Beste UB'ers,
Ik ben sinds jaar en dag (en dan bedoel ik: vanaf de eerste dag van het bestaan van Mobistar) klant bij hen voor GSM.
De laatste jaren had ik een My15 met 3 free-friends, wat mij prima beviel, voor 20€/maand. Ik bel en SMS dan ook zowat 95% richting Mobistar...
Voor mijn contractverlenging deze zomer heb ik verschillende malen contact opgenomen met de helpdesk, OA om te proberen als loyalty-bonus wat data te verkrijgen. Dat is me niet gelukt.
Wel stelde mij me het My25 abbo voor: 119m bellen ATAN of 208 SMS'n, en als ik intekende voor 2 jaar kon ik de Loyalty bonus kiezen: 40 u bellen naar Mobistar. Meermaals werd mij gezegd dat elke belminuut als 2 SMS kon gebruikt worden, dus dit abbo was ideaal: praktisch onbeperkt bellen en SMS'n naar Mobistar.
MAAR!! Sinds de contractverandering had ik torenhoge facturen, 75€, 80€, 83€, etc... Hiervoor heb ik ook al meermaals contact opgenomen met de helpdesk, waar men mij zei dat het een facturatiefout was en alles zou worden herrekend. Tot op heden geen creditnota gezien...
TOT ik onlangs een beter ingelichte helpdesker aan de lijn had, die me doodleuk vertelde dat ik verkeerd ingelicht was: die 40 uur bellen naar mobistar is ENKEL BELLEN en niet om te SMS'n... Nochtans had men mij eerder dus al 4 of 5 keer heel specifiek bevestigd dat dat wél zo was.
Natuurlijk probeert Mobistar er nu vanaf te komen met een povere ' u bent verkeerd ingelicht'... Hoewel de fout dus 100% bij hen ligt! Maken ze moedwillig de mensen deze dingen wijs om later hun staart in te trekken??
Mijn vraag is nu: waar kan ik terecht om een klacht neer te leggen tegen deze wanpraktijken? Mobistar klantendienst via aangetekende brief, ombudsman telecom, ...??
Ik vraag een herrekening van mijn laatste fakturen, en omzetting van mijn Loyalty-bonus naar 40u bellen+SMS naar Mobistar.... Anders kan ik beter weer de My15 met gratis onbeperkt SMS nemen...
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Karel
Verkeerd abo door verkeerde informatie helpdesk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Laatst gewijzigd door a3ke 20 nov 2010, 13:31, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Mobistar moet niet in blokletters in topic wanneer topic in mobistar subforum staat
Reden: Mobistar moet niet in blokletters in topic wanneer topic in mobistar subforum staat
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik verschiet wel niet van dit verhaal. Ik ken mensen die door Mobistar werden overhaald op het straat en na maanden blijkt dat ze totaal een verkeerd abonnement hebben, of dat die optie helemaal niet naar alle netwerken is.
Volgens deze pagina (http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel/my25) is het kiezen tussen bellen of smsen.
> Heb je iets op papier over die smsjes + bellen?
Indien niet, dan vrees ik dat je niet veel kunt doen, buiten vriendelijk aan Mobistar vragen om te downgraden naar een ander abonnement (ik weet niet wat daar de downgrade-policy is). Ombudsmand inschakelen lijkt mij ook een goed idee, zeker als je iets op papier hebt. Als je niets op papier hebt, dan kan Mobistar het heel "hard" spelen. Ze kunnen natuurlijk ook menselijk zijn, en gewoon inzien dat een lange vaste klant beter goed behandelen!
Weggaan bij Mobistar is ook een optie, maar dan pleeg je contractbreuk en moet je een boete van €150 betalen (controleer nog eens voor de zekerheid alle voorwaarden)
Volgens deze pagina (http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel/my25) is het kiezen tussen bellen of smsen.
> Heb je iets op papier over die smsjes + bellen?
Indien niet, dan vrees ik dat je niet veel kunt doen, buiten vriendelijk aan Mobistar vragen om te downgraden naar een ander abonnement (ik weet niet wat daar de downgrade-policy is). Ombudsmand inschakelen lijkt mij ook een goed idee, zeker als je iets op papier hebt. Als je niets op papier hebt, dan kan Mobistar het heel "hard" spelen. Ze kunnen natuurlijk ook menselijk zijn, en gewoon inzien dat een lange vaste klant beter goed behandelen!
Weggaan bij Mobistar is ook een optie, maar dan pleeg je contractbreuk en moet je een boete van €150 betalen (controleer nog eens voor de zekerheid alle voorwaarden)
Maar vermits je nog bijna 2 jaar vasthangt, en iets betaalbaarder vindt, kan je €150 je op termijn afschrijven (verschil met hetgeen wat je normaal zou betalen).Deze beëindigingsvergoeding is, per geactiveerde kaart, gelijk aan de nog te betalen contractueel bepaalde abonnementsbijdragen
plus de eventuele bijdragen voor de contractueel inbegrepen beltijd of het contractueel inbegrepen beltegoed, gerekend tot aan het
einde van de genoemde minimumperiode of overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, en dit met een maximum van
150 euro per geactiveerde kaart.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
THX voor je reactie!
Bedoeling is natuurlijk niet om daar weg te gaan, gezien 95% van vrienden en familie bij M* zit bellen we allemaal goedkoop naar elkaar
...
Ik heb niks op papier natuurlijk, alles verliep via telefonische helpdesk...
Wel heb ik ter controle een week of zowat geleden even de commerciële dienst opgebeld (verkoop) en daar kreeg ik TERUG te horen dat de loyalty-bonus 40u Mobistar zowel bellen als SMS'n inhoudt... Vandaar bijna mijn vermoeden dat het moedwillig aan de mensen wordt wijsgemaakt...
EDIT 1: MOBISTAR bijgevoegd in topictitel
Bedoeling is natuurlijk niet om daar weg te gaan, gezien 95% van vrienden en familie bij M* zit bellen we allemaal goedkoop naar elkaar

Ik heb niks op papier natuurlijk, alles verliep via telefonische helpdesk...
Wel heb ik ter controle een week of zowat geleden even de commerciële dienst opgebeld (verkoop) en daar kreeg ik TERUG te horen dat de loyalty-bonus 40u Mobistar zowel bellen als SMS'n inhoudt... Vandaar bijna mijn vermoeden dat het moedwillig aan de mensen wordt wijsgemaakt...
EDIT 1: MOBISTAR bijgevoegd in topictitel
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bel nog eens en neem het op dat met dat expliciet zegt. Gebruik dat als je bewijs
Als zij gesprekken mogen opnemen voor allerlei doeleinden dan mag jij dat ook zou ik zo zeggen.

- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Goed dat je dit nu zegt.
Ik heb een mobistar "free all friends" en is ook afgelopen.
Ik wou ook veranderen naar die my 25 en de optie 40u naar mobistar maar zal nu toch maar eens uitkijken.
Mijn vrouw hebben ze dat abbo een paar maanden geleden ook aangesmeerd en was ook zo dat ze ermee mocht bellen en smssen. Zal de facturen is nazien
Ik heb een mobistar "free all friends" en is ook afgelopen.
Ik wou ook veranderen naar die my 25 en de optie 40u naar mobistar maar zal nu toch maar eens uitkijken.
Mijn vrouw hebben ze dat abbo een paar maanden geleden ook aangesmeerd en was ook zo dat ze ermee mocht bellen en smssen. Zal de facturen is nazien
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
metal je kan ook zeggen dat je geen promo wilt en gewoon uw tariefplan wilt behouden die je nu hebt.
Met andere woorden geen verlenging vragen en niks veranderen !
krl misschien is de optie 3000 smsen voor 15€ iets voor u
Met andere woorden geen verlenging vragen en niks veranderen !
krl misschien is de optie 3000 smsen voor 15€ iets voor u
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Nee, ik moet veranderen want die optie dat ik nu heb is veel te duur. Ik bel ook nog naar base en in dit abbo krijg ik maar een half uur bellen of smssen naar ander netwerk en 40u bellen en smssen naar mobistar voor 30€.
Dus die my25 was beter geweest omdat ik dacht daar 40u bellen en smssen naar mobistar en 2u naar andere netwerken voor 25€. Dus dat is toch wel een verschil he. Heb gisteren nog een ander abbo gevonden namelijk van "toledo" 15€ voor 400min naar elk netwerk. Ik ga dat is bekijken. Loopt wel over base netwerk
Dus die my25 was beter geweest omdat ik dacht daar 40u bellen en smssen naar mobistar en 2u naar andere netwerken voor 25€. Dus dat is toch wel een verschil he. Heb gisteren nog een ander abbo gevonden namelijk van "toledo" 15€ voor 400min naar elk netwerk. Ik ga dat is bekijken. Loopt wel over base netwerk
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Een mondeling contract is ook geldig, he -- niemand gaat uit zichzelf 4 keer meer betalen voor vrijwel hetzelfde belgedrag. Die grote factuur-verschillen staven je verhaal en maken het duidelijk dat dit niet overeenkomt met wat je mondeling meende afgesproken te hebben.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Je moet het hen wel ook zeggen dat je het gesprek opneemt.bollewolle schreef:Bel nog eens en neem het op dat met dat expliciet zegt. Gebruik dat als je bewijsAls zij gesprekken mogen opnemen voor allerlei doeleinden dan mag jij dat ook zou ik zo zeggen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Op zo'n manier int zak worden gezet door een provider waar je reeds ik weet niet hoeveel jaar klant bent en toch nog klant willen blijven...Sorry, ik begrijp dat niet goed. Er zijn genoeg andere providers waar je gratis minuten krijgt naar alle netwerken of waar je voordelige tarieven kan krijgen...
Ik zou hier sowieso mee naar de ombudsman stappen maar ik zou 100% zeker vaarwel zeggen tegen Mobistar ook al zou dat willen zeggen dat ik minder populair zou zijn bij mijn vriendjes omdat ze meer moeten betalen als ze mij bellen.
Ik zou hier sowieso mee naar de ombudsman stappen maar ik zou 100% zeker vaarwel zeggen tegen Mobistar ook al zou dat willen zeggen dat ik minder populair zou zijn bij mijn vriendjes omdat ze meer moeten betalen als ze mij bellen.