijgen van mijn beslissing. Echt vlot loopt het niet en dan moeten ze er nog aan beginnen. Ik hou mijn hart al vast voor de installatie.