Vroeger als ik bij telenet was lukte het om het digitale tv signaal over dezelfde kabels te laten lopen als mijn interne netwerk.
Dit was heel simpel te doen door de tv-uitgang van de telenet modem aan te sluiten de switch waarop ook het signaal binnen kwam vanuit mijn scarlet adsl-modem.
Als ik alle toestellen, behalve de digicorder een vast ip-adres gaf en als gateway de scarlet-modem, dan kon ik perfect op het internet en was ook de digicorder volledig bruikbaar.
Nu zit ik volledig bij scarlet one en heb dus enkel de scarlet box. Heeft er iemand een idee of dit ook zou te verwezenlijken zijn, dus tv-uitgang van de box op een switch, alsook de lan-uitgang van de box. En dan alle toestellen behalve de digicorder een vast ip-adres geven.
Ik wil het sowieso eens proberen in het weekend maat het zou leuk zijn moest ik het voordien al weten of het al dan niet zal lukken.
tv-signaal en lan combineren
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Bij mijn weten is het signaal altijd analoog van telenet en wordt het via de digobox/corder omgezet in een digitaal signaal. Dus hetgeen jij deed was een analoog signaal mee over u intern netwerk sturen. (Verbeterd me maar als ik fout ben) En bij scarlet/bgc komt deze vermoed ik al digitaal binnen en heb je altijd een extra decoder voor nodig. Of heb je nog altijd het analoog signaal van telenet?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Pro Member
signaal van telenet wordt in moden toch omgezet naar digitaal en zo via utp doorgegeven naar de digicorder?
Het is dit signaal dat ik ook toegevoegd heb aan mijn intern netwerk.
Wat ik vandaag gedaan heb ik het signaal dat uit de scarletbox komt toegevoegd aan mijn intern netwerk, het werkt maar af en toe zitten er hapering in het beeld ban de digicorder en ook de performantie van het netwerk lijkt niet meer wat het voordien was. Hierdoor heb ik maar alles weer gelaten als het was en zal er binnenkort een nieuw setje devolo's bijkomen.
Wat ik vandaag gedaan heb ik het signaal dat uit de scarletbox komt toegevoegd aan mijn intern netwerk, het werkt maar af en toe zitten er hapering in het beeld ban de digicorder en ook de performantie van het netwerk lijkt niet meer wat het voordien was. Hierdoor heb ik maar alles weer gelaten als het was en zal er binnenkort een nieuw setje devolo's bijkomen.
- TiTanium
- Moderator
Neen hetgeen dat de utp bij de digicorder doe is alleen gegevens uploaden naar het telenet netwerk bevoorbeeld 'A la carte' voor de rest wordt alles via de coax gezonden. Das hetgeen ze mij verteld hebben. Wat bedoel je dan exact met uitgang? scart? want de box van scarlet heeft toch alleen maar scart en hdmi uitgang?dr.trimble schreef:signaal van telenet wordt in moden toch omgezet naar digitaal en zo via utp doorgegeven naar de digicorder?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik heb een setup met een switch.
Telenetmodem en scarletbox gaan samen naar een switch in mijn technische ruimte, gaan daar 1 ethernetkabel op en worden aan de tv terug geslitst via een tweede switch.
Voorlopig werkt deze opstelling zonder probleem.
Telenetmodem en scarletbox gaan samen naar een switch in mijn technische ruimte, gaan daar 1 ethernetkabel op en worden aan de tv terug geslitst via een tweede switch.
Telenet Yugo
OVH voip
-
- Pro Member
de scarletbox van scarlet is de router/modem die aangesloten wordt aan je binnenkomenede VDSL lijn en heeft 1 lan en 2 tv uitgangen.
Met het signaal van telenet bedoelde ik uiteraard het interactieve signaal van telenet dat via de modem binnen komt en via utp naar de digicorder gestuurd wordt, niet het analoge coax-signaal wat natuurlijk niet kan toegvoegd worden aan het bestaande interne netwerk.
Met het signaal van telenet bedoelde ik uiteraard het interactieve signaal van telenet dat via de modem binnen komt en via utp naar de digicorder gestuurd wordt, niet het analoge coax-signaal wat natuurlijk niet kan toegvoegd worden aan het bestaande interne netwerk.
-
- Pro Member
g4ce schreef:Ik heb een setup met een switch.
dit bedoelde ik dus, dit werkt perfect, alleen moet je op de pc's een vast ip-adres gebruiken anders krijgen ze een ip-adres in de range van de telenetmoden en dat was niet de bedoeling bij mij.
Nochtans werd verteld door een telenettechnieker dat deze config niet zou werken, maar zo zie je

- TiTanium
- Moderator
Had eigenlijk ook verwacht dat dat niet degelijk ging werken. En als je probeert ben je zeker of het werkt of niet. Vind het een raar opstelling maar het kan aan mij liggen 

-
- Pro Member
waarom rare opstelling? Het werkte voordien wel perfect als ik het signaal van telenet mixte met mijn interne netwerk.titanium schreef:Had eigenlijk ook verwacht dat dat niet degelijk ging werken. En als je probeert ben je zeker of het werkt of niet. Vind het een raar opstelling maar het kan aan mij liggen
Zo zoals hierboven te lezen ben ik niet de enige die het zo werkende had. Het heeft hier trouwens meer dan een jaar perfect gewerkt.
Alleen werkt het nu niet optimaal meer met enkel scarlet als leverancier van zowel telenet als internet. Zal sowieso aan de scarletbox liggen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Als je de DHCP server van je scarlet box uitzet of enkel IP adressen laat uitdelen aan de MAC-adressen van je PC's zou en je de gateway instellingen juist zet zou dit geen enkel probleem mogen vormen 

-
- Pro Member
gregmans schreef:Als je de DHCP server van je scarlet box uitzet of enkel IP adressen laat uitdelen aan de MAC-adressen van je PC's zou en je de gateway instellingen juist zet zou dit geen enkel probleem mogen vormen
maar toch is het net alsof ik niet de volle snelheid meer had op mijn interne netwerk.
Is er een tool waarmee ik de performantie van mijn netwerk kan testen?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Telenet gebruikt de UTP maar voor één ding : alles wat upload is zoals bvb reeds gezegd a la carte, wedstrijden, ...
Voor gewoon tv kijken heb je die dus zelfs niet nodig, enkel aansluiten op de coax is goed genoeg daarvoor.
Overigens heb je op de scarlet box (tenminste als je de VDSL modem van sagem bedoeld) 4 poortjes : 2 voor pc (één opzij en één achteraan) en 2 voor tv (beiden opzij).
Voor gewoon tv kijken heb je die dus zelfs niet nodig, enkel aansluiten op de coax is goed genoeg daarvoor.
Overigens heb je op de scarlet box (tenminste als je de VDSL modem van sagem bedoeld) 4 poortjes : 2 voor pc (één opzij en één achteraan) en 2 voor tv (beiden opzij).
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti