internet delen wil maar "half" lukken

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
OscarTango

Ik heb een pc en een laptop via netwerkkaarten verbonden, en wil mijn internet delen. De PC is via een Speedtouch USB ADSLmodem aangesloten en internet werkt prima... Op de laptop ( oh ja, beiden hebben WInXP prof ) kan ik de site van Google te zien krijgen, van CNN en that's it. Voor de rest start de download van een willekeurige site wel, maar na 1 blokje in de Status bar van explorer houdt het gewoon op...

Ik heb op beide PC's alles opnieuw geinstalleerd, en toen ik de network wizzard probeerde gaf dat op de PC een foutmelding. Maar enkel " an error occured and the wizzard cannot finish", verder geen uitleg. Dus manueel geprobeerd met bovenstaand resultaat.

Het gekke is dat het wel ooit eens gewerkt heeft, maar op een dag kon ik dus alleen google en Cnn bekijken, waarna ik de hel emikmak op nieuw heb geinstalleerd, maar ik kom nu geen stap verder. Enige sugesties iemand ?

Via een paar how-to sites ( www.practicalynetworked.com ) alle stappen gevolgd, maar geen enkel resultaat. Blokkeerd Belgacom het sharen van 1 verbinding door 2 pc's misschien ? Ik probeer alleen maar mogelijke oorzaken uit te sluiten...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

OscarTango schreef:Blokkeerd Belgacom het sharen van 1 verbinding door 2 pc's misschien ? Ik probeer alleen maar mogelijke oorzaken uit te sluiten...
Neen, Bgc blokkeert dit niet. Je kunt perfect aan ICS sharen doen met je verbinding.

Voor de rest lijkt me dit een héél bizar probleem : sommige sites wel (allez ja 2), anderen niet. Je bent toch zeker dat de sites die laden, niet uit de cache vanop die PC komt.
Maar een oplossing kan ik je niet aanbieden... :-(
If you can't beat them, confuse them.
Gast

okee, nog wat topics gelezen en nog wat geprobeerd. Eerst de ICS uitgeschakeld, disconnected...weer ingeschakeld en weer ingebeld. Dan weer op de laptop het IP-adres van mijn PC ethernet kaart ingevoerd als host ( bij netwerk-connections op de laptop rechts klikken op de internet Gateway, properties -> settings -> bij de services heb ik dan bij host mijn PC's IP-adres getypt ) wat ping en tracert commands geprobeerd : ping www.google.be geeft een normale ping-readout. Google.com ook nog.... maar voor de rest kan ik nog telenet pingen en www.adslbox.be, maar meer niet. De laptop heeft dus duidelijk wel verbinding met het net, maar ergens loopt het vast. Zelfs www.skynet.be geeft een ping request time-out...

help-o-help...ik vertrek zondag op verlof voor twee weken en dit MOET en ZAL opgelost zijn... anders laat ik Curacao voor wat het is en ga ik een netwerkmarathon doen tot ie het doet...mmm, maybe not :lol:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

verwijder eens al de cache en de internet temp files op de laptop
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
OscarTango

Net gedaan, en hoopte dat dit error messages zou geven, maar nee hoor... hij ping-t gewoon verder. Skynet krijgt ie niet, maar www.eurocontrol.int ( die ik de laatste tijd niet heb bezocht, ook niet op de pc ) geeft ie ook aan, alhoewel erg traag.

Ik heb ook hetvolgende geprobeerd. Op de PC www.ebay.nl bezocht, om 'm in de cache te hebben. Dan op de laptop ping www.ebay.nl ingevoerd, en dan geeft ie " request timed out. Hij leest dus niet uit de cache van de pc... hmm, vind net wat uit. Ook op de PC kan ik www.ebay.nl niet pingen, terwijl ik 'm wel in explorer kan openen....how bizar...

nog sugesties, iemand ?
Bedankt alvast voor de tips jongens...
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

DNS'en goed ingesteld?

greetz,

Nob
Gast

denk het wel..op de PC staan de DNS'en van Skynet ingesteld, en op de laptop staan diezelfde DNS'en bij de LAN-verbinding. DNS 1 : 195.238.2.21 en 195.238.2.22, toch ?

:???: :???: :???:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ja, de IP-adressen van de DNSsen zijn just. Het is wel een bizar probleem... Kzou echt niet weten waaraan het ligt.

Cheers
Afbeelding
OscarTango

zucht...ik ga morgen nog maar eens van nul beginnen op beide computers...WIn XP tegelijktertijd installeren en dan maar configureren tot het werkt..

Ik post nog wel hoe het gegaan is. Merci voor de hulp...
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Zelfs www.skynet.be geeft een ping request time-out...
Bij mij is dit ook zo, de firewall van skynet blokkeert pings. als je 1 site kunt pingen vb www.yahoo.com

Pinging www.yahoo.akadns.net [216.109.118.64] with 32 bytes of data:

Reply from 216.109.118.64: bytes=32 time=100ms TTL=54
Reply from 216.109.118.64: bytes=32 time=90ms TTL=54

Ping statistics for 216.109.118.64:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 90ms, Maximum = 100ms, Average = 97ms
dan zou je alles moeten kunnen pingen. ben je zeker dat er geen firewall staat op die "server" pc( daar waar uw internet op hangt) vb norton internet security of iets...

Greetz
Gimic
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep naar pingen naar skynet gaat niet véél uithalen :), die luister simpel weg niet naar pings... dat andere ip's wel ping reply doen.. bewijst dat de netwerkconnectie en de shared connectie wel goed werken.. het gaat mis op het niveau van IE... probeer eens met een andere browser.

Controleer eens hoe uw proxy settings zijn, probeer eens met en zonder proxy server van skynet op de client pc.
Zit je met firewalls?

Indien jouw ICS oplossing niet degelijk werkt, kan je misschien overwegen om analogx proxy server te installeren om je internet te delen. Zie tutorials. Wel slechte emailsupport (pop3).
I love it when a plan comes together!
OScarTango

Ik heb net de PC een fresh install van Windows XP cadeau gedaan. Eerst de laatste drivers van de netwerkkaart gedownload...nu nog effe Norton Anti Virus installeren. Dat Skynet niet naar Pings luistert doet al een lichtje branden...

Het moet dan wel op IE niveau liggen dat het niet lukt. Ik zal Netscape eens proberen op de laptop... kan me weer een hoop geinstalleer besparen... tis toch alweer 0.20 geworden en ik moet een hoop doen morgen...alee, vandaag :-D ...

Proxy gebruik ik niet, op geen van de twee...en een firewall ook niet ( dom ? ) alleen die van windows zelf.

updates to come...
update:

Wel, na de installatie van XP op de laptop is het eerste wat ik gedaanheb de netwerk setup wizard laten lopen, en ja : hij doet het. Alle settings automatisch gelaten en het loopt, vlot zelfs...

Nu XP service pack 1 aan't installeren...kijken of dat er iets aan veranderd. Daarna zal ik alle IE updates afzonderlijk moeten installeren om te zien welke de boosdoener ( cq beschermer ) is.

Ik heb normall auto-update geselecteerd, maar ik denk dat ik dat deze keer eens niet ga doen... vertrouwen op Norton AV 2003 dan maar.

Merci al voor alle hulp...stond ervan te kijken hoe snel er hier geantwoord werd... klasse :thumbs:
Modbreak:
The Oddity
Posts samengezet, als reg.member kan je je eigen posts bewerken.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vermoedelijk zal dit niks te zien hebben met een update ofzo.. kan altijd.. maar kans is klein.. ik vermoed ergens gewoon een setting die verkeerd stond of iets waar ics moeilijk over deed.. nuja, na nen clean install lukt alles meestal wel ;-)

Ik zou zeggen, zet die auto-update van NAV maar aan.. das safer en heeft niks met ICS te zien :)

Veel plezier.
I love it when a plan comes together!
Gast

ik denk dat ge gelijk hebt...alle essentiele updates en winXp updates geinstaleerd op beide pc's en het loopt als een tiet :-D

Zoals het nu gaat zouden die dingen eigenlij kaltijd moeten blijven lopen...ach ja. misschien ooit eens, als Skynet de aanval inzet op de mensheid en zelfbewust wordt...oh wacht, da's iets anders :wink:
gast

is dit probleem al opgelost ?

ik heb een vriend geholpen en bij hem is exact hetzelfde probleem:

msn werkt
hotmail werkt
google werkt
en soms pop3

voor de rest niks !
heel vreemd. ik heb persoonlijk nooit problemen gehad. maar bij hem thuis krijg ik het niet in orde.

greets
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Het probleem is opgelost door een format te doen. Het is drastisch maar wel effectief. Een eigenlijke oplossing is er nooit gevonden. :(

Cheers
Afbeelding
stebune

Ik heb ook in die aard eens problemen gehad, dat sommige websites niet werkten. Maar dit was na een MS Windows XP update. Ik heb dan gewoon deze laatste updates ( het waren er 2) verwijderd. Daarna ging alles terug perfect en nadien heb ik de updates 1 voor 1 geinstalleerd telkens met een reboot en een 'Try-out'.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik gok dat het een default gateway probleem was ... misschien ergens een setting die verkeerd stond.

ICS werkt normaal vrij goed, maar je blijft best van die default adressen af :) 192.168.0.blah werkte bij mij via ICS maar owee als ik dat probeerde met andere IP adressen :)

Nuja ... heb uiteindelijk gewoon m'n SpeedTouch Home getweaked naar een Pro en dat ding belt nu uit, doet dhcp, is default gateway, etc ...

Heerlijk :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
verdickt
Premium Member
Premium Member

Ik begrijp niet dat nog zoveel mensen ics gebruiken, waarom niet gewoon een routertje kopen. Kost bijna niets tegenwoordig en verbruikt volgens mij een pak minder stroom dan een pc de hele tijd op te laten staan.

Wou gewoon even mijn mening kwijt voor de rest hoop ik dat het snel in orde komt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”