login bbox2 onbeveiligd ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Volgens info op internet heeft de bbox2 2 logins, 1 user zonder wachtwoord en 1 admin met een standaardwachtwoord.
Is het wenselijk - naar veiligheid toe - beide accounts in te stellen met een eigen gekozen wachtwoord of is dit net af te raden ?
Je zou het laatste vermoeden aangezien je als gebruiker daar van BGC niets over verneemt ...

En is het bv. ook nog noodzakelijk als je de bbox alleen maar als modem gebruikt of is het dan helemaal niet nodig ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

De gewone user zonder wachtwoord, heb ik een wachtwoord gegeven.
De admin heb ik nog niet gewijzigd, die is zonder de speciale scripts te kennen ook niet toegankelijk. Vermits er een fritzbox achterstaat, heb ik ook nog geen script gebruikt om bepaalde instellingen te wijzigen. Ik vermoed daarom dat iemand met slechte bedoelingen daar weinig kan mispeuteren, misschien de bridge afzetten om de fritzbox van internet af te sluiten.

Als je wifi afstaat, lijkt het me niet nodig om het wachtwoord te wijzigen. Ik gebruik de Bbox2 als wifi voor gasten, daarom dat ik de user-account toch maar een wachtwoord gegeven heb.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hetzelfde op de Sagem.
Ik gebruik hem al router, en als een wifi accesspoint (1 vd 3).

User-account is beveiligd met een zelfgekozen wachtwoord. Echter geraak je direct op admin-account, door gewoon te surfen naar http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 Mag/kan ik dit wachtwoord ook wijzigen? Of is dat een stom idee?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ik denk niet dat het kwaad kan om het user- en het admin passwoord te wijzigen.
De ISP gebruikt de Web interface niet om in te loggen, maar andere protocollen (vb TR069).
Alleen het user paswoord wijzigen is natuurlijk een vals gevoel van veiligheid, gezien de admin paswoorden voor de Sagem (OLO...) en de BBox2 (BGC...) een publiek geheim zijn ;)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Als ik de default paswoorden wil wijzigen via interface (advanced setting>system), krijg ik altijd "old password is invalid".
Nog iemand dat probleem?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”